Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به راه‌اندازی روش‌های غیرحضوری درخواست نهال گفت:علاوه بر درخواست شهروندان جهت دریافت نهال، این امکان برای ادارات نیز فراهم است.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه شهرداری مشهد در هفته درختکاری اظهار کرد: با توجه به حساسیت‌های موجود، خود را ملزم کردیم تا از اجتماع مردم پرهیز کرده و سلامت آنان را به خطر نیندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو برنامه شهرداری مشهد در هفته درختکاری را به صورت غیرحضوری پیش‌ بردیم. سه درگاه "اپلیکیشن شهر من"، "سامانه ارتباطی مردمی 137" و "سایت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به نشانی gsms.mashhad.ir " معرفی کردیم که می‌توانند از این سه طریق جهت درخواست نهال رایگان ثبت‌نام کنند.

وی افزود: در سال گذشته در هر منطقه دو یا سه جایگاه شکل می‌گرفت و در ساعات 9 الی 11 صبح نهال توزیع می‌شد که به دلیل ازدحام، تاخیر در ثبت‌نام‌ها و اتمام نهال درخت اغلب با نارضایتی مردم همراه بود، اما در سال جاری تمام فرایند یعنی از ثبت درخواست نهال تا دریافت درب منزل غیرحضوری شده است. اکیپ‌هایی با رعایت اصول بهداشتی لازم اضافه شده که نهال درخت را درب منزل تحویل می‌دهند. اگر شخصی درخواست نهال غیرمثمر برای مقابل منزل شخصی خود داشته باشد، اکیپ‌های شهرداری کار حفر گودال، تعویض خاک و کاشت درخت را نیز انجام خواهند داد. با توجه به محدودیت‌هایی که در ورود به ملک شخصی افراد وجود دارد، نهال‌های مثمر فقط درب منزل تحویل شهروندان داده خواهد شد.

ادارات هم می‌توانند درخواست نهال داشته باشند
 
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: علاوه بر درخواست شهروندان جهت دریافت نهال، این امکان برای ادارات نیز فراهم است. اگر فضای داخلی اداره مورد تایید کارشناسان‌ ما قرار گیرد، به تعداد لازم نهال رایگان در اختیارشان قرار خواهد گرفت. درخواست‌های زیادی هم تا کنون از سوی ادارات ثبت شده، اما اولویت را به شهروندان اختصاص داده‌ایم.

یعقوبی خاطرنشان کرد: با توجه به سیر صعودی درخواست غیرحضوری شهروندان احتمالا هفته درخت‌کاری تمدید خواهدشد. اگر در روز 15 اسفند با حجم زیادی از درخواست‌ها از سوی شهروندان مواجه شویم، این فرایند تمدید می‌شود.

اثربخشی نهال‌های کاشته نسبت به سال قبل افزایش یافته است

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با توجه به فرایند غیرحضوری ثبت و دریافت نهال درخت، در خصوص افزایش هزینه این فرایند نسبت به سال گذشته عنوان کرد: اگر از نگاه کاشت درخت و سلامت کاری به این فرایند نگاه کنیم، نه تنها هزینه‌های ما افزایش نخواهدیافت، بلکه هزینه‌ها به لحاظ اثربخشی کاهش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر در وقت و زمان شهروندان صرفه‌جویی خواهد شد.

یقوبی افزود: همچنین نسبت به سال گذشته این نهال‌ها در فضای سبز شهری کارایی بیشتری خواهند داشت؛ چراکه در سال‌های گذشته این احتمال وجود داشت نهال‌هایی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، کاشته نشود و یا در کاشت آن‌ها خطا رخ دهد، اما در حال حاضر نهال سالم توسط ماموران و کارشناسان ما حمل و سپس کاشته می‌شود که اثربخشی نهال کاشته شده را نسبت به سالیان گذشته افزایش می‌دهد.


کاشت 320 هزار اصله درخت از ابتدای سال

وی در خصوص نهال‌های کاشته شده در سطح شهر توسط شهرداری گفت: در هفته درخت‌کاری به صورت نمادین 10 تا 20 هزار نهال به همراه مردم توسط پیمانکاران شهرداری کاشته خواهد شد، اما از ابتدای سال جاری 320 هزار اصله درخت و درختچه در شهر، کمربند سبز و حاشیه کشف‌رود کاشته شده و در ادامه سال نیز کاشته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هفته درختکاری شهرداری مشهد درخواست نهال نسبت به سال هفته درخت خواهد شد نهال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان

قاسم رحیمی نیا با اشاره به اینکه امسال مصمم‌تر از سال اول برای تولید نهال از تمامی ظرفیت‌های منطقه استفاده می‌کنیم، گفت: در سال اول، ۹ نهالستان در جنوب کرمان فعال بود که طی امسال این تعداد به ۱۵ نهالستان افزایش می‌یابد که عملیات گلدان گیری در برخی از این نهالستان‌ها آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه طی پارسال، ۳۴ گونه نهال تولید و توزیع شد، بیان داشت: با تولید نهال سردسیری برای اولین بار، بالغ بر ۵۰ گونه نهال سردسیری و گرمسیری در ۱۵ نهالستان جنوب کرمان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید و کاشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن اشاره به اینکه برای اجرای عملیات امور مراتع نیز میزان ۹۰۰ کیلو بذر جمع آوری شده است، اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تولید نهال در کیسه گلدانی اداره کل منابع طبیعی در تمام طول سال نهال توزیع و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تعهد این اداره کل تولید ۵ میلیون اصله نهال در سال دوم است، افزود: در سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است بنا داریم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های منطقه و مشارکت مردم، این میزان نهال را در راستای طرح مردمی تولید و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

رحیمی نیا توسعه گیاهان دارویی در مراتع و جنگل ها، تولید و توسعه ذخیره گاه‌های انار شیطان، اجرای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در حوزه جامع آبخیز، برنامه‌های تشویقی و تسهیلات کم بهره برای مجریان طرح‌های زراعت چوب را برخی از برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده این اداره کل در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت