Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@05:58:41 GMT

احتمال سوزاندن کامل پسماندهای بیمارستانی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۲۳۶۰

صراط:

صدرالدین علیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود گفت: در حوزه خدمات شهری تصمیم گرفتیم برای اینکه از حداکثر مراتب مراقبتی برخوردار باشیم در حال رایزنی با شهرداران مناطق هستیم تا مواجهه پاکبانان با پسماندها به حداقل برسد.

وی گفت: به همین منظور در تلاشیم تا پاکبانان با تأمین وسایل محافظتی همچون دستکش و ماسک مجهز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت در خصوص پسماندهای خشک و تفکیک پسماند پروتکل ارائه نداده بود، اظهار داشت: برای پیشگیری از خطرات احتمالی و با توجه به تجربه کشور چین، تفکیک پسماندهای خانگی را که احتمال انتقال ویروس در آن وجود داشت تعطیل کردیم.

وی ادامه داد: بنابر تصمیم و سیاست یکسان با همکاری معاونت مالی شهرداری قرار شد قراردادهای پیمانکاران تفکیک پسماند به مدت یک ماه تمدید شده و حقوق کارکنان آنها در این مدت پرداخت شود.

علیپور اظهار داشت بر طبق این تصمیم تفکیک پسماند خشک در سطح مخازن و آراد کوه و ایستگاه‌های میانی منتفی شده و و پسماندها به صورت مستقیم برای دفع منتقل می‌شود.

وی با بیان این که انجام این کار برای مرکز پسماند بسیار سنگین است اظهار داشت: در مدت اخیر توانستیم دفع پسماند را به کمتر از ۲ هزار تن کاهش دهیم و حالا باید بیش از ۶ هزار تن پسماندهای جمع شده از شهر را دفع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه انجام این عملیات با توجه به ظرفیت ماشین آلات و پشتیبانی کار سنگینی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: اما این روش علمی ترین روش در حال حاضر برای مدیریت پسماند محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع پسماند پزشکی هم تلاش شده تا ناوگان ما در این حوزه افزایش یابد و در مدت کمتری پسماندهای بیمارستانی جمع شود.

علیپور گفت: برای بیمارستان های مخصوص بیماران کرونایی ها هم ماشین‌آلات جداگانه‌ای در نظر گرفته ایم.

وی افزود: در نظر داریم مرکز دفن جداگانه‌ای با عمق بیشتر و شرایط ایزوله برای دفع پسماندهای بیمارستانهای کرونایی ها در نظر بگیریم و اگر شرایط تغییر کرد فاز زباله سوز موجود تکمیل و تغییراتی در آن ایجاد می شود تا مجموعه پسماندهای پزشکی را به صورت کامل بسوزانیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه باید شهروندان رعایت بیشتری را در مورد پسماندهای خانگی و پسماندهای که در معابر دور انداخته می‌شود داشته باشند گفت: با احتیاط بیشتر احتمال بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کاهش می یابد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تفکیک پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مهاباد به ریاست معاون فرماندار و با حضور اعضای کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری مهاباد برگزار شد.

فاروق سلیمانی گفت: در این جلسه موضوعات ساماندهی سایت پسماند مشترک مهاباد_میاندوآب، مدیریت پسماند‌های عمرانی و اقدامات انجام شده در راستای پویش مسیر سبز_ایران پاک مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: نصب تصفیه خانه شیرابه و آماده سازی لندفیل ها، معرفی معادن متروکه جهت تخلیه پسماند‌های عمرانی، انتقال پسماند‌های شهر گوگ تپه به سایت مشترک از جمله مصوبات این جلسه بود.

سایت مشترک پسماند دو شهر مهاباد ومیاندو آب در مرز حوزه استحفاظی دو شهرستان و در اراضی روستاه‌های تنک بالکه مهاباد واسماعیل کندی میاندو آب واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • پسماند و مشکلات فراوان در کردستان
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟