Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این اقدامات به این شرح است: سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) بوسیله درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها از مبلغ ۳۰ میلیون ریال در هر شبانه‌ روز از مبدا هر کارت به ۵۰ میلیون ریال افزایش یابد. لازم به ذکر است میزان کارمزد انتقال وجه بیش از ۳۰ میلیون ریال برابر با کارمزد انتقال وجه ۳۰ میلیون ریالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی می افزاید: سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت بوسیله پرداخت سازها از ۱۰ میلیون ریال به ۳۰ میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوء استفاده‌های احتمالی در صورت اعمال نشدن کنترل مزبور، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست.

برپایه اعلام بانک مرکزی، امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت سه ماه از تاریخ انقضاء بلامانع است. ضروری است اقدام های لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان انجام شود.

همچنین، طبق روال سال‌های گذشته و به منظور کاهش مراجع مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز افزایش سقف برداشت نقدی درون بانکی از دو میلیون ریال به پنج میلیون ریال بلامانع است. لازم به ذکر است این اقدام برای کاهش مراجعه مشتریان به شعبه انجام می شود و با وجود این امکان، ضروری است اطلاع رسانی مناسب در چارچوب کاهش استفاده از اسکناس به مشتریان انجام شود.

 بانک مرکزی افزوده است: تعداد تلاش‌های متوالی ناموفق رمز دوم در هر شبانه روز به پنج بار افزایش یابد و رعایت مفاد این بخشنامه تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا بوده و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک انجام می شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به اساس این گزارش آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه (یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است. همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

کد خبر 488285 برچسب‌ها كرونا در ايران بانک مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران بانک مرکزی ۳۰ میلیون ریال بانک مرکزی انتقال وجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخایر سد‌های تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آخرین وضع ذخایر آب سد‌ها نشان می‌دهد ذخیره آب مخازن تأمین‌کننده آب شرب استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدود ۷ درصد کاهش داشته است. سخنگوی صنعت آب گفته: پایتخت‌نشینان باید کاهش مصرف آب به میزان ۱۵ درصد را در برنامه‌های خود داشته باشند و در این زمینه همکاری شهروندان را خواستاریم.
---
سقوط در چاه، جان یک مرد ۴۴ ساله را در تهران گرفت. به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، ساعت ۱۸ و ۴ دقیقه روز گذشته، حادثه‌ای در یک سوله متروکه که هیچ دستگاهی در آن وجود نداشت و چاهی به عمق ۷۰ متر حفر شده بود، رخ داد. فرد گرفتار در چاه، یک مرد ۴۴ ساله ایرانی بود، این فرد به کمک آتش‌نشانان از چاه خارج و مشخص شد که به دلیل سقوط در چاه در همان دقایق اولیه جان خود را از دست داده است.
تصویر
---
برنامه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته: یکی از مهم‌ترین اقدامات بانک مرکزی در سال جاری تکمیل طرح پرداخت‌های مبتنی بر NFC است. در حال حاضر کارت‌های پنج بانک به طرح کهربا متصل شده و مشتریان شبکه بانکی می‌توانند از طریق تلفن همراه و نزدیک کردن آن به دستگاه‌های پوز، بدون استفاده از رمز، با کاربری آسان‌تر و امنیت بیشتری پرداخت‌های خود را انجام دهند. مهران محرمیان میگه: با عملیاتی شدن این طرح و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت
  • سقف تراکنش خرید روزانه ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت
  • کمین بانک مرکزی پشت سنگر وعده ها
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • کاهش ذخایر سد‌های تهران
  • امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت فراهم شد
  • امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت فراهم شد/ پنج بانک به شبکه پیوستند
  • بانک مرکزی: کارت‌های بانکی حذف می‌شود
  • دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار مشخص شد | آرامش به بازار برمی گردد؟