Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با ورود دستگاه قضایی، یک معدن طلا با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال در منطقه محروم فاریاب که به دلایل زیست‌محیطی تعطیل شده بود، مجدداً راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد در جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان اظهار داشت: پس از کسب گزارشی مبنی بر وجود اختلافات زیست محیطی فی مابین شرکت معدن جویان فولاد آریا (معدن طلا) با اداره محیط زیست، رسیدگی به موضوع در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در جلسه ستاد استانی پس از استماع دغدغه‌های بخش صنعت و معدن و همچنین محیط زیست و اخذ هفت مصوبه مقرر شد مدیران این شرکت معدنی طی چند ماه آینده دغدغه‌های زیست محیطی را کاملاً برطرف و با مصوبه ستاد دستور بازگشایی معدن و رفع توقیف آن با هماهنگی مقام قضایی محل صادر شد.

وی گفت: در نتیجه با ورود دستگاه قضایی این استان، یک معدن طلا با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال در منطقه محروم فاریاب که به دلایل زیست محیطی تعطیل شده بود، مجدداً راه‌اندازی و از بیکار شدن حدود ۸۰ کارگر و مهندس در این معدن جلوگیری به‌عمل آمد.

موحد با اشاره به حمایت‌های قضایی برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان گفت: روند جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی و معدنی باید به نحوی دنبال شود که سرمایه‌گذاران پس از اخذ مجوز‌های مورد نیاز قانونی در این راستا اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: روند احداث واحد‌های معدنی و صنعتی در برخی موارد به شکلی است که موجب سردرگمی سرمایه‌گذار، نهاد‌های قضایی و حاکمیت می‌شود و سوال جدی مردم از مسئولان این است که چرا به دلیل ناهماهنگی بین نهاد‌های حاکمیتی باید به نحوی اقدام شود که مردم با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان محیط زیست طلا اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بهمن سام خانیان، دربازدید از از جایگاه زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر از زحمات و ابتکارات شهردار وسایر عوامل تقدیر وتشکر کرد، اما آن را کافی ندانسته و با تاکید بر تسریع در اتمام عملیات خاطر نشان کرد مرتب فرآیند عملیات را رصد نموده و بعد اتمام مواعد و زمان اعلامی عذری بر عدم انجام نخواهد پذیرفت.

در این بازدید شهردار رامسر توضیحات مبسوطی در خصوص فرآیند تصفیه شیرابه ومراحل پیش تصفیه و ایجاد جاده فرعی، نصب کانال و روند ورود و خروج شیرابه پس از پیش تصفیه به دستگاه تصفیه ارائه داد و مقرر شد پس از آزمایشات مراحل خلوص اولیه تصفیه، مراحل تایید و جاگذاری و نصب دستگاه تصفیه انجام شود وحداکثر زمان اتمام این پروسه را تا ۵ ماه دیگر اعلام کرد.

امینی شاد در قسمت تفکیک زباله بیان داشت: با شرکت دانش بنیان در حال مراحل نهایی اتمام قراداد هستیم که برای اولین بار در ایران صورت می‌گیرد که با نصب این دستگاه و راه اندازی آن از زباله موجود بنزین و... تولید خواهد شد و فرآیند تنظیم قرارداد را نهایتا تا دو ماه دیگر اعلام کرد.

دادستان رامسر  با همراهی علی امینی شاد شهردار، باهری رییس منابع طبیعی و نیاستی رییس محیط زیست رامسر از سایت زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر بازدید کرد.

گفتنی است، زباله بعنوان بزرگترین چالش محیط زیست در استان مازندران بوده که نیازمند نگاه ویژه دولت در تخصیص اعتبارات جهت احداث زباله سوز و نجات طبیعت و بشر از مخاطرات زیست محیطی است.

دیگر خبرها

  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد
  • بررسی مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته سرمایه گذاری
  • محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند