Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@17:08:15 GMT

فرانسه آماده کمک به یونان برای مقابله با سیل مهاجران

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۷۶۱۴

فرانسه آماده کمک به یونان برای مقابله با سیل مهاجران

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «امانوئل ماکرون» روز دوشنبه ضمن ابراز همبستگی با کشورهای یونان و بلغارستان، آمادگی فرانسه را برای ارائه کمک جهت حراست از مرزها در برابر سیل مهاجران اعلام کرد.

این در حالی است که روز یکشنبه، «استلیوس پتساس» سخنگوی دولت یونان اظهار داشت که وضعیت بوجود آمده در پی ورود مهاجران به مرزهای شمال شرقی این کشور با ترکیه تهدیدی علیه امنیت ملی یونان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود که یونان پذیرش تقاضاهای پناهندگی را به مدت یکماه متوقف خواهد کرد و روند بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به موطن خود را تسریع خواهد کرد.

ماکرون در یک پیام توئیتری در مورد آمادگی فرانسه برای اینگونه همکاری نوشت: «ما باید با کمک یکدیگر برای اجتناب از [بروز] یک بحران انسانی و مهاجرتی همکاری کنیم».

گفتنی است که با گشوده شدن مرزهای ترکیه و روانه شدن سیل پناهجویان به سوی اروپا، شاهدان عینی از درگیری پلیس یونان با این مهاجران و شلیک گاز اشک آور به سوی آنان خبر دادند.

این دومین روز درگیریها میان پلیس یونان و هزاران پناهجویی است که سعی دارند با عبور از گذرگاههای مرزی وارد خاک یونان شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح پنومونی محمد علی رمضانی ادلب سیامند رحمان ماکرون رئیس جمهور فرانسه یونان پناهجویان کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح پنومونی محمد علی رمضانی ادلب سیامند رحمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا

پارلمان بریتانیا لایحه‌ی بحث برانگیز مربوط به اخراج پناهجویان از بریتانیا را امضا کرد که به موجب آن دولت بریتانیا این اجازه را دارد تا پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند را اخراج و به رواندا منتقل کند.

به گزارش فارس، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در راستای تصویب این لایحه قانونی اعلام کرده است که پرواز‌های اخراج مهاجران این کشور از ماه ژوئیه آغاز می‌شود.

سوناک به همراه اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا به دنبال تصویب قانونی هستند که قضات این کشور را ملزم کند، کشور آفریقای شرقی را به عنوان یک کشور ثالث امن در نظر بگیرند.

آن‌ها همچنین قصد دارد تا به وزرا و قانونگذاران در مورد رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی این اختیار را بدهند تا بخش‌هایی از قوانین بین‌المللی و داخلی حقوق بشر را جهت دور زدن حکم دادگاه عالی بریتانیا مبنی بر غیرقانونی بودن ارسال مهاجران با بلیط یک طرفه به کیگالی، پایتخت رواندا را نادیده بگیرند.

به این ترتیب پس از کشمکش‌های فراوان میان اعضای مجلس اعیان و عوام انگلیس بر سر اصلاح لایحه مذکور، در نهایت این للایحه بدون هیچ اصلاحیه‌ای پذیرفته و به مرحله تصویب رسید. به واسطه تصویب این لایحه در هر دو پارلمان در نهایت، لازم‌الاجرا شدن آن قطعی شد.

در عین حال، موسسات خیریه بریتانیا ضمن مخالفت با این طرح عنوان کرده‌اند که اجرای آن غیرممکن بوده و کمک چندانی به کاهش حجم درخواست‌های پناهندگی در این کشور نمی‌کند.

با این حال ریشی سوناک ضمن حمایت از آن عنوان کرده است که تا ده الی دوازده هفته دیگر اولین پرواز پناهجویان به رواندا انجام خواهد گرفت و تاکید کرده است که اجرای این قانون بدون هیچ «اما و اگری» عملی خواهد شد.

وی در جریان حمایت از لایحه مذکور عنوان کرد: پرواز‌ها را آغاز خواهیم کرد و قایق‌هایی راکه مهاجران غیرقانونی را به این کشور می‌آورند، متوقف می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟