Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین مظاهری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار ساماندهی چشمه سراب آبدانان به عنوان تنها منبع تأمین کننده آب این شهر با هدف ارتقا کمیت و کیفیت آب شهر آبدانان و روستاهای اطراف، از جمله طرح‌های مهمی بود که اجرای آن در سه فاز  در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی افزود: فاز اول این طرح شامل ساخت یک مخزن ۲ هزار متر مکعبی ذخیره آب، حوضچه پمپاژ و ساختمان آزمایشگاه، نگهبانی و کنترل کیفی تکمیل و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام یادآور شد: بعد از اتمام فاز اول بلافاصله عملیات اجرایی  فاز دوم پروژه با اجرای خط انتقال به طول ۲۵۰ متر (با لوله ۳۰۰ میلیمتری فولادی)  از حوضچه مکش به مخزن ۲ هزار مترمکعبی و اجرای سپتیک و پایپینگ مخز ، تاسیسات برقی و مکانیکی حوضچه مکش آغاز شد.

مظاهری از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: با تلاش مسوولان ذیربط عملیات اجرایی این فاز بزودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: فاز سوم طرح شامل بهسازی چشمه راست و چپ با اجرای خط انتقال چشمه چپی به حوضچه مکش بطول ۳۱۰ متر ، خط انتقال چشمه راستی تا حوضچه مکش بطول ۳۰۰ متر و ساختمان الکترولیز و ساختمان  است و در صورت تامین اعتبار در سال آینده عملیات اجرایی آن شروع می شود.

شهرستان آبدانان در جنوب شرقی استان ایلام قرار داشته و بیش از ۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد افزون بر ۳۰ هزار نفر در نقاط شهری و ۱۷ هزار نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

برچسب‌ها ایلام آبدانان افتتاح طرح آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام آبدانان افتتاح طرح آب و فاضلاب ایلام آبدانان افتتاح طرح آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فاز اول تصفیه خانه پرکندآباد ۲ با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز با ارزش بالغ بر هزار میلیارد تومان در روزهای آخر سال گذشته تکمیل و با تلاش بی وقفه همکاران این بخش وارد بهره برداری آزمایشی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در حال حاضر نیز ۳ پروژه دیگر در حوزه تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر مشهد در حال انجام عملیات ساخت هستند که فاز دوم پرکندآباد ۲ با ظرفیت تصفیه فاضلاب ۵۰ هزار متر مکعب، ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تصفیه خانه طبرسی شمالی هم با سرمایه گذاری بخش خصوصی با برآورد ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا می‌باشد که پس از پایان ۷۰ هزار مترمکعب بر توان تصفیه خانه‌های شهر مشهد خواهد افزود تا به امروز یک چهارم از عملیات اجرایی و ساخت خود را پشت سر گذاشته و تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد شد.

اسماعیلیان همچنین از تصفیه خانه شماره ۷ به عنوان چهارمین پروژه تصفیه خانه‌ای این شهر یاد کرد و یادآور شد: تصفیه خانه شماره ۷ با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز تعریف شده است و از اواخر سال ۱۴۰۲، عملیات اجرایی آن آغاز گردیده و تا پایان سال ۱۴۰۵ وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: این تصفیه خانه که جزو مصوبات سفر ریاست محترم جمهور بوده از محل ماده ۵۶ با سرمایه گذاری بانک ملت با اعتباری بالغ بر ۱,۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی ظرفیت فعلی تصفیه خانه‌های شهر مشهد را ۲۶۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: با بهره برداری کامل پروژه‌های مورد اشاره، توان اسمی ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تقریباً ۲ برابر افزایش خواهد یافت. وی همچنین در خصوص اعتبار سرجمع پروژه‌های در دست اقدام تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد را نزدیک به ۵,۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که عمده آن توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین خواهد شد.

کد خبر 6078939

دیگر خبرها

  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • راه آهن رشت بندرکاسپین آماده بهره برداری است
  • راه‌آهن رشت - بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری مرحله نخست راه آهن رشت - بندرکاسپین به زودی
  • بهره‌برداری از ۲۶ تقاطع بزرگراهی در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات جدید از سرنوشت پایانه شرق | پروژه ای که پس از ۱۹ سال تعیین تکلیف شد