Web Analytics Made Easy - Statcounter

این قطعه از گلزار شهدا حال و هوای خاصی دارد چون شهدای آن اخیرا به شهادت رسیدند. حالا تنها شهید ایرانی هم در روضه الحوراء زینب(س) روز گذشته کنار دیگر مجاهدان لبنانی به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، روضه شهیدین در ضاحیه جنوبی بیروت محلی است برای دفن شهدای مقاومت اسلامی لبنان حزب الله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی وارد این مکان می شوید حسی مانند گلزار شهدای بهشت زهرا به شما دست خواهد داد.

خانواده ها تصاویری از شهدایشان را بر سر مزار ها گذاشتند و کل محوطه تزیین شده است. شهدای بزرگی مثل عماد فایز مغنیه فرمانده شاخه نظامی حزب الله، جهاد مغنیه فرزندش که در سوریه بر اثر حملات بالگردهای صهیونیست ها به شهادت رسید، هادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله، سید ذوالفقار و علی منیف اشمر و ... با دفن شدن پیکرشان در این قطعه از زمین به مکان شرف دیگری داده اند.

در روضه الشهدین دکتر «فضل علی نجم»  که در سال 1998 فوت کرده تنها فوتی این گلزار شهدا بود که پس ز او مادر مجاهد بزرگ عماد مغنیه که سه فرزند پسرش را نیز در راه خدا داده و خود نیز سالهای عمرش در مبارزه با صهیونیست ها سپری شده آنجا کنار مزار پسرش حاج عماد به خاک سپرده شده است.

 

با آغاز جنگ سوریه و رفتن رزمندگان اسلام به آنجا برای مبارزه با تروریست های تکفیری مجاهدان حزب الله نیز به صف مدافعان حرم پیوستند و تعدادی نیز به شهادت رسیدند. بخشی از شهدای روضه الشهیدین همین شهدای عزیز هستند.

اما با مواجه شدن کمبود جا برای دفن شهدا در روضه الشهدین قطعه دیگری در حوالی همین گلزار برای دفن شهدا آماده شد به نام روضه الحوراء الزینب(س)  که تا کنون شهدای مدافع حرم حزب الله که در لبنان معروف هستند به شهدای دفاع مقدس به خاک سپرده شده اند.

البته 3 شهید دیگر، هم در این مکان دفن شده اند که در حادثه انفجار تروریستی در مقابل سفارت ایران در سال 2013 به شهادت رسیدند یعنی شهیدان «حاج رضوان محمد فارس با نام جهادی حاج رضا»، «حاج جهاد السبلانی با نام جهادی هادی» و «محمدعلی عدنان هاشم با نام جهادی سید جواد».

 

در «روضة الحوراء زینب(س)»، مزار «سمیر قنطار» یکی از شناخته شده ترین شهدای حزب الله نیز قرار دارد که به علت اسارت چندین ساله اش در زندان های رژیم صهیونیستی به «امیر الاسرا» نیز معروف است.

اینجا هم خانواده شهدا مزار عزیزانشان را به فراخور حال و احوالشان و یا سنشان تزئین کرده اند. روی سنگ قبر شهیدی را با گل های ریز تزیین کرده بودند، روی قبر دیگری تصاویر فرزندانش قرار داشت و برای دیگری، تصاویری از کودکی شهید را روی سنگ مزارش گذاشتند و یکی دیگر را با گل‌های زیاد تزیین کردند.

اما قبر 3 شهید در میان بقیه متفاوت بود. این 3 شهید سنگ مزار نداشتند و تنها جملاتی از وصیت نامه شان زیر عکسشان بود که نوشته بودند به تبعیت از قبور ائمه بقیع برای آنها هم سنگ مزار نگذارند.

این قطعه از گلزار شهدا حال و هوای خاصی دارد چون هم شهدای آن اخیرا به شهادت رسیدند و هم سن آنها عمدتا کم است. کم سن و سال ترین شهید مدفون در این محل متولد 1997 است یعنی 19 سال.

 

حالا تنها شهید ایرانی هم در روضه الحوراء زینب(س) روز گذشته کنار دیگر مجاهدان به خاک سپرده شد. سید علی زنجانی که سه روز پیش همراه 7 تن دیگر از رزمندگان حزب الله در استان ادلب سوریه بر اثر حملات هوایی به شهدت رسید. همسر این شهید عزیز از اهالی روستای دیر قانون النهر لبنان است و به همین جهت این شهید عزیز آنجا به خاک سپرده شد.


مزار شهید سید علی زنجانی

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه حزب الله لبنان شهادت رسیدند خاک سپرده شد گلزار شهدا حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ ۴ رزمندهٔ شهید حزب‌الله در حمله رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان امروز از شهادت ۴ تن از نیروهای خود طی حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داد.

دیگر خبرها

  • پیکر‌های شهدای غزه در خیابان‌ها به خاک سپرده می‌شود
  • عکس/ ۴ رزمندهٔ شهید حزب‌الله در حمله رژیم صهیونیستی
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • درگذشت پدر شهید والامقام رحیم میراب اورنگ
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای فارس
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس