Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگویی ضمن تقدیر از فعالیت های گسترده خبرگزاری رسا در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی خاطرنشان کرد: بدون شک فعالیت های شما ارزش زیادی دارد چون اگر برنامه ای در حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغ بدون اطلاع رسانی شما در حوزه انجام شود بازخورد چندانی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو فلسفه اساسی تأسیس حوزه های علمیه مطابق آیه «نفر» را تبلیغ و انذار مردم دانست و گفت: تفقه و فهم دین یک هدف میانی است و هدف نهایی پس از انذاز مردم، پرهیزکار شدن مردم است که این مسأله بدون حضور مبلغان میسر نیست.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: در واقع تقوای مردم و دوری مردم از گناه آن هدف نهایی تأسیس حوزه ها است و علی القاعده بدون حضور فرهنگی و تبلیغی مبلغان و فقها چنین اتفاقی رقم نمی خورد.
وی در ادامه با اشاره به دلیل اهمیت کمتر به بحث تبلیغ نسبت به آموزش و پژوهش در حوزه چه از سوی طلاب و چه از سوی مدیران خاطرنشان کرد: دلیل اقبال کم طلاب به تبلیغ چند مسأله است؛ اول این که تبلیغ در هیچ یک از سطوح حوزه شرط نیست.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد افزود: دلیل دیگر این مسأله آن است که مشوقات حوزه عمدتا در حوزه آموزش و پژوهش منحصر می‌ شود که جشنواره کتاب سال یا علامه حلی(ره) و امثال آن دلیل بر این مدعا است؛ ولی ما جشنواره ای برای تجلیل از مبلغان برتری که بدون نام و نشان در دورترین نقاط کشور مشغول تبلیغ و اطلاع رسانی دینی هستند، نداریم.
وی دانشگاهی شدن حوزه را دلیل دیگر این مسأله دانست و گفت: نزدیک به 30 یا 40 مرکز حوزوی با مؤلفه های دانشگاهی به وجود آمده که در کنار محسناتی که دارد به تبلیغ اهمیتی نمی دهد چون آموزش و پژوهش از آیتم های اصلی وزارت علوم است نه چیز دیگر.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه به معرفی دستاوردهای تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ما در اداره کل تبلیغ عمومی سالیانه بیش از 11 هزار و 500 مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌ کنیم و نزدیک به 400 گروه تبلیغی داریم و اداره کل تبلیغ تخصصی با پذیرش طلاب مستعد در یکی از رشته های کاربردی از جمله کلام، روانشناسی و مشاوره نزدیک به یک سال است که راه اندازی شده است.
وی ساماندهی مراکز و نهادهای متولی امر تبلیغ را یک ضرورت غیر قابل انکار دانست و اضافه کرد: دفتر تبیلغات در کنار نهادهای تبلیغی دیگر اقدام به یک سری فعالیت هایی کرده از جمله این که اعزام های موسمی فقط از سوی دفتر تبلیغات انجام می‌ شود، پشتیبانی های آموزشی مبلغان از این مرکز صورت می‌ گیرد و کتاب های تبلیغی کاربردی زیادی نیز از سوی این مرکز تولید شده است.
یادآور می‌ شود، مشروح گفت‌وگوی صمیمی خبرگزاری رسا با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد به زودی سوی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

منبع: رسا

منبع: تقریب

کلیدواژه: تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از روند ضبط این مناظره‌های تلویزیونی گفت: در راستای عدالت رسانه‌ای برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، فرصت یکسان و رایگان برای معرفی در رادیو و تلویزیون این مرکز فراهم شده است.
آقای پهلوانیان افزود: بر این اساس برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه سه مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
آقای قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس هم در بازدید از روند ضبط مناظره‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.
وی با بیان اینکه نامزد‌ها بر اساس قانون می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برخوردار شوند، افزود: در استان فارس در دو بخش تبلیغات محیطی بیش از ۷۰ سالن اجتماعات برای سخنرانی، بیش از هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و بیش از ۳۵ هزار متر مربع مکان برای نصب پوستر و بنر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات کنکور/ ۲۰ نفر دستگیر شدند
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد