Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کُنار یا سِدر یکی از درختان گرمسیری و بومی استان بوشهر است که در دشت‌ها و مراتع دیده می‌شود.

این درخت که در برابر کم آبی و نور خورشید مقام است، میوه‌ای کوچک، با طعمی گس دارد. 

کنارزارها بیش از ۳۰ هزار هکتار از مراتع استان بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند که بیشترشان در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، جم و کنگان واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسل کنار یعنی عسلی که زنبورش از شکوفه درخت کنار تغذیه کرده، یکی از عسل‌های معروف در کشور است.

عکس‌هایی از درخت کنار در مراتع حومه روستای نینیزک از توابع شهرستان دشتستان را در زیر ببینید:

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درخت کنار درخت سدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان

اسفندیار خزایی در جلسه ارزیابی اقدامات مدیریت چرا و ساماندهی کوچ عشایر که با حضور کارشناسان دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور در استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان همدان سطح اراضی ملی از اراضی مستثنیات کمتر است، استفاده از پسماندهای کشاورزی باید در امر چرای دام مورد استفاده قرار گیرد تا فشار کمتری به مراتع استان وارد شود.

وی افزود: توجه به شرایط مراتع استان همدان و لزوم بهره‌برداری اصولی از آن مدیریت چرا، رعایت تقویم کوچ و جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع می‌تواند این بستر را حفظ و حتی به بهبود شرایط مرتع کمک کند.

خزایی افزود: استان همدان به علت وجود ۶۶۵ هزار هکتار مرتع، استانی مرتعی به حساب می‌آید که این مراتع به عنوان بستر بهره‌برداری توسط بهره‌برداران روستایی و عشایری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی در سطح استان بین بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری‌ها، منابع طبیعی به امور عشایری و ادارات‌کل منابع طبیعی استان‌های قشلاقی وجود دارد، خاطرنشان کرد: جزیره‌ای عمل کردن در این موضوع موجب عدم دستیابی به اهداف مورد نظر خواهد بود.
وی آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در افزایش همراهی و مشارکت در حفظ مراتع  را مهم دانست و گفت: نیاز است کارشناسان با زبان قابل درک با عشایر ارتباط برقرار کرده و آموزش‌های لازم را برای آنها از طرق مختلف ارائه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • اشتغال ۲۴۰۰ نفر جوانان استان بوشهر در منطقه ویژه پارس
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • برخورداری از خدمات صندوق عشایری و روستایی با تولد فرزند سوم