Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده از صدور 108 پروانه جدید برای تولید محصولات ضدعفونی‌کننده در کارخانه‌های تولید مواد شوینده خبر داد و گفت: طی چند روز آینده مشکل کمبود ژل ضدعفونی‌ کاملاً برطرف می‌شود.

جمشید فروزش در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه عرضه مستقیم محصولات شوینده و ضدعفونی‌کننده در میادین میوه و تره‌بار و چند ایستگاه مترو در حال انجام است، اظهار داشت: عرضه ژل ضدعفونی‌کننده نیز در این اماکن در حال انجام است و در مورد سایر مواد شوینده نیز عرضه در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مورد تأمین مواد شوینده، نگرانی و کمبودی وجود ندارد، افزود: در مورد تولید محصولات ضدعفونی‌کننده با توجه به اینکه شرکت‌ها از قبل آمادگی تولید را نداشته‌اند در حال طی فرآیند تولید هستیم به طوری که پروانه‌های لازم برای تولید صادر شده و شرکت‌ها در حال تأمین مواد اولیه از جمله سهمیه الکل و همچنین تأمین ظرف‌های بسته‌بندی هستند.

فروزش با بیان اینکه طی چند روز آینده مشکل کمبود ژل ضدعفونی‌کننده کاملاً برطرف می‌شود، گفت: شرکت‌هایی که از قبل تولید این محصول را داشته‌اند، از 10 روز پیش در حال عرضه تولیداتشان هستند و در عین حال مشکلی از نظر تغییر خط تولید مایع شوینده به مواد ضدعفونی‌کننده وجود ندارد و کارخانه‌ها با کوچک‌ترین تغییری می‌توانند نسبت به این تولید اقدام کنند.

وی از صدور 108 پروانه جدید برای تولید محصولات ضدعفونی‌کننده در کارخانه‌های تولید مواد شوینده خبر داد و افزود: کارخانه‌هایی که از قبل تولید این محصولات را داشته‌اند حالا در سه شیفت مشغول تولید هستند ولی شرکت‌های جدید باید علاوه بر تأمین مواد اولیه و لوازم بسته‌بندی، اقداماتی مانند طراحی لیبل و مجوزهای دیگر را انجام دهند.

* تولیدات قبلی ژل ضدعفونی روی دست تولیدکنندگان ماند

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده با اشاره به جلسه صبح امروز اعضای این انجمن در مورد تأمین نیاز بازار، اظهار داشت: در حال حاضر مواد شوینده 10 درصد زیر قیمت مصرف‌کننده در میادین میوه و تره‌بار و دیگر مراکز عرضه، در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در مورد تأمین ژل‌های ضدعفونی‌کننده پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

وی در عین حال گفت:‌ در سال‌های گذشته که با شیوع آنفلوآنزای خوکی روبه‌رو بودیم، کارخانه‌ها نسبت به تولید ژل ضدعفونی‌کننده اقدام کردند اما با فروکش کردن این بیماری و به دلیل اینکه فرهنگ مصرف آن در کشور در شرایط عادی وجود نداشت، بخش زیادی از این تولیدات روی دست تولیدکنندگان ماند. تاکنون به جز دو یا سه تولیدکننده کوچک، تولیدکننده دیگری در زمینه تولید ژل ضدعفونی‌کننده فعال نبوده و در حال حاضر اقدامات برای افزایش تولیدکننده‌های این محصول در حال انجام است تا طی یک هفته بتوانیم بازار را اشباع کنیم.

به گفته عضو هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده، صدور شماره پروانه تولید برای کارخانه‌ها 24 ساعته انجام می‌گیرد ولی تطبیق ماشین‌آلات و تأمین ظرف و الکل نیاز به زمان دارد.

وی در مورد تولید ماسک در کارخانه‌های زیرمجموعه انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی نیز گفت: شرکت‌های شوینده نمی‌توانند تولید ماسک داشته باشند و فقط می‌توانند علاوه بر محصولات شوینده، ژل و مایع ضدعفونی‌کننده نیز تولید کنند.

فروزش افزود: تولید ماسک، فرآیند و ماشین‌آلات خاصی دارد و این تولیدکنندگان زیر نظر اتحادیه جداگانه‌ای فعالیت می‌کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده ادامه داد: تولیدکنندگان ماسک هم با وزارت بهداشت در ارتباط هستند و هم از نظر صنفی با وزارت صنعت مرتبط می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایستگاه مترو مواد شوینده ژل ژل ضدعفونی کننده مواد شوینده کارخانه ها برای تولید شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق دستورالعملی که صادر‌ شده تمامی مجوزهای کاغذی جمع‌آوری و از این پس مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدامیر سیاح ظهر امروز در نشست اخذ شناسه یکتا برای پروانه‌های کسب و کار که در سالن جلسات اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 2 میلیون پروانه کاغذی کسب و کار در کشور وجود دارد که همه آنها می بایست تبدیل به پروانه های الکترونیکی شوند، اظهار داشت: ‌این تعداد از پروانه‌های کاغذی کسب و کار می‌بایست تا 25 اردیبهشت ماه جاری تمام آنها الکترونیکی و دارای شناسه یکتا شود.

وی افزود: از 26 اردیبهشت ماه جاری عدم توجه به این مهم به منزله فعالیت کسب وکار بدون مجوز است که براساس قانون در تلاش هستیم تا اقدامات موثر داشته باشیم.

سیاح تصریح کرد: تاکنون تعداد مجوزهای الکترونیکی و تعداد شناسه یکتا به 400 هزار فقره رسیده و روند شناسه یکتا توسط دستگاه های مختلف  با توجه به هشدارهایی که صادر شده رو به رشد است.

وی افزود: استان‌های پیشتاز در این بخش همچنان لرستان، گیلان،  همدان و خراسان جنوبی هستند و گلستان، بوشهر و ایلام در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.

رئیس مرکز کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی  بیان کرد: اردبیل، قم، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، زنجان و البرز در  تلاش برای  بالا بردن رتبه خود در صدور مجوز‌های الکترونیکی و شناسه یکتا  هستند.

سیاح بیان کرد: سازمان ملی استاندارد، انرژی اتمی، وزارت ورزش و جوانان، نظام پزشکی، وزارت نفت، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این بخش همکاری خوبی داشته و اقدام به صدور مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا کرده‌اند.

وی افزود: طبق دستورالعملی که صادر‌ه‌‌د تمامی مجوزهای کاغذی جمع‌آوری و از این پس  مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • تعویض شیرآلات خط اصلی آبرسانی غرب قم
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • صدور پروانه ساخت برای ۴ فیلم کوتاه