Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مستوفیان روز دوشنبه اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و نیز درخواست‌های علاقه‌مندان، اقدامات مرمتی موزه اسناد و نسخ خطی بجنورد مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند.

وی افزود: به‌منظور فراهم شدن امکان بازدید از تمامی قسمت‌های مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم از جمله تالار آیینه و موزه اسناد و نسخ خطی واقع در بنای تاریخی آیینه‌خانه مفخم که پس از زلزله اردیبهشت ۹۶ در بجنورد موقتا تعطیل شده بود در ایام نوروز  امسال راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع هنر خوشنویسی به‌عنوان میراث ناملموس کشور و ارتباط این هنر با محتوای موزه مذکور، با همکاری انجمن خوشنویسان استان، کلاس‌های خوشنویسی و نشست‌های هنری در این زمینه برگزار خواهد شد.

بنای تاریخی آیینه‌خانه بخشی از مجموعه دارالحکومه سردار مفخم بوده که به‌عنوان فضای دیوانی و اداری در دوران قاجار مورداستفاده بود و از سال ۱۳۹۰ موزه اسناد و نسخ خطی استان در این بنا بر پایه آثار متعلق به استان شامل مبایعه‌نامه‌ها، مصالحه‌نامه، سند ازدواج، طلاق، سیاق، فرمان و... در آن نگهداری می‌شود.

از نکات قابل‌توجه این بنا وجود تالار آیینه در طبقه فوقانی وجود تصاویر۱۳۴تن از شخصیت‌های برجسته عصر صفوی تا دوره قاجار است که شاخص‌ترین آن‌ها شاه‌طهماسب، شاه‌عباس، آقا محمدخان، فتحعلی شاه و کریم‌خان زند بوده که در قسمت گلویی زیر سقف تالار نصب شده است.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی موزه بجنورد خراسان شمالی موزه موزه اسناد و نسخ خطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است

درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر بر روی عموم شهروندان باز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که درهای اصلی این آرامستان در شب‌های قدر جهت حضور زائرین در گلزار مطهر شهدا و یا در کنار مزار درگذشتگان در قطعات عمومی باز است.

بنابراین گزارش، درهای اصلی بهشت زهرا در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان باز خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گشایش در‌های تالار تیموری اصفهان پس از ۵ سال
  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • بازدید ۱۲۹ هزار مسافر از اماکن گردشگری خراسان شمالی/ مفخم در صدر موزه‌ها
  • درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
  • ۳۳۶۰ نفر از موزه‌های خراسان شمالی بازدید کردند
  • فلک الافلاک شاهکار معماری لرستان
  • موزه ملک تا ساعت ۲۱ امشب باز است
  • موزه ملی ملک میزبان علاقه‌مندان در برنامه «شب در موزه»
  • میزبانی بهتر وحدت و برج آزادی درسال جدید با اجرای پروژه‌های عمرانی