Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بعد از انتشار نخستین اطلاعیه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعطیلی موقت فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان‌های درگیر شیوع ویروس کرونا با هدف ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به آن و اخباری که از تعطیلی برخی دستگاه‌های اموزشی و اداری منتشر می‌شدند، هر چند هنوز وزارتخانه میراث فرهنگی، هیچ خبر رسمی از تعطیلی موقت موزه‌های زیر نظر خود منتشر نکرده است، اما در تنها اظهار نظری که از سوی اداره کل موزه‌ها منتشر شد، اعلام شد: «موزه‌ها و اماکن فرهنگی – تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبق روال گذشته پذیرای بازدیدکنندگان بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی‌ که ستاد کرونا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به موضوع تعطیلی موزه‌ها اظهار نظر نهایی خود را اعلام کند، در این خصوص مجددا اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

اکنون در نامه‌ای سیداحمد محیط طباطبایی - رییس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) - به علی‌اصغر مونسان - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - آمده است: «به دلیل شیوع بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامت هموطنان گرامی در هنگام بازدید از بناهای تاریخی و موزه‌ها و در تعقیب بخشنامه‌های صادره از اداره کل موزه‌ها، در شرایط کنونی پیشنهاد می‌شود بازدید برای مدت زمانی تعطیل شود تا فرصت بازنگری کیفی فضاهای مورد اشاره توسط متخصصان اداره کل موزه‌های آن وزارت به جهت فراهم ساختن شرایط مناسب برای پذیرش بازدیدکنندگان بالاخص مسافران نوروزی فراهم شود.

بنابراین موجب امتنان است ترتیبی اتخاد کنید تا برای فضاهای مورد اشاره، موارد لازم و ضروری اعلام شده از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قبیل ماسک، مواد ضدعفونی و ... تامین شود تا حداقل وضعیت مطلوب و مور تایید برای حضور بازدیدکنندگان در این مکان‌ها فراهم شود.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا صنایع دستی موزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارتخانه ویروس ویروس کرونا میراث فرهنگی موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: ضرغامی: کتیبه همدان ترمیم شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سالها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

کد خبر: 1228302 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران