Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@23:01:34 GMT

سیل دوباره مهاجران از ترکیه به اروپا + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۱۸۸۴

سیل دوباره مهاجران از ترکیه به اروپا + تصاویر

به گزارش عصرایران، دولت ترکیه راه های عبور مهاجران به سمت یونان را باز کرده تا اتحادیه اروپا دوباره با چالش موج جدیدی از مهاجران روبه رو شود.

آنکارا این اقدام را در واکنش به کشته شدن 33 نظامی خود در حملات ارتش سوریه در شمال این کشور انجام داد. ترکیه می گوید حمایت لازم را از ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) و هم پیمانان غربی خود دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترکیه از زمان آغاز بحران در سوریه در سال 2011 تاکنون با چند میلیون مهاجر و پناهجوی سوریه روبه رو بوده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: هزاران مهاجر جدید به مرزهای ترکیه و یونان رسیدند. هدف آنها عبور به سمت اروپاست. حرکت آنها بعد از آغاز شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد مرزهای کشورش را در برابر آنها باز می کند.

این مهاجران که از استانبول آمده اند در میان آنها سوری، عراقی و افغانستانی دیده می شود. این افراد با پای پیاده و پشت سرهم به سمت گذرگاه "بازارکولی" (ترکیه) یا به نام کاستانییس در طرف یونانی در حرکت هستند. در میان آنها کودکان و زنان هم دیده می شود.

این اتفاقات در حالی روی می دهد که ترکیه و اتحادیه اروپا در سال 2016 توافقی را امضا کردند که براساس آن آنکارا به مقابله با مهاجرت غیرقانونی متعهد شده بود.

سازمان ملل متحد هم عصر شنبه اعلام کرد 13 هزار مهاجر در مرز یونان و ترکیه تجمع کرده اند.

اتحادیه اروپا هم ضمن نگرانی درباره این وضعیت از اعلام آمادگی برای ارائه کمک های بیشتر به یونان و بلغارستان (دو کشور عضو اتحادیه اروپا و هم مرز با ترکیه) خبر داد.

نیروهای امنیتی یونان دیروز شنبه در مقابل سیل مهاجران، گاز اشک آور شلیک کردند تا مانع از عبور آنها از مرز شوند.
همچنین درگیری هایی نیز میان دو طرف روی داد. مهاجران به سمت نیروهای امنیتی یونان سنگ پرتاب کردند.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: ترکیه تلاش می کند از طریق بازکردن مرزهایش برای خروج مهاجران، برای کسب حمایت از غربی در سوریه، اعمال فشار کند.

  پناهجویان تلاش می کردند از موانع مرزی یونان عبور کنند/ خبرگزاری فرانسه - بولنت کیلیش پناهجویان تلاش می کردند از موانع مرزی یونان عبور کنند/ خبرگزاری فرانسه - بولنت کیلیش پناهجویان آسیب دیده در درگیری با نیروهای امنیتی یونان در مرز این کشور / خبرگزاری فرانسه - بولنت کیلیش پناهجویان گلوله های گاز اشک آور شلیک شده از سوی پلیس یونان را به سمت آنها پرتاب می کنند - منطقه مرزی ترکیه با یونان/ خبرگزاری فرانسه - بولنت کیلیش پناهجویان تلاش می کردند از موانع مرزی یونان عبور کنند - منطقه مرزی بازارکول ترکیه/ خبرگزاری فرانسه - بولنت کیلیش پناهجویان تلاش می کردند از موانع مرزی یونان عبور کنند - منطقه مرزی بازارکول ترکیه/ خبرگزاری فرانسه - بولنت کیلیش پناهجویان تلاش می کردند از موانع مرزی یونان عبور کنند - منطقه مرزی بازارکول ترکیه/ خبرگزاری فرانسه - بولنت کیلیش         

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: خبرگزاری فرانسه اتحادیه اروپا منطقه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است

به گزارش قدس آنلاین، پیرو انتشار اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه در ایران، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که طبق استعلام و بررسی‌های صورت‌گرفته، تاکنون هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: طبق روال مرسوم عبور بارهای ترانزیتی از کشورهای مختلف، ابتدا تشریفات قانونی و هماهنگی لازم و اخذ مجوز برای عبور بار از کشورهای میانی مسیر انجام شده و سپس نسبت به اعزام قطار اقدام می‌شود. این در حالی است که برای عبور قطار ذکر شده از افغانستان به ترکیه از مسیر ایران، هماهنگی مربوطه و نهایتا صدور مجوز راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • کیلیان امباپه، سه‌گانه و آدیوس پاریس!
  • اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران گیر کرد!