Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان مشارکت در انتخابات مجلس به تفکیک استان‌ها اعلام شد 

 پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها اعلام کرد که بر این اساس استان های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و ایلام قرار دارند. کمترین آمار مشارکت نیز متعلق به استان های تهران و البرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***

مشغله‌های رئیس جمهور کجاست؟

مهر نوشت: نیمه دوم سال ۹۸ برای روحانی و دولتش روزهای به یاد ماندنی خواهد بود، روزهایی که به اعتقاد اغلب سیاست‌ورزان ایران از طلوع تا غروبش با انفعال و ضعف دستگاه اجرایی همراه بود و از بی‌برنامگی و نبود سیاستی مدون در داخل دولت حکایت می‌کرد.

این روزها مسائل ملی در کشور اتفاق افتاده است که پرداختن به نحوه برخورد رئیس‌جمهور، آن هم علیرغم انتظار حضور وی در خط مقدم رویارویی با آن مسائل که شیوع و در برگیری به وسعت کل کشور داشته است، خالی از لطف نیست. مواضع و رویکرد رئیس‌جمهور در مسائل اخیر نشان می‌دهد که حسن روحانی اشراف و آگاهی کافی و کاملی از تدابیر اعضای دولتش ندارد و بنا بر اعتقاد بسیاری از تحلیلگران رئیس جمهور نسبت به آینده تدابیر و تصمیمات دولت «کم اطلاع» یا حتی «بی اطلاع» است.

در بخشی از این گزارش درباره کرونا نوشت: آنچه در این رویداد همانند برخی رخدادهای سال ۹۸، تعجب جامعه را از واکنش‌های روحانی به همراه داشت، این بود که رئیس‌جمهور پس از حدود یک هفته و علیرغم اتخاد تصمیماتی در خصوص تعطیلی مدارس و مراکز دانشگاهی که موجب ترس و نگرانی در جامعه شده بود، در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: «کار و فعالیت در کشور از روز شنبه باید روال عادی خود را داشته باشد و هراس افکنی و تلاش برای به تعطیلی کشاندن کشور، توطئه دشمنان است».

این بخش از سخنان رئیس‌جمهور در حالی مطرح شد که سه روز بعد (جمعه ۹ اسفند) وزیر بهداشت گفته‌های روحانی را نقض و اعلام کرد: «هفته سختی پیش رویمان قرار دارد و پیک اصلی بیماری کرونا در روزهای آینده است»

به عقیده بسیاری از ناظران سیاسی، اظهارات ضدو نقیض روحانی این شائبه را القا می‌کند که آیا رئیس‌جمهور با علم به شرایط موجود شنبه (۱۰ اسفند) را عاری از نگرانی توصیف کرد یا اینکه این سخنان نشانه بی‌اطلاعی و عدم اشراف او نسبت به مسائل مهم کشور بود؟

در انتهای گزارش با مقایسه این تصمیم با واکنش رئیس جمهور به گران شدن بنزین آمده است: قضاوت اینکه به چه دلیل رئیس‌جمهور به عنوان اولین شخص اجرایی کشور در جایی با صراحت مدعی می‌شود که از اجرای یک تصمیم با آن حجم از اهمیت بی اطلاع بوده است و در جایی دیگر، پیش بینی را مطرح می‌کند که پس از آن از سوی مسئول ذیربط نقض می‌شود؛ موضوعی که نشان می‌دهد رئیس جمهور جزیره‌ای به نام «پاستور» را ساخته است.

بیشتر بخوانید:

مشغله‌های رئیس جمهور کجاست؟

***

تحلیل رسانه های اصلاح طلب درباره مجلس یازدهم

رسانه‌های اصلاح طلب بعد از شکست در انتخابات، تحلیل های فراوانی درباره مجلس یازدهم، رئیس آن و نحوه تعامل با دولت منتشر کرده اند. امروز نیز برخی تحلیل ها و مصاحبه های این رسانه ها در ادامه آمده است.

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب به روزنامه اعتماد گفت: تحليل اصلاح‌طلبان از شرايط جامعه با توجه به نارضايتي‌ها و اعتراضات دي ‌ماه 96 و آبان‌ ماه 98 اين بود كه اين انتخابات با مشاركت و استقبال مردم مواجه نخواهد شد. از طرفي ديگر نمي‌توان اين واقعيت را كتمان كرد كه دست‌كم بخشي از مردم راي ندادن را به عنوان اعتراض مدني انتخاب كرده بودند. آن هم پس از آنكه ديدند در دو اعتراض خياباني در دي‌ ماه 96 و آبان ‌ماه 98 نظرات‌شان شنيده نشد. در نتيجه از آنجا كه مردم ديدند حاكميت هيچ وقعي به مطالبات‌شان نمي‌نهد و در معيشت مردم هم مشكلات جدي به وجود آمده اين روش جديد را امتحان كردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در چنين شرايطي پيش‌بيني مي‌شد كه انتخابات بسيار سردي در راه خواهد بود. كما اينكه آمار‌ مشاركت هم اين موضوع را تاييد مي‌كند كه پايين‌ترين ميزان مشاركت در انتخابات را در دوره اخير شاهد بوديم... به هر حال با اين پيش‌بيني‌اي كه از فضا‌ي سرد انتخابات وجود داشت، بسياري از اصلاح‌طلبان به ‌رغم فراخواني كه داده شد و خواهش آقاي خاتمي، متاسفانه حاضر به نام‌نويسي و اعلام كانديداتوري نشده و آن تعدادي هم كه آمدند به لطف شوراي نگهبان رد صلاحيت شدند.

صوفی عنوان می کند: تمام صندلي‌هاي مجلس در اختيار اصولگرايان است اما قطعا فراكسيون پايداري‌ها يا انقلابيون، جدا و مستقل خواهند بود. كما اينكه هر‌ كدام از آنها از هم‌اكنون سعي مي‌كنند هر كاري را انجام دهند تا در انتخابات رياست‌جمهوري سال 1400 با كانديداي خود وارد رقابت شوند. با اين وجود من فكر مي‌كنم دست‌كم شاهد 3 فراكسيون در مجلس خواهيم بود كه هر كدام به ‌نحوي مقابل يكديگر قرار مي‌گيرند.

صوفی در ادامه گفت: اگر اصلاح‌طلبان كنار گذاشته نمي‌شدند، شايد مي‌توانستند اوضاع را تا حدي تعديل كنند و صداي مردم باشند. اما با حذف اصلاح‌طلبان ديگر مردم اميدي به بهبود وضع خود ندارند؛ همچنين يأس و نااميدي هم بيشتر مي‌شود. اين نا‌اميدي زمينه خطرناكي را به وجود مي‌آورد كه معلوم نيست به چه شكلي درخواهد آمد. همچنين شكاف دولت و ملت عميق‌تر مي‌شود.

در مقابل ناصر ايمانی معتقد است: ... مثلا در تهران چرا از كانديد‌ا‌هاي اصلاح‌طلب كاملا شناخته‌شده مانند عليرضا محجوب، مجيد انصاري، سهيلا جلو‌دار‌زاده و... حتي يك نفر هم نتوانست راي بالاي مردم را بياورد و جزو 30 نفر اول باشد. اين مساله نشان‌دهنده آن است كه مردم در اين دوره به اصلاح‌طلبان روي خوشي نشان ندادند؛ چرا كه اگر مردم از آنها استقبال مي‌كردند، با وجود ردصلاحيت‌هاي كانديداي‌شان، همانند انتخابات مجلس دهم، 30 نفر اول تهران بايد اصلاح‌طلب مي‌بودند. اصلاح‌طلبان هنگامي كه راي مردم را مي‌آورند، در بوق و كرنا مي‌كنند كه مردم آنها را انتخاب كردند و مردم از اصولگرايان بيزار هستند اما هنگامي كه مي‌دانند ديگر مردم با راي‌شان آنها را حمايت نمي‌كنند، ادعا مي‌كنند كه حذف‌شان كرده‌اند. در نتيجه اين رفتار صادقانه با مردم نيست. اصلاح‌طلبان اين موضوع را بايد قبول كنند كه به دليل عملكرد ضعيف‌شان در اين دوره ديگر راي مردم را نياوردند. البته ممكن است كه عملكرد 4سال آينده اصولگرايان هم ضعيف باشد و مردم در انتخابات آينده به آنها هم راي ندهند.

ایمانی در ادامه عنوان می کند: در كدام دوره تورم 40 درصدي داشتيم در حالي كه شاهد اين ميزان مشكلات بيكاري و اقتصادي و از طرف ديگر بي‌تدبيري‌هايي كه وجود داشته مانند گراني بنزين، حوادث تلخ آبان‌ماه، سقوط هواپيماي اوكرايني، شهادت سردار سليماني و جان باختن چند نفر از مردم كرمان در مراسم تشييع سردار سليماني و همچنين شيوع كرونا كه پيش از انتخابات شروع شد، بوديم. با وجود اين حوادث كه به فاصله كمي قبل از انتخابات اتفاق افتاد، شما انتظار داشتيد چند درصد از مردم پاي صندوق راي بيايند؟ آيا در انتخابات گذشته سابقه اين همه حوادث تلخ آن هم در نزديكي انتخابات داشته‌ايم؟ نارضايتي كلي وجود دارد كه به‌طور مشخص از عملكرد دولت است؛ چون مساله اقتصادي كه در راس مشكلات است، به دولت مربوط مي‌شود. همين 40درصد از مردمي هم كه به پاي صندوق‌هاي راي آمدند، آن‌هم با وجود اين مشكلات، بسيار انگيزه داشته‌اند.

ایمانی در ادامه عنوان می کند:... مسعود پزشكيان به عنوان نماينده اصلاح‌طلب مجلس يازدهم، مي‌تواند رييس فراكسيون اقليت اصلاح‌طلبان باشد. به اين دليل كه سابقه نايب‌رييسي مجلس دهم را دارند و هم از پختگي كاملي برخوردارند، نقش موثري را مي‌توانند در تشكيل فراكسيون منسجم ايفا كنند.

محمدرضا خباز، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه نگرانم مجلس یازدهم شبیه مجلس هفتم باشد به ایرنا گفت: اگر فراکسیون اقلیت مجلس یازدهم فعال عمل نکند در تندی‌ها و زیان‌های احتمالی فراکسیون اکثریت شریک خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: کسانی که پای صندوق نیامدند و رای نداند، پشیمان خواهند شد و دود این عدم مشارکت به چشم خودشان می‌رود. آزموده را آزمودن خطاست کما اینکه پیش‌تر این شرایط را در مجالس هفتم و هشتم تجربه کرده بودیم.

این فعال اصلاح‌طلب عنوان کرد: اگر فراکسیون اقلیت مجلس یازدهم فعال عمل نکند در تندی‌ها و زیان‌های احتمالی فراکسیون اکثریت شریک خواهد بود.

وی یادآور شد: مردم از مباحث و موضوعات مختلفی چون اوضاع اقتصادی، بررسی صلاحیت‌ها، عملکرد اصلاح‌طلبان و مجلس دهم و مسائل عدیده‌ای ناراحت بودند ولی نباید با عدم مشارکت خود فرصت تکرار تجربیات گذشته را به برخی‌ها می‌دادند.  

ایسنا در گزارشی با عنوان ششمین رئیس مجلس کیست؟ نوشت: حالا و با برگزاری انتخابات دوم اسفند ۱۳۹۸ و حضور نداشتن امثال لاریجانی و حداد عادل در مجلس و تعداد پایین نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس یازدهم، نام چند نفر از اصولگرایان به عنوان کاندیداهای بالقوه ریاست پارلمان آینده به گوش می‌رسد.

در این میان قالیباف که با یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۸۷ رای به عنوان نفر اول انتخابات به نمایندگی رسیده مدعی ریاست مجلس است... اما از طرفی مرتضی آقاتهرانی و نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری که تعدادشان در مجلس یازدهم کم هم نیست، با این ادعا که ائتلاف لحظه آخری آنان با سایر اصولگرایان این پیروزی را برای جناح راست به ارمغان آورده مدعی دیگری است که حالا ترسی از شکست در انتخابات ندارد و می‌خواهد برای ریاست مجلس حرف جبهه پایداری را به کرسی بنشاند.

از طرفی مصطفی میرسلیم با ۸۹۲ هزار و ۳۱۸ رای به عنوان نفر دوم تهران وارد مجلس یازدهم شده است. او هم از حزب قدیمی موتلفه می‌آید ولی مثل آقاتهرانی حامیان پر و پا قرصی ندارد...از سوی دیگر یک نماینده تقریبا جوانتر نسبت به سایرین، سودای لاریجانی دوم شدن را در سر دارد. علیرضا زاکانی که با ۱۹۰ هزار و ۴۲۲ رای به عنوان نفر سوم قم راهی بهارستان شده سابقه نمایندگی ادوار هفتم تا نهم مجلس را در کارنامه دارد و رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم بوده است. 

در این میان یک نماینده دیگر می‌تواند شگفتی ساز کاندیداتوری ریاست مجلس یازدهم باشد. محمدمهدی زاهدی که با ۹۰ هزار و ۷۱۴ رای به عنوان نفر دوم کرمان راهی بهارستان شده تمامی ویژگی‌هایی که هر یک از چهار کاندیدای قبلی ندارند را دارد. 

بیشتر بخوانید:

کوثری: کاهش مشارکت در انتخابات مجلس امر بی سابقه‌ای نیست

***

اخبار مربوط به کروناویروس در ایران

امروز نیز طبق معمول چند روز اخیر بخش مهمی از اخبار رسانه ها به ویروس کرونا اختصاص داشت که در ادامه بخشی از آنها به صورت خلاصه آورده شده است.

نامه گلایه‌آمیز وزیر بهداشت و واکنش دادستان کل کشور

سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای به حسن روحانی رییس شورای عالی امنیت ملی از احتکار و تشکیل بازار سیاه در بازار ماسک خبر داده بود.

در نامه گلایه آمیز وزیر بهداشت آمده است: به استحضار میرسد با پیش‌بینی اینجانب از احتمال ورود ویروسکرونای جدید به کشور طی نامه ای به گمرکات کشور اعلام نمودم صادرات و خروج ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و همکارانم را مامور کردم تا با قیمت مناسب تولیدات داخل را خریداری و جهت روز مبادا ذخیره کنند.

متاسفانه علیرغم پیگیری فراوان مقدار اندکی خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد. متاسفانه پس از حدود 10 روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده، همکاران اینجانب بدلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و درنقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند.

امروز حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور نیز در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش همه پزشکان و پرستاران و سایر دست اندرکاران جبهه مبارزه با ویروس کرونا بر آمادگی دادستانی کل کشور در برخورد با اخلالگران نظام سلامت تاکید کرد.

وی در این نامه اخلال در نظام سلامت مردم را اقدامی مجرمانه در حد مجازات افساد فی الارض عنوان کرده و خواستار اعلام موارد احتکار، عدم عرضه مواد شوینده و ماسک و اقلام مورد نیاز برای مبارزه با کرونا به دفتر دادستانی کل کشور شد تا با فوریت مورد پیگیری قرار گیرند.

سید مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک در گفت‌وگو با فارس در مورد اینکه وزیر بهداشت در نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی از صادرات برخی اقلام مربوط به مبارزه با ویروس کرونا از گمرک گلایه کرده بود، اظهار داشت: امروز در رابطه با نحوه همکاری گمرک و کنترل مرزها با دکتر نمکی وزیر بهداشت جلسه داشتیم که ایشان از تلاش‌ها و اقدام گمرک در رابطه با تسریع در اعمال ممنوعیت صادرات کالاهای مربوط با مقابله با ویروس کرونا زبانی تشکر کرد. البته ما وظیفه خود را انجام دادیم.

رئیس کل گمرک با تاکید بر اینکه از زمانی که وزیر بهداشت به صورت تلفنی درخواست ممنوعیت اقلام صادراتی مقابله با کرونا را داشت، گمرک آن را اعمال کرد، بیان داشت: بعد از آن نیز نامه ممنوعیت از سوی وزارت بهداشت ارسال شد و در این راستا حتی یک مثقال کالا و حتی یک ماسک صادرات نشده است.

بیشتر بخوانید:

دادستان کشور: اخلال در نظام سلامت مردم در حد افساد فی الارض است

یک مثقال کالای مقابله با کرونا صادر نشده است

نامه گلایه‌آمیز وزیر بهداشت به رئیس جمهور

***

برای دومین بار از نمایندگان محترم و نازک نارنجی مجلس تست گرفته می شود

روزنامه آفتاب یزد نوشت: ... چگونه است که آقایان مجلس نشین باید تعطیل شوند و به شهر و دیار خود بروند و یا حتی مسافرت تفریحی بروند اما مردم عادی (نه برخوردار) باید طبق ساعت کاری بیایند و بروند؟سوگمندانه اقلیت برخوردار جامعه که مشتی مسئول و رانتی هستند با توجه به هشدارها در خصوص اینکه پیک ویروس این هفته است خود و خانواده را از مهلکه نجات داده و گوشه ای دنج صرفا اخبار را رصد می کنند... همین دیروز مدیر بیمارستان امام خمینی (ره) فرمودند از مردم مراجعه کننده به بیمارستان که ظن مبتلا شدن به ویروس کرونا را دارند آزمایشی گرفته نمی شود و تنها و تنها در صورتی از آنان آزمایش گرفته می شود که به مرحله بستری رسیده باشند.پیام آقای رئیس واضح است: تا وقتی که روی پا هستید و توان در بدن دارید آزمایشی در کار نیست مگر اینکه افقی شوید.در مقابل اگر نماینده مجلسی و اگر سایر مسئولان ریتم عطسه شان متفاوت شود بلافاصله یک اکیپ حاضر هستند تا آزمایش بگیرند.آیا این بی عدالتی نیست ؟!...

دیروز سخنگوی هیئت رییسه مجلس اعلام کرد طبق نتایج آزمایش ها،5 نماینده مجلس مبتلا به ویروس کرونا هستند اما بنا شده مجددا از کسانی که مشکوک هستند تست گرفته شود.یعنی برای دومین بار از نمایندگان محترم و نازک نارنجی مجلس تست گرفته می شود مبادا در تعطیلات دچار مشکلی شوند.

ادامه کسادی بازار مسکن در سایه کرونا

ایسنا نوشت: بازار مسکن شب عید که در دو سه ماه اخیر از رونق نسبتاً مناسبی برخوردار بود تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس با افت معاملات مواجه شد. به طوری که متعاملین سعی می‌کنند حتی المقدور از مواجهه با یکدیگر خودداری کنند و حتی بعضی مشتریان و فروشندگان که تصمیم قطعی خود را برای معامله یک واحد مشخص در هفته گذشته گرفته‌اند از امضا امتناع می‌کنند.

فعالان بازار ملک می‌گویند که روز شنبه 10 اسفندماه با افزایش نگرانی ها از اپیدمی کرونا ویروس، تعداد مراجعات و تعداد قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسکن در تهران نسبت به هفته قبل کاهش پیدا کرده و تقریباً به نصف معاملات هفته های اخیر رسیده است.

بر این اساس، پیش بینی می‌شد مطابق رفتار معمول بازار مسکن تا اردیبهشت ماه این روند ادامه پیدا کند اما مشخص نیست در وضعیت فعلی که نگرانی ها از گسترش کرونا بر اقتصاد کشور سایه افکنده تا چه زمان کسادی بر بازار مسکن حاکم خواهد بود.

ایران؛ رتبه دوم درمانِ ویروس در دنیا

12 روز از ورود و تایید قطعی اولین مورد کرونا ویروس جدید به کشورمان، می‌گذرد؛ ویروسی که ابتدا بیماری‌زایی‌اش را از شهر ووهانِ چین آغاز کرد؛ بیماری کووید-19 نام گرفت و سپس در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران گسترش یافت. حالا نیز به اذعان وزارت بهداشت کشورمان، سازمان بهداشت جهانی در آمار رسمی خود اعلام کرده است که ایران موفق شده بعد از کشور چین، بیشترین بیمار مبتلا به کرونا را درمان کند.کشورمان با درمان 123 بیمار مبتلا به کووید-19 بالاتر از کشورهای سنگاپور، ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی  در رتبه دوم درمان بیماری کووید- 19 در جهان و بعد از چین قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا تا چه زمان ادامه خواهد داشت؟

قاسم جانبابایی، معاون درمان وزارت بهداشت ضمن بیان آنکه ممکن است بیماری کرونا در خوشبینانه‌ترین حالت تا عید و در بدبینانه‌ترین حالت تا پایان اردیبیهشت و حتی خردادماه به طول انجامد، در عین حال خواستار لغو برگزاری تمامی بازی‌های ورزشی در کشور شد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: در مقایسه‌ای که میان ویروس کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا توسط کارشناسان انجام شده، چنین برآورد می‌شود که با شروع فصل گرما این ویروس هر چه زودتر رخت بربندد مثل فصل آنفلوآنزا که به طور معمول در بازه زمانی شروع پاییز و پایان بهار است.

بیشتر بخوانید:

نقد عملکرد بعضی متولیان امور مذهبی در مواجهه با کرونا

دلایل مختلفی در آلودگی به آنفلوآنزا و سرماخوردگی در فصل تابستان دخیل است، اما مهمترین آن‌ها این است که هوای گرم و مرطوب می‌تواند تا حد قابل توجهی میزان انتقال ویروس از طریق قطرات تنفسی را کاهش دهد. ناگفته نماند که حداقل باید یک سال از زمان شیوع این بیماری بگذرد تا بتوان این فرضیه را اثبات کرد بنابراین اظهار نظر در این باره هنوز زود است.

اما در کنار نظریه فصل گرما، اظهار نظر دیگری هم در این باره وجود دارد؛ برخی از اپیدمیولوژیست‌ها معتقدند هر اپیدمی دوران خود را دارد و پس از سپری این دوران، خاموش می‌شود.

طبق اظهارات یکی از آن‌ها در این باره، از آنجا که بیماری کرونا حالت پیشرونده دارد، یک اپیدمی پیشرو محسوب می‌شود، اما اپیدمی‌های پیشرونده در مدت زمان مشخص و تعریف‌شده‌ای افزایش می‌یابند و سپس به سطح ثابتی رسیده و در نهایت رو به خاموشی می‌گذارند. طبق برآوردی که این اپیدمیولوژیست انجام داده احتمالا طی سه تا چهار هفته پیش رو به روند کاهشی و خاموشی ویروس کرونا خواهیم رسید.

فوت مستندساز و فعال جبهه فرهنگی انقلاب بر اثر بیماری کرونا

صبح نو نوشت: حامد جلالی‌کاشانی، فعال حوزه مستندسازی صبح روز ۱۰ اسفندماه به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. این فعال حوزه مستندسازی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، محقق در حوزه زن و خانواده و جزو تیم تحقیقات مستند «ایکسونامی» بود. حامد جلالی‌کاشانی متولد ۶۷ بود و کارگردانی چند ویدئوکلیپ برای حامد زمانی را نیز به‌عهده داشت. در درگذشت وی، فعالان فرهنگی انقلاب در یادداشت‌های کوتاهی، فراق او را باعث خسران جبهه فرهنگی انقلاب دانستند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت کرونا در کشور؛ ۹۷۸ ابتلا و ۵۴ فوتی/ بیشترین موارد مشکوک و ابتلا مربوط به شهر تهران است

نکاتی که برای استفاده از ماسک باید بدانید

غلبه بر کروناهراسی دشوارتر از مقابله با کرونا

***

شکایت الیاس قالیباف از نجفی

وکیل مدافع محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران از پرونده شکایت الیاس قالیباف از موکلش خبر داد و گفت: دادگاه نجفی ۲۱ اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران در گفت‌وگو با فارس در رابطه با ماجرای شکایت الیاس قالیباف از موکلش گفت: این پرونده به زمانی برمی‌گردد که آقای نجفی شهردار تهران بوده است و حراست شهرداری گزارشی را در رابطه با مسائل تضییع حقوق بیت‌المال تهیه کرده است.

بیشتر بخوانید:

الیاس قالیباف از نجفی شکایت کرد

منبع: الف

کلیدواژه: مشارکت در انتخابات الیاس قالیباف رای به عنوان نفر بیشتر بخوانید فرهنگی انقلاب بیماری کرونا وزیر بهداشت ویروس کرونا مجلس یازدهم اصلاح طلبان بازار مسکن رئیس جمهور اصلاح طلب استان ها رسانه ها نامه ای کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند

مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که ما در انتخابات گذشته شاهد حضور حدودا ۴۰ درصدی مردم در انتخابات بودیم. به نظر شما در جهت افزایش سرمایه اجتماعی چه کارهایی باید صورت بگیرد، گفت: با همه تلاش‌هایی که دشمنان ما کردند تا مردم را مأیوس کنند و سعی کردند حوادث امنیتی رقم بزنند تا مردم وحشت کرده و پای صندوق نیایند و رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب از ماه‌ها قبل، هزینه کردند که مردم را از حضور در انتخابات مأیوس کنند، اما با همه ناراحتی‌ها و فشارهای اقتصادی که روی دوش مردم است، مشارکتی که به وجود آمد دنیا را به تعجب وادار کرد و این جای خوشحالی است. اما از طرفی ما نباید به این میزان مشارکت راضی باشیم. مشارکت‌های ما باید در سطوح بالا باشد.

وی در گفتگو با ایلنا، افزود: این نوع مشارکت نشان می‌دهد که اولا مردم نارضایتی‌هایی دارند؛ دوما وقتی پای صندوق می‌آیند یا رأی سفید می‌دهند، می‌خواهند بگویند من نظام جمهوری اسلامی، کشور، انقلاب و رهبری را قبول دارم،‌ اما شماها را قبول ندارم. معنای رأی سفید این است که شما شایسته نیستید، کم‌کار و بی‌عرضه هستید و خواسته ما را عملی نکردید. لذا باید این موضوع را درک کرده و این مشکلات را رفع کرد؛ به این صورت که ببینیم مردم چرا ناراحت هستند و عامل ناراحتی را از بین ببریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: فشار اقتصادی روی دوش مردم است، سفره‌شان کوچک شده است. زندگی و معیشت‌شان سخت شده است. این کار دولت و مجلس است که این مسائل و مشکلات را رفع کند و زمینه را برای نشاط، امید به آینده و مشارکت مردم در سرنوشت خودشان آماده کند. مردم ما هم مردم خوبی هستند و اگر این عواملی که باعث ناراحتی‌شان است را مجلس و دولت بتوانند برطرف کنند؛ این مردم همیشه پای کار انقلاب، نظام و کشور بوده‌اند، بار را به دوش کشیده و بهتر از گذشته هم پای کار خواهند آمد. لذا راه رفع دغدغه‌ها درخصوص کاهش سرمایه اجتماعی، ایجاد امیدواری در مردم با زدودن علت‌هایی است که آن‌ها را ناراضی کرده که باید هدف‌گیری مجلس و دولت در این خصوص اتفاق بیفتد.

ذوالنور در پاسخ به سوالی درباره آخرین جزئیات لایحه حجاب و اینکه برخی می‌گویند همین مساله ممکن است باعث کاهش سرمایه اجتماعی در کشور شود، گفت: باید عرض کنم که خیر. این قانون و لایحه حجاب طوری دیده شده که پلکانی است. یعنی کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند بلکه رفتار در مورد آنها متنبه‌کننده، ارشادی و اصلاحی است. تندی برخورد با کسانی است که هنجارشکن متعمد هستند. مثل برخی از سلبریتی‌ها و کسانی که می‌خواهند تعمدا با هنجارها، اصول و ارزش‌ها و اعتقادات مردم مقابله کنند و بجنگند.

وی افزود: تفاوت این لایحه با لایحه قبلی آن است که این برخوردها را تفکیک و ملایم کرده است که زمینه اصلاح عیوب و نواقصی که هست، فراهم شود. بچه‌های ما در دامن دشمن نیفتند و دچار عقده نشده و زده نشوند و کار اصلاحی باشد. خود مقام معظم رهبری فرمودند که همه ما نقص داریم. لذا باید با کمک به همدیگر تلاش کنیم تا آن نواقص را برطرف کنیم. چیزی که در قانون حجاب و عفاف دیده می‌شود، جنبه ارشادی و اصلاحی‌اش بیش از داغ و درفشی‌ است که متوجه هنجارشکنان با عناد، عقده، غرض و مرض است.

tags # بی حجاب ، مجلس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • نایب رئیس مجلس: برخورد تند در لایحه حجاب با افرادی است که تعمدا هنجارشکنی کنند/ کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟