Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطا اسلامی، مشاور و روانشناس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به استرس‌های برخی از مردم در رده‌های سنی مختلف ناشی از ترس مبتلا شدن به کرونا ویروس گفت: در روز‌های اخیر نگرانی در خصوص ویروس کرونا به اوج خود رسیده و در بسیاری از موارد به واسطه ناآگاهی و آشفتگی وضعیت موجود اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع در سطح جامعه به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: افراد باید به این آگاهی برسند که بخشی از استرس و اضطراب آن‌ها در این روز‌ها طبیعی و به اقتضای شرایط موجود و اهمیت موضوع قابل توجیه است و می‌تواند منجر به اقدامات پیشگیرانه و درمان‌های اثربخش شود.

اسلامی تصریح کرد:پردازش بی رویه به اخبار و اطلاعات ضد و نقیض و توجه به اظهار نظر‌های غیر دقیق می‌تواند به افزایش استرس بیمارگونه و کاهش قدرت دفاعی بدن و ایجاد ضعف و اختلال در عملکرد فردی خانوادگی اجتماعی و شغلی منتهی شود.

این روانشناس اظهار داشت: از این رو به تمام افراد توصیه می‌شود که با اجتناب از فاجعه پنداری و ایجاد ترس و دلهره بیش از حد در یکدیگر باعث پدیدآیی علائم بیمار گونه و ترویج و وحشت عمومی ناامیدی همه‌جانبه خصوصا در بین کودکان و افراد کهنسال نشوند.

عطا اسلامی با تاکید بر حفظ آرامش و رعایت بهداشت فردی افراد و توجه به متخخصان علوم پزشکی گفت: با جایگزینی راهکار‌های سازگارانه در جهت کاهش اضطراب و استرس خود و دیگران و رعایت توصیه‌های بهداشتی بهینه عمل کنند و حتی در صورت مشاهده علائم بیماری بدون وحشت از مراجعه مداوم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خودداری کنند.

او تصریح کرد: شهروندان با تقویت روحیه امیدبخشی و ایمن‌سازی روانی از افکار و نگرش‌های منفی دوری کنند و با تمرین تکنیک‌های کنترل استرس مثل تمرینات تنفسی، مدیتیشن، ریلکسیشن و ورزش و تغذیه مناسب سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کند.

اسلامی در پایان یادآور شد: این وضعیت پایدار نخواهد بود و به زودی شاهد بازگشت سلامت جسمانی و روانی در سطح جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟