Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی نوشتند: با توجه به نزدیک شدن سال نو مهلت تنفس برای بازپرداخت وام‌های کمتر از ۵۰ میلیون تومان داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی نوشتند: با توجه به نزدیک شدن سال نو مهلت تنفس برای بازپرداخت وام‌های کمتر از ۵۰ میلیون تومان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن نامه به شرح زیر است:
جناب آقای همتی ریاست محترم بانک مرکزی
سلام علیکم
در هفته‌های اخیر با ورود ویروس کرونا به کشور و توصیه‌های وزارت بهداشت و تصمیم دولت مدارس و دانشگاه‌ها و بسیاری از تجمعات تعطیل شده و مردم برای حفظ سلامتی‌شان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و دیگر از اسفندماه پرجنب و جوش در جامعه خبری نیست؛ اسفندماهی که همیشه برای کاسبان و مشاغل آزاد نوید کسب سود و رونق بازار را می‌داد. کسب و کار‌های بسیاری مانند: رستورانها، تالارها، فروشندگان پوشاک، آرایشگران و دست فروشان و کسبه شهر‌های زیارتی و... به ضرردهی رسیده‌اند.   این‌ها همه در حالی است از ابتدای سال نیز با رکود و تورم حاکم بر اقتصاد بسیاری از مشاغل سال سختی را پشت سرگذاشته بودند و امیدشان به شب عید بود. بی شک ضررو زیان ناشی از تعطیلی بازار و کاهش تقاضا بر فشار اقتصادی وارد آمده در طی این سال‌ها خواهد افزود و ضرر و زیان ناشی از این اتفاق بیش از همه به قشر ضعیف جامعه و کارگران خدمتگذار تولید کشور آسیب می‌رساند و واحد‌های تولیدی و کسب و کار‌ها از طرفی باید به فکر پرداخت سنوات و عیدی کارگرانشان باشند و از طرفی باید بدهی‌ها و وام‌هایشان را پرداخت نمایند.   از آنجا که بیشتر وام‌های خرد متعلق به کسب‌و‌کار‌های کوچک و قشر کم‌درآمد جامعه و جوانان تازه ازدواج کرده است و ضرر‌های ناشی از تعطیلی و رکود حاکم بر بازار در این روز‌ها بیش از پیش این قشر را درگیر می‌نماید لذا ماجمعی از تشکل‌های دانشجویی کشور از جنابعالی مطالبه داریم تا در جهت کم کردن فشار بر مردم و کمک به آن‌ها با توجه به نزدیک بودن سال نو و از دست رفتن بهترین زمان جهت سود اقتصادی، اقدامات لازم درخصوص دادن مهلت تنفس برای بازپرداخت وام‌های کمتر از ۵۰ میلیون تومان را مبذول فرمایید.
والعاقبة للمتقین
رونوشت به:
شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا
نمایندگان مجلس شورای اسلامی

امضا کنندگان:

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه
بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه
بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان
بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان
بسیج دانشجویی دانشگاه قم
بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه امام خمینی قزوین
بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه
انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشگاه آزاد ارومیه

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بانک مرکزی مجلس شورای اسلامی بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: مشارکت گروه‌های جهادی زمینه‌ساز تحقق شعار سال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، سردار زهرایی شامگاه سه‌شنبه هفتم فروردین_در همایش تجلیل از جهادگران برتر شهرستان بیرجند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نقطه تمرکز دشمن را به خوبی تشخیص داده‌اند که به این موضوع در نام‌گذاری‌های هر سال توسط ایشان به خوبی توجه شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری، سال خاصی را در پیش داریم که از آن به عنوان نبرد آخرالزمانی یاد شده است، افزود: حدود شش ماه از آرزوی صهیونیست‌ها برای از بین بردن گروه حماس می‌گذرد و تا امروز هیچ کاری در این خصوص نتوانسته‌اند، انجام دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بعضی از افرادی که امروز سرخود را مانند کبک زیر برف کرده‌اند تا واقعیت‌های انجام شده در ایران اسلامی را مشاهده نکنند، تبدیل ایران به ابر قدرتی را نمی‌خواهند ببینند و امروز مردم یمن، عراق و حماس و حزب‌الله لبنان با حمایت ایران با صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند.

زهرایی افزود: گروه‌های جهادی که سبب مشارکت مردم در انجام کارها می‌شوند، حلقه میانی بین حاکمیت و مردم است و جز با رئیس‌جمهور و استانداران جهادی تحقق جهش تولید امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: جهش تولید باید منجر به کاهش سهم دولت در حوزه‌های اقتصادی شود اما نظارت دولت بر این حوزه‌ها باید ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: جریان فتنه به دلیل نبود فهم مشترک انجام شد که چند ماه کشور را دچار هزینه‌های میدانی و ریالی کرد و هنوز هم آثار آن را در جامعه شاهد هستیم.

وی با بیان این که فرد جهادی با انجام کاری به سراغ کار دیگری می‌رود، گفت: تحقق شعار سال با همراهی گروه‌های جهادی امکان‌پذیر خواهد شد.

زهرایی گفت: چهار سال قبل نهضت خدمات مومنانه با پیام مقام معظم رهبری آغاز شد و در سال‌جاری هم به دلیل برگزاری کنگره دو هزار شهید خراسان‌جنوبی در آخر سال آینده، سال معنوی خاصی در این استان خواهیم داشت و گروه‌های جهادی در این راستای کمیته جهادی به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: سیزدهم شهریور سال‌جاری اجلاسیه ملی شهدای جهادگران خراسان جنوبی برگزار می‌شود و در سوم خرداد هم شورای جهادگران کشور برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل بیمه جهادگران از طریق مجلس شورای اسلامی و سپاه پاسداران کشور برای حل مشکلات حقوقی و درمانی جهادگران در حال انجام است.

کد خبر 739557

دیگر خبرها

  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • تغییرات بزرگ اینتر از راه می‌رسد
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • شهید هدایت الله طیب شهید شاخص دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۳
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • کشور داری، برنامه و حواس جمع می خواهد
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی
  • مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است