Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دوازدهمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

12 اسفند 1299، لرد كرزن وزير خارجه بريتانيا در تلگرامي به نورمن وزيرمختار كشورش در تهران تهديد كرد اگر حكومت ايران قرارداد 1919 را لغو كند قرارداد اعطاي وام به ايران نيز فسخ خواهد شد.

12 اسفند 1329، اجتماع عظيمي از سوي جمعيت فدائيان اسلام در مسجد شاه بر پا شد. در اين اجتماع عليه ظلم شركت نفت ايران و انگليس و لزوم ملي شدن صنعت نفت سخنراني‌ هائي ابراز شد و سپهبد رزم‌ آرا نخست ‌وزير مورد حمله شديد قرار گرفت.

12 اسفند 1330، عملیات حفاری چاه ‌های نفت شرکت نفت ایران و ایتالیا و شرکت نفت ایران و آمریکا در خلیج ‌فارس آغاز شد.

12 اسفند 1342، بیستمین دوره اجلاسیه کمیسیون اقتصادی آسیا و خاوردور با شرکت نمایندگان ۲۸ کشور در تهران گشایش یافت.

12 اسفند 1346، مهندس ابوالحسن بهنیا مجددا به سمت مدیرعامل بانک رهنی ایران انتخاب شد.

12 اسفند 1347، قرارداد عملیات اکتشافی و بهره ‌برداری نفت در حوزه فارس بین مدیرعامل شرکت نفت و کنسرسیوم اروپایی امضا شد.

12 اسفند 1353، سران اوپک در کنفرانس الجزایر چهار شرط به شرح زیر برای تثبیت قیمت نفت پیشنهاد کردند: ۱- تضمین ارزش پول بهای نفت به‌ وسیله غرب، ۲- حمایت از سرمایه‌گذاری ‌های خارجی اعضای اوپک، ۳- اصلاح نظام پولی جهان، ۴- کمک وسیع برای احیای اقتصادی کشورهای در حال رشد.

12 اسفند 1358، تأسيسات نفتي منطقه سومار مورد حمله يك فروند هواپيماي ميگ عراقي قرار گرفت. اين حمله 7 ماه قبل از شروع جنگ تحميلي صورت گرفت.

12 اسفند 1393، براساس بررس ی‌های یک گروه بانکی در سوئیس، دانشگاه‌ های آمریکایی بزرگ ‌ترین موسسات آموزش‌ دهنده میلیاردرهای جهان هستند؛ به ‌گونه ‌ای که از ۲۰ دانشگاهی که میلیاردر پرورش می ‌دهند، ۱۶ دانشگاه آمریکایی هستند.

12 اسفند 1394، استرالیا نیز به لیست کشورهایی پیوست که همه یا برخی از تحریم ‌های خود را در پی اجرای توافق هسته ‌ای با گروه ۱+۵، علیه ایران لغو کردند. براساس تصمیمات دولت استرالیا، بازرگانان این کشور از این پس برای نقل‌ و انتقالات مالی بیش از ۲۰هزار دلار استرالیا (۴۳۶ ۱۴ دلار آمریکا) با شرکت ‌های ایرانی، ضرورتی برای دریافت مجوز نخواهند داشت. استرالیا در سال ۲۰۰۸ تحریم ‌هایی را به بهانه برنامه هسته‌ ای ایران، علیه تهران وضع کرد اما اکنون پس از آنکه سازمان ملل، غرب و آمریکا تحریم‌ های وضع شده علیه تهران را برداشته ‌اند، تصمیم به رفع این تحریم ‌ها گرفته است.

12 اسفند 1395، مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدایرانی خود، پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه کرده است. به گزارش وب‌سایت مجلس نمایندگان آمریکا، پیش‌نویس این طرح توسط اد رویس، رئیس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان و همچنین الیوت انگل، عضو ارشد این کمیته تهیه شده است. این طرح در صورت تصویب، به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا همه‌ شرکت‌هایی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن کمتر از ۵۰ درصد سهام دارد، مورد تحریم قرار دهد.

12 اسفند 1397، مهدی میراشرفی رئیس‌کل گمرک ایران گفت: در راستای اجرای مصوبه دولت مبنی‌بر ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک، تا هفته گذشته تعداد ۲۰۰ دستگاه خودرو ترخیص شده است.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح پنومونی محمد علی رمضانی ادلب سیامند رحمان تاریخ اقتصاد اقتصاد ایران گمرک خودرو تحریم کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح پنومونی محمد علی رمضانی ادلب سیامند رحمان ایران و جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟ کد خبر 846964 برچسب‌ها ناصر کنعانی ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا