Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روزانه پیگیری سوژه‌های کرونایی شما در «فارس من»؛ از مشکلات سربازان و کارگران گرفته تا اعلام آمادگی گروه‌های جهادی.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ تحرکات کرونا ادامه دارد. مردم مصمم‌تر از همیشه برای مهار آن متحدند. با ورود کیت‌های ایرانی، روند شناسایی مبتلایان صعودی شده است. در مقابل فراینده بهبود بیماران هم سریع‌تر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاستی‌ها و مشکلات هم‌چنان به‌جا است. مردم گلایه دارند. گلایه‌های شما هر روز در «فارس من» ثبت می‌شود. سوژه‌هایی که با قید فوریت در دست رسیدگی است. دومین گزارش روزانه پیگیری مطالبات کرونایی:

 

اول| جهادی‌ها به خط!/ از حوزه تا دانشگاه همه برای مبارزه با کرونا آماده‌اند  

ظرفیت بیمارستان‌ها محدود است؛ کرونا ولی از آن ویروس‌هایی است که تا همه را آلوده نکند، دست‌ بَردار نیست! البته که برای عبور از سد مستحکم آن چاره‌ای جز مشارکت مردمی وجود ندارد. هوای کادر درمانی بیمارستان‌ها را باید داشت. دورشان را گرفت. یاری کرد. گروه‌های جهادی از همان روز اول پای کارند. از طلبه‌ها گرفته تا دانشجویان. از ساده‌ترین امورات در بیمارستان‌ها گرفته تا ضدعفونی محلات و اماکن عمومی.

«فراخوان داوطلبان جهادی برای کمک به کادر درمانی بیمارستان‌ها» این عنوان کمپینی است که گروهی از کاربران در فارس من تأسیس کردند. کمپینی که از همه نیروهای جهادی و بسیجی می‌خواهد برای شکست آدم‌کُش چینی وارد کار شوند: «پیشنهاد می‌شود همه گروه‌های جهادی و تشکل‌های دانشجویی هم با راه‌اندازی یک کمپین از مشتاقان خدمت در حوزه مبارزه با کرونا ثبت‌نام کنند.»

 

اولین گروه جهادی که برای مبارزه با کرونا پای کار آمد، طلبه‌های قم بود. طلبه‌هایی که از همان روزهای نخست بیماری، آستین‌های همت را برای یاری هم‌وطنان بالا زدند. همه کار هم می‌کنند. از همراهی و پرستاری از مبتلایان در بیمارستان‌های تخصصی قم گرفته، تا کمک به ضدعفونی کردن شهر و توزیع اقلام بهداشتی. بسیج جامعه پزشکی هم با راه‌اندازی کاروان‌های مختلف در سطح شهر، به یاری مردم شتافت. گزارش تصویری اقدامات آنها را در این پیوند ببینید.

 

 

هم‌چنین جمع دیگری از طلاب، مادحین و پایگاه‌های بسیج تهران هم با انتشار یک بیانیه خطاب به وزیر بهداشت، آمادگی خود را برای فعالیت جهادی در مبارزه با کرونا اعلام کردند. در این بیانیه آمده بود: «امید است با صلاح‌دید و موافقت دستگاه بهداشتی-درمانی و تحت نظارت ستاد مربوطه، این توفیق در حمایت و خدمت به هم میهنان عزیز ایران اسلامی، نصیب این جمع گردد.» لیست کامل امضاکنندگان این نامه را از این پیوند ملاحظه کنید.

دانشجوها هم بی‌کار ننشستند. انواع گروه‌های جهادی و تشکل‌های مختلف دانشگاه‌های کشور برای مبارزه با کرونا وارد میدان شدند. مثلاً ۸۵ گروه جهادی و دانشجویی در استان مرکزی با انتشار یک بیانیه، آمادگی خود را برای تولید ماسک و محصولات بهداشتی و دیگر اقدامات علیه بیماری اعلام کردند. یا مثلاً جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با راه‌اندازی یک کارگاه جهادی موفق شده روزانه بیشتر از ۱۸۰۰۰ ماسک تولید کند. 

بچه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز هم آستین‌ها را برای تولید مواد ضدعفونی بالا زدند. آنها به‌جای تعطیل کردن دانشگاه، به کمک اساتیدشان در حال تولید روزانه ده‌ها هزار لیتر انواع مواد بهداشتی هستند. محصولات پروژه‌ی آن‌ها به‌صورت رایگان و شبانه‌روزی در اختیار بیمارستان‌های مختلف اهواز قرار می‌گیرد. تصویری از این گروه جهادی را در حال مبارزه با ویروس کرونا ملاحظه می‌کنید:

آقای دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله هم می‌گوید گروه‌های جهادی از بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تهران برای کمک به این بیمارستان پای کار آمدند. وی ادامه می‌دهد: «از ظرفیت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه ایران استفاده ‌می‌شود. اینکه داوطلبان به کمک بروند، می‌تواند بار خستگی را از دوش نیروهای ثابت بیمارستانی بردارد و روحیه نشاط را به کادر درمان تزریق کند.» 

با همین دست‌فرمان شکست کرونا قطعی است. ورود انگیزه‌های جوانی و روحیه‌ی انقلابی، ویروس کذایی را حسابی به گوشه‌ی رینگ برده است. نفس‌های آخر هیولای چینی نزدیک است! در کنار هم کرونا را شکست خواهیم داد.

 

دوم| یک کمیپن با صدها امضا؛ برای حفاظت سربازان در برابر کرونا چه باید کرد؟

برای شکست کرونا باید جلوی تکثیر آن‌را گرفت. سرعت تکثیر بالا همان چیزی است که دنیا را در مواجهه با ویروس متحیر کرده است. طبعاً دعوت از شهروندان برای در خانه ماندن و جلوگیری از ازدحام‌های بی‌مورد با همین هدف صورت می‌پذیرد. راهکارهایی مثل تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی هم. کسی ولی چندان حواسش به پادگان‌ها نیست. مکان‌هایی که محل اجتماع خیلی از جوان‌ترها است.

صدها نفر از آن‌ها با تشکیل یک کمپین در «فارس من» به همین موضوع اعتراض کردند. در این کمپین آمده است: «سربازانی که الان در پادگان هستند به دلیل اینکه در بیشتر پادگان‌ها بهداشت رعایت نمی‌شود و سربازها از بیشتر نقاط کشور در پادگان جمع می‌شود، بیشتر در معرض خطر بیماری کرونا هستند. به داد آن‌ها برسید.» این سوژه هم مثل دیگر سوژه‌های کرونایی با قید فوریت در دستور کار قرار گرفت.

 

همکاران گروه سیاسی موضوع را از معاونت آموزش ارتش پیگیری کردند. امیر شیخ معتقد است که پادگان‌های نظامی تماماً مکان‌های ایزوله‌ای هستند و باتوجه به کنترل ورود و خروج افراد، احتمال شیوع بیماری در آن اماکن بسیار بعید است. وی گفته: «چنانچه فردی مشکوک به بیماری باشد از ورود این فرد به پادگان جلوگیری به عمل آمده و سریعاً به بهداری منتقل می‌شود. بنابراین جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.»

امیدواریم. امیر این جوان‌ها امانت‌های مردم دست شما هستند! تو را به‌خدا بیشتر از همیشه مراقبشان باشید. قلب یک ملت در کنار شماست!

 

سوم| تداوم تُرک‌تازی کرونا؛ چه کسی به داد کارگران خواهد رسید؟

همه متأثرند؛ از دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا کارگران و سربازان وظیفه. این قشر زحمت‌کش هم اغلب در معرض ازدحام و عوارض ناشی از کارگاه‌های تولیدی قرار دارند. حالا که سر و کله‌ی آدم‌کُش چینی هم پیدا شده، نگرانی‌ها از سلامت آنها افزایش یافته است. بالأخره برای مبارزه با کرونا باید از اجتماع و مراودات انسانی حتی‌المقدور کاست. چاره‌ای نیست.

برای همین گروهی از کارگران زحمت‌کش با تأسیس یک کمپین در «فارس من» به همین موضوع انتقاد کردند. آنها نوشته‌اند: «باتوجه به تعطیلی طیف وسیعی از جمعیت دانش‌آموزان و کارمندان و مجلس و نهادها خواهشمند است کارگران روزکار صنایع را نیز بدلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل کنید. بالأخره کارگران هم متعلق به همین کشور هستند.» کمپین آن‌ها با قید فوریت روی میز همکاران من در گروه اقتصادی قرار گرفت.

 

موضوع را از معاون وزیر کار جویا شدیم. آقای شاکرمی درباره اقدامات پیش‌گیرانه‌ی صورت‌گرفته در کارگاه‌های تولیدی، از حذف حضور و غیاب با اثر انگشت خبر داد. وی اضافه کرد: «کلیه جلسات مجامع اعم از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تا بیستم فروردین متوقف شد. تشکیل جلسات رسیدگی هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف از روز شنبه ۱۰ اسفند ۹۸ به مدت یک هفته متوقف شد که در صورت استمرار این توقف متعاقباً اعلام خواهد شد.»

معاون وزیر کار ادامه داد: «همچنین در راستای تأمین وسایل حفاظت فردی مناسب برای بازرسان کار استان‌ها و تشدید نظارت بر کارگاه‌های کشور، ترتیبی اتخاذ شد تا  وسایل حفاظت فردی از قبیل دست‌کش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز کارگران و همچنین ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کارفرمایان ابلاغ شد.» امیدواریم تدابیر متخذه نقش مؤثری در کاهش اشاعه کرونا داشته باشد. 

 

چهارم| دین در کنار دانش؛ توصیه‌های علمای اعلام برای مقابله با کرونا چیست؟

نمی‌شود اصلاً بدون روحیه و توکل به خدای متعال به جنگ بیماری رفت. بدون اجازه‌ی پرودگار جهان حتی یک ورق از روی شاخه‌های درختان سقط نخواهد شد. همین روزها در کوران تُرک‌تازی کرونا، علما و مراجع عظام مردم را به توکل و توسل به اهل بیت(ع) تشویق می‌کنند. توسلی که در کنار رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌ی اطبا می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در عبور از بحران داشته باشد.

همین خواسته‌ی شما هم بود. در کمپینی با این عنوان: «لزوم آرام‌بخشی افکار عمومی توسط مراجع تقلید و علما». در این کمپین آمده است: «با توجه به اهمیت و جایگاه مراجع و علمای دین در آرام کردن هرج و مرج در جامعه بهتر است آقایان با توجه به مستندات به ترویج آرامش در جامعه در موضوع کرونا بپردازند. موضوعی که می‌تواند در کنار نسخه‌های دانشمندان در بالا بردن روحیه‌ی اجتماع یاری‌کننده باشد.»

 

اطاعت شد. همکاران من در دفتر قم خبرگزاری فارس، ضمن کسب اطلاع از دفاتر مراجع عظام، یک گزارش مفصل منتشر کردند. گزارشی از توصیه‌های آقایان برای مقابله با بیماری. در این گزارش می‌توانید نظرات حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، حسین وحید خراسانی، لطف‌الله صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی را ملاحظه کنید. اطلاعات بیشتر در: توصیه‌های مراجع تقلید برای گذر از شیوع کرونا

 

کرونا البته کُشنده است. کُشنده‌تر اما شایعات و تفکرات منفی است. همکاران من در خبرگزاری به‌لحظه تازه‌ترین اخبار را از موثق‌ترین منابع برای شما دست‌چین می‌کنند. اگر می‌خواهید در گرداب اباطیل خبرسازان گرفتار نشوید، مطالعه‌ی پرونده ویژه فارس برای شما الزامی است. طیف متنوعی از اخبار، تصاویر و گزارش‌های جذابی که حتماً می‌تواند پاسخ‌گوی بسیاری از سؤالات شما باشد. برای دسترسی به آنها کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

بعلاوه اگر مطالبات یا مشکلات دیگری در این‌باره دارید، برای پیگیری به ما بسپارید. «فارس من» شبانه‌روز در خدمت شما است. منتظر گلایه‌ها و کمپین‌های کرونایی شما هستیم. فراموش نکنید؛ شما سردبیر فارس هستید!

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا کروناویروس کرونا را شکست می دهیم خبرگزاری فارس محمد آزادی فارس من دانشگاه جندی شاپور اهواز محمود کریمی میثم مطیعی نیروهای نظامی کرونا در پادگان کنترل کرونا وزارت کار برای مبارزه با کرونا گروه های جهادی بیمارستان ها دانشگاه ها فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی گروه جهادی در روستای کاشیدار آزادشهر
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • خدمت‌رسانی به ۱۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس
  • خدمت رسانی ۵۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم گلستان
  • صدای شما پیگیر مطالبات دراستان چهارمحال و بختیاری
  • چرا سربازان در گذشته گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟
  • خدمت رسانی به بیش از ۱۰ هزار بیمار در مراکز درمانی فارس
  • آمریکا هیچ راهی جز تسلیم در برابر خواسته‌های حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی ندارد
  • در جلسه شورای عالی کار چه گذشت؟