Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا علی‌یوسفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه برای پیشگیری از بیماری کرونا به صورت جدی در دست انجام است، اظهار داشت: با هماهنگی بخشداری‌ها، فرمانداری و نیروی انتظای در مبادی ورودی، شناسایی اولیه به محض ورود مسافران خارج از استان انجام می گیرد.

وی افزود: بعد از شناسایی اولیه، نیروهای کنترلی بهداشت با مشاهده موارد مشکوک معاینات اولیه فردی را انجام می دهند به گونه ای که تاکنون ۶۸ مسافر در زمان ورود به این شهرستان ترکمن نشین علیه بیماری کرونا غربالگری شدند و به آنها آموزش های لازم بهداشتی نظیر چگونگی تماس و ارتباط با خانواده ها، استفاده از مایع ضد عفونی و ماسک توسط بیماران تنفسی و افراد نزدیک به آنها، دست ندادن و روبوسی نکردن داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه خانه های بهداشت، منجی اطلاع رسانی برای پیشگیری از ویروس کرونا هستند، اظهار داشت: آموزش رودرو در پیشگیری از بیماری کرونا بسیار مفید است که در این راستا بهیاران خانه بهداشت، وظیفه دارند با مراجعه به در منازل  و آموزش های چهره به چهره، خانواده های روستایی برای چگونگی تماس و ارتباط با مهمان های خارج از استان و رعایت تمامی اصول بهداشتی آماده کنند.

وی افزود: خانواده ها احیانا در صورت مشاهده فرد مشکوک به بیماری در محل زندگی خود فورا به خانه بهداشت محل زندگی خود اطلاع بدهند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

یوسفی خاطر نشان کرد: اگر چه اطلاع رسانی های لازم برای عدم تجمع در اجتماعات، به تاخیر اندختن برگزاری مراسم های عروسی و ضدعفونی مکان های عمومی انجام گرفته است، اما  بهترین راه پیشگیری بیماری کرونا رعایت بهداشت فردی است.

براساس آمارهای موجود ۴۰ درصد از جمعیت ۷۰ هزار نفری شهرستان رازوجرگلان خراسان شمالی را جوانان تشکیل می دهند که به دلیل مهیا نبودن زیرساخت های اشتغال، نزدیکی و همجواری خراسان شمالی با استان های خراسان رضوی و گلستان برای کار کردن به این استان ها و همچنین تهران می روند که به هنگام تعطیلات برای سرکشی از خانواده های خود به شهرستان برمی گردند.

به همین علت هم اکنون اقشار مختلف از جمله فعالان اجتماعی، فرهنگی و کاربران فضای مجازی دل نگرانی های دارند و از مسوولان خواستار کنترل دقیق مبادی ورودی و انجام تست کرونا هستند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع شده است.

این شهرستان سه بخش و شش دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلو متری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

این شهرستان همجوار با استان گلستان و کشور ترکمنستان است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا راز و جرگلان خراسان شمالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا راز و جرگلان خراسان شمالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ترکمنستان ترکمنستان کرونا ویروس کرونا راز و جرگلان خراسان شمالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خراسان شمالی بیماری کرونا راز و جرگلان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری سالک در دامغان کنترل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خرسندی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشتی و درمان دامغان به میزبانی فرمانداری شهرستان بیان کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری سالک در دامغان سال گذشته به ۹ نفر رسیده است.

وی از کنترل بیماری سالک در دامغان خبر داد و افزود: هر چند بیماری سالک ریشه کن نمی‌شود ولی قابل کنترل است و تلاش می‌کنیم این آمار امسال به صفر برسد.

معاون بهداشت و درمان دامغان گفت اجرای عملیات مبارزه با جوندگان در حاشیه روستاها و شهرهای به همت نهادهای دولتی و دهیاران و رعایت بهداشت فردی و محیط مهمترین عامل در کاهش مبتلایان و کنترل این بیماری بوده است

خرسندی با بیان اینکه پشه‌های خاکی ناقل این بیماری از جوندگان به انسان هستند که باعث زخم شدید در بدن انسان می‌شود افزود: استفاده از پماد دافع حشرات، ونیز استفاده از پشه بند در شب، و پوشیدن لباس‌های آستین بلند بویژه در باغات و رعایت بهداشت از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6085629

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا
  • جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران