Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@21:14:33 GMT

افزایش پنج درصدی مصرف آب در تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۲۵۰۶

افزایش پنج درصدی مصرف آب در تهران

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر میزان مصرف آب تهران پنج درصد افزایش یافته که این مسئله نیازمند مدیریت مصرف از سوی مشترکان است تا بتوانیم شرایط فعلی را بدون ایجاد مشکل پشت سر بگذاریم. به گزارش پول نیوز، محمد رضا  کرمی نژاد، با بیان اینکه پس از بارش های سیل آسا  دچار مشکل کدورت بسیار بالای آب در رودخانه های طغیانی کرج و جاجرود  شدیم اظهار کرد: اکنون وضعیت به حالت عادی برگشته و از نظر کمیت و کیفیت آب مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: از نظر مصرف در روزهای پایانی سال شاهد سیر صعودی هستیم؛ به گونه‌ای که دو روز پیش سه میلیون و ٣٣٠ هزار متر مکعب آب معادل ۴۰ متر مکعب در ثانیه در تهران مصرف شد و دیروز نیز تقریبا همین میزان بود. 
وی با تاکید بر اینکه اکنون مشکل خاصی برای تامین‌ آب تهران نداریم، تصریح کرد: وضعیت عادی است و احتمال قطع آب وجود ندارد اما مردم باید نسبت به مصرف آب دقت کافی  و صرفه جویی لازم را داشته باشند. 
وی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان مصرف آب افزایش یابد امکان تامین آب تهران وجود دارد؟ گفت: در فصل تابستان پاسخگوی مصرف ۵۸ متر مکعب بر ثانیه بودیم و اکنون نیز ظرفیت بالایی برای تامین آب داریم و اگر بارش‌های دیگری نداشته باشیم وضعیت سیستم آبرسانی کاملا نرمال خواهد بود. 
وی با تاکید بر اینکه اکنون تصفیه خانه‌های آب تهران وضعیت نرمالی دارند و سدهای تهران نیز مشکلی ندارند، گفت: در پی بارش‌های اخیر شاهد کدورت آب در تهران بودیم و اکنون در حال ایجاد تمهیداتی هستیم که سال آینده نیز با این مشکلات مواجه نشویم. 
وی اظهار کرد: هر ساله در ایام اسفند ماه شاهد هستیم که در حاشیه اطراف شهرهای تهران فضاهایی برای قالیشویی به صورت غیرمجاز ایجاد می‌شود که همین مسئله نیز مصرف آب را افزایش می‌دهد؛ لذا خواهش ما از تمام شهروندان این است که در شرایط فعلی مدیریت کافی در مصرف آب داشته باشند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آب تهران مصرف تصفیه مدیریت آب تهران مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سیاست های ما در خصوص برنج توسعه سطح زیرکشت نیست، بلکه با افزایش عملکرد در واحد سطح بدنبال خوداتکایی هستیم.

او سطح زیرکشت برنج در سال گذشته را ۷۷۰ هزارهکتار اعلام کرد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال بدلیل شرایط مساعد بارش، سطح زیرکشت برنج همانند سال قبل باشد.

سهرابی ادامه داد: با توجه به آنکه عملیات کشت در شالیزارها به تازگی آغاز شده و همواره ادامه دارد، لذا از الان نمی توان برآوردی راجع به تولید داشت.

مجری طرح خودکفایی برنج سرانه مصرف برنج به ازای هرنفر را ۳۵ کیلو اعلام کرد و افزود: با احتساب جمعیت کشور و جمعیت اتباع و ذخایر استراتژیک ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن از این میزان در داخل تولید و مابقی کسری از طریق واردات تامین می شود.

او گفت: بنابر ابلاغ مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال مبنی بر مشارکت مردم که کشاورزان هستند، امکان افزایش ضریب خودکفایی با تامین بذور اصلاح شده، خرید ماشین آلات و دنباله بندها، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، تامین و کنترل بیولوژیک بیماری و توسعه ارقام پرمحصول وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد