Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:59:46 GMT

مرزهای مبادلاتی ایران به عراق باز است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۰۲۶۹

مرزهای مبادلاتی ایران به عراق باز است

یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت صادرات به کشور عراق در شرایط حال حاضر اظهار کرد: صادرات به عراق به غیر از مرز مهران، در بقیه مرز‌ها انجام می‌شود و ممکن است این مرز هم به زودی بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: محدودیت تردد کامیونهای ایرانی به عراق ربطی به کرونا ندارد 

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه ایران هیچ مشکلی در حرکت کامیون‌های خود به عراق ندارد، گفت:‌ با توجه به شیوع ویروس کرونا طبیعی است که دولت عراق ملاحظاتی را در مورد ورود مسافران و گردشگران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل اسحاق میزان صادرات ایران به عراق در سال گذشته را ۱۳ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۹ میلیارد دلار کالا از کشورمان به عراق صادر شده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در پاسخ به این پرسش که اخباری نادرست مبنی بر بسته بودن مرزهای ایران و عراق در فضای مجازی منتشر شده است و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ بیان کرد: اخبار نادرست منتشر شده مبنی بر بسته بودن مرز‌های بین ایران و عراق، بیانگر آن است که دشمنان ایران به دنبال ایجاد جنگ روانی هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران و عراق مرز مهران صادرات ایران ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را

سیاست بانک مرکزی درخصوص دلار ۴۰ هزار تومانی و بحث درخصوص سیاست‌های رفع تعهد ارزی مورد انتقاد رئیس اتاق بازرگانی تهران است.

به گزارش هم میهن، بهمن عشقی؛ رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد، چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد، اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود، چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیر‌ها دچار خسارت می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است