Web Analytics Made Easy - Statcounter

شایعه گسترده‌ای در رابطه با تاثیر لیموترش، زنجبیل و سیر بر بهبود کرونا باعث افزایش تصاعدی قیمت این اقلام در مبادی اصلی توزیع میوه و تربار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، با نزدیک شدن کرونا به استان بوشهر بازارهای مرکز استان بسیار خلوت شده است، کسبه بوشهر می‌گویند شائبه نزدیک شدن کرونا تردد مردم در بازار را بیش از 50 درصد کاهش داده است، به همین دلیل واحدهای صنفی با افت چشمگیر مشتری مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم شدن تردد شهروندان درمعابر عمومی و بازار باعث به تعطیلی کشیده شدن موقت تعدادی از واحدهای صنفی شهرستان بوشهر شده است و علاوه بر آن کاهش مسافرت‌های درون شهری از طرفی باعث رکود آژانس‌های تاکسی تلفنی، کسبه درون بازار و توریسم شهری بوشهر شده و از دیگر سو موجب کاهش مشتری واحدهای صنفی نظیر آرایشگاه‌، کافه قنادی‌ها شده و حتی برعمده فروشان مواد غذایی تاثیراتی جدی داشته است.

با تعطیلی مدارس، تعداد زیادی از عمده فروشان و واحدهای توزیع مواد غذایی که کارشان تجهیز بوفه‌های مدارس بود در حال حاضر دچار مشکل شده اند. رستوران‌های بوشهر یا تعطیل کرده اند و یا بخشی از فعالیت خود نظیر میز اُردر را تعطیل کرده‌اند.

این موارد بر بازار فشار می آورد، فشار بزرگ‌تر اما از سوی مراکز توزیع میوه و تربار در میادین استان‌های دیگر است که خود را به تندترین شکل نشان می‌دهد. از آنجا که میوه و تربار مشمول قیمت گذاری نیست و قیمت آنها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود، قیمت لیمو، پیازِ سیر و زنجبیل نیز شامل همین قاعده کلی است. شایعه گسترده‌ای در رابطه با تاثیر لیموترش، زنجبیل و سیر بر بهبود کرونا باعث افزایش تصاعدی قیمت این اقلام در مبادی اصلی توزیع میوه و تربار شده است.

گذر میدانی خبرنگار فارس در بازار میوه فروشان بوشهر نشان می‌دهد قیمت بسیاری از مرکبات طی این چند روز اخیر در نبود نظارت مسؤولان به صورت سرسام آوری افزایش داشته به طوری که قیمت هر کیلو زنجبیل که تا پیش از این حدود 40 هزار تومان بود در حال حاضر با قیمتی بین 90 تا 110 هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین قیمت سیر که تا پیش از این 25 هزار تومان در بازار معامله می‌شد به کیلویی بین 40 تا 50 هزار تومان افزایش پیدا کرده و نیز لیموترش به هر کیلو 50 هزار تومان رسیده است.

از آنجایی که عمده‌ترین مبادی تامین زنجبیل و سیر از خارج از کشور است، با افزایش نرخ ارز قیمت این اقلام نیز به شکل بی سابقه‌ای بالا رفته است. بررسی فاکتور خرید واحدهای صنفی در سطح شهرستان بوشهر نشان می‌دهد خرده فروشان میوه و تربار هیچ نقشی در افزایش قیمت این اقلام ندارند.

دکتر پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در این باره گفته، تاثیر لیموترش، سیر و زنجبیل برای پیشگیری یا درمان کرونا ثابت شده نیست و لزومی ندارد که افراد حتما از این محصولات استفاده کنند.

طبرسی در ادامه افزود: در این موضوع که تغذیه خوب و مصرف ویتامین‌ها و املاح معدنی برای سلامتی موثر است تردیدی نیست اما این تغذیه خوب می‌تواند با مصرف انواع میوه‌جات و سبزیجات موجود در بازار تامین شود و نیازی به مصرف محصولات خاصی نیست.

مشخص نیست این ویروس ناشناخته تا کی می خواهد در جامعه جولان دهد، اما حفظ روحیه و یادآوری این نکته که ما همه از یک پیکره به نام ایران هستیم می‌تواند باعث همگرایی بیشتری بین مردم شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر سیر زنجبیل بازار قیمت این اقلام واحدهای صنفی میوه و تربار زنجبیل و سیر هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود

مسعودی با بیان این که سخت می‌توان پیش بینی آینده ارز و طلا در کشور را داشت، اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد، گفت: عده کثیری از تحلیل گران معتقدند که «بحران‌ها توسط سیاست مداران قابل کنترل است»، در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی می‌بینند.

به گزراش ایسنا، عباس مسعودی؛ عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا در داخل کشور تحت تاثیر دو مؤلفه قیمت اونس جهانی و نرخ ارز بازار آزاد در داخل کشور تغییر می‌کند. در حال حاضر علاوه بر این دو مولفه، آن چیزی که قیمت طلا را تکان می‌دهد اخبار سیاسی امنیتی و مسائل مرتبط با تنش‌های منطقه است.

وی عنوان کرد: زمانی که ایران در پاسخ به حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در دمشق، عملیات وعده صادق را انجام داد، بسیاری فکر می‌کردند که نرخ ارز و طلا افزایش شدیدی می‌یابد، اما در عمل دیدیم که نه تنها نرخ ارز و طلا افزایش نیافت، بلکه روند قیمتی در حال حاضر نزولی است.

این کارشناس بازار طلا تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای جهانی مقداری متشنج شده است، سخت می‌توان پیش بینی آینده ارز و طلا در کشور را داشت، اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: عده‌ای معتقدند که احتمال تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی وجود دارد، در نتیجه این گروه افزایش نرخ ارز و طلا را متصور هستند، اما عده کثیری از تحلیل گران معتقدند که «بحران‌ها توسط سیاست مداران قابل کنترل است»، در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی می‌بینند.

وی عنوان کرد: به صورت مقطعی بازار ارز و طلا تحت تاثیر هیجانات و عوامل روانی قرار گرفته و اگر هیجانات و عوامل روانی فروکش کند، مسلماً شاهد کاهش نرخ ارز و طلا در کشور خواهیم بود.

مسعودی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از هیجانات کاذب است، زیرا که شاخص‌های اقتصادی خبر از بهبود شرایط اقتصاد کشور و افزایش درآمد‌های ارزی کشور می‌دهند، اما هیجانات و عوامل روانی عکس این موضوع را برقرار می‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه هیجانات مقطعی هستند، بعد از فروکش هیجانات التهابات قیمتی فروکش می‌کند و نرخ ارز و طلا به قیمت شاخص‌های واقعی اقتصادی باز می‌گردد.

دیگر خبرها

  • قیمت زعفران نجومی شد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • قیمت نجومی کاکائو؛ شکلات از دسترس خارج شد!
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • اعلام قیمت انواع میوه در میادین و بازار‌های میوه و تره‌‌بار
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد