Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@08:34:07 GMT

ورزشی برای تسکین علائم پارکینسون

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۵۳۹۸

ورزشی برای تسکین علائم پارکینسون

محققان دانشگاه فوکویوکا ژاپن دریافتند بیماران مبتلا به پارکینسون که به مدت ۶ ماه و هفته‌ای یکبار در برنامه بازی تنیس روی میز شرکت کرده بودند شاهد بهبود علائم بیماری شأن بودند.

بازی پینگ‌پُنگ، ورزشی هوازی است که در جمعیت عمومی موجب بهبود هماهنگی چشم و دست، تندشدن عملکرد‌های غیرارادی، و تحریک مغز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مطالعه شامل ۱۲ فرد با میانگین سنی ۷۳ سال بود که مبتلا به بیماری پارکینسون از حالت خفیف تا متوسط بودند. این افراد به طورمیانگین به مدت ۷ سال مبتلا به این بیماری تشخیص داده شده بودند. علائم پارکینسون این بیماران در طول این مدت ارزیابی شد.

محققان دریافتند بعد از شش ماه، شرکت کنندگان شاهد روند بهبود در گفتار، نوشتن با دست، لباس پوشیدن، بلند شدن از تخت و راه رفتن بودند.

«کن ایچی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «با وجودیکه این مطالعه کوچک است، اما نتایج آن ترغیب کننده و امیدوارکننده است چراکه نشان می‌دهد پینگ‌پُنگ موجب بهبود برخی علائم بیماری پارکینسون می‌شود.»

محققان بر انجام مطالعات بیشتر به منظور تأیید این یافته‌ها تاکید دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارکینسون پارسی خبر درمان علائم پارکینسون ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه گفت: آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی بیماری است که بیشتر در فصل پاییز و بهار و مواقعی که جیره دام در حال تغییر است بروز می‌کند و این بیماری که غالبا در بین دام‌هایی نظیر گوسفند و بز شیوع پیدا می‌کند و در شرایط حاد می‌تواند باعث تلفات در دام شود.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: علائم این بیماری بسته به شدت آن متفاوت بوده و همچنین علایم این بیماری ارتباط مستقیمی با سن گوسفندان دارد که در موارد فوق حاد با مرگ ناگهانی دام و در موارد با شدت کمتر، علائم شامل اسهال، زمین‌گیری، تب و لرز، بی اشتهایی، بی قراری، گیجی، نفس نفس زدن، تشنج و ترشح زیاد بزاق و در نهایت مرگ دام است.

وی، با بیان اینکه واکسن پیشگیری از این بیماری با هزینه آزاد و توسط بخش غیر دولتی در مراکز مایه کوبی دامپزشکی عرضه می‌شود،گفت: بهترین راه برای  مبتلا نشدن دام به این بیماری، پیشگیری است و از دامداران منطقه درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه و تزریق واکسن تا قبل ازجابجایی و یا ابتلا گله‌ها به بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • شناسایی ژن عامل پارکینسون
  • آموزش راهکارهای بیماری پارکینسون در برنامه نفس دوم
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)
  • ژن عامل پارکینسون شناسایی شد
  • ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی