Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:34:31 GMT

کرملین: به توافقنامه‌های سوچی در مورد سوریه پایبندیم

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۵۰۴۱

کرملین: به توافقنامه‌های سوچی در مورد سوریه پایبندیم

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دمیتری پسکوف در خصوص موضع ولادیمیر پوتین در دیدار باهمتای ترکیه ای وی، رجب طیب اردوغان در جمع خبرنگاران گفت: روسیه متعهد به اجرای توافق‌نامه‌های سوچی در مورد سوریه است، تمامیت ارضی این کشور، پشتیبانی از دمشق در مبارزه با تروریست هاست.

پسکوف در خصوص موضع روسیه در مورد سوریه به خبرنگاران افزود: " این (موضع روسیه) کاملاً منسجم و بدون تغییر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضعی است که توسط رئیس جمهور پوتین و وزیر امور خارجه (سرگئی) لاوروف، در سطوح مختلف تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنین کارگروه بین سازمانی و نمایندگان ما که در روزهای اخیر با همکاران ترک مذاکره و همکاری داشته اند آن را برای طرف مقابل تبیین کرده اند. "

پسکوف با تاکید بر حمایت کشورش از تمامیت ارضی سوریه،‌ گفت: "ما به توافق‌نامه‌های سوچی متعهد خواهیم بود، از تمامیت ارضی سوریه حمایت خواهیم کرد و به پشتیبانی از این کشور در مقابل تروریست‌ها ادامه می‌دهیم در عین حال به همکاری با ترکیه نیز توجه ویژه داریم.

رسانه‌های ترکیه امروز خبر دادند که پنجشنبه هفته جاری اردوغان برای دیدار با پوتین به روسیه سفر می‌کند.

رسانه‌های ترکیه تا دیروز مدعی بودند که با توجه به دعوت اردوغان از پوتین برای سفر به ترکیه، پوتین پنجشنبه در آنگارا خ‌اهد بود.

رسانه‌های ترکیه حتی مدعی شده بودند که میزبان روسای جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان آخر این هفته در استانبول خواهند بود و احتمالا با شرکت پوتین نشست چهارجانبه با محوریت شمال سوریه برگزار خواهد شد.

اما کرملین دیروز سفر پوتین به ترکیه را تایید نکرد تا اینکه امروز نزدیکان اردوغان خبر دادند اوچمدان‌های خود را برای سفر به روسیه و دیدار با پوتین بسته است تا برای حل و فصل تنش‌های بوجود آمده میان نظامیان دوکشور در شمال سوریه که تاکنون دهها کشته از دو طرف داشته است چاره‌ای بیابد.

برچسب‌ها روسیه سوریه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سوریه ترکیه ترکیه روسیه سوریه روسیه سوریه روسیه سوریه سوریه ترکیه ترکیه روسیه ترکیه ترکیه ترکیه فرانسه آلمان سوریه ترکیه روسیه سوریه روسیه سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شولتس برای مذاکره با پوتین شرط گذاشت

شولتش گفت، مذاکرات بین آلمان و روسیه تنها زمانی ممکن است که مسکو از اهدافش در درگیری اوکراین دست بردارد.

به گزارش ایسنا، اولاف شولتس، صدراعظم‌ آلمان آلمان همچنین گفت، تنها زمانی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صحبت می‌کند که مسکو کارزارش در اوکراین را متوقف کند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وقتی که روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ حملاتش علیه اوکراین را آغاز کرد، ضرورت حفاظت از مردم دونباس، مقابله با ایدئولوژی نازی در اوکراین و جلوگیری از پیوستن این کشور برای پیوستن به ناتو را مطرح کرد.

شولتس همچنین بار دیگر بر وعده خود در حمایت از اوکراین تا زمانیکه لازم باشد، اشاره کرد و در پاسخ به اینکه فکر می‌کند این درگیری احتمالا تمام می‌شود، گفت: کسی نمی‌تواند پاسخ این سوال را بدهد.

صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی با شبکه خبری TAZ همچنین در پاسخ به اینکه خیلی از افراد به ویژه در شرق آلمان مایل به توافق با روسیه هستند، اما وی از ۲۰۲۲ مذاکره‌ای با پوتین نداشته، افزود: چنین گفت‌وگوهایی زمانی موثر واقع می‌شوند که شما احساس کنید می‌توانید تفاوتی ایجاد کنید.

شولتش درباره زمان احتمالی مذاکره نیز گفت، تنها زمانی این گفت‌وگو انجام می‌شود که روسیه متوجه شود که صلح دیکته‌شده وجود نخواهد داشت و پوتین می‌داند که باید کارزار خود را رها و نیروها را خارج کند.

در مارس سال جاری میلادی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، مسکو مناطق جدیدی دارد که باید از آنها در مقابل کی‌یف دفاع کند.

شولتس ادامه داد، بسیاری از آلمانی‌ها از تشدید بالقوه اوضاع هراس دارند و چنین ترس‌هایی را «قابل درک» خواند.

وی با بیان اینکه برلین همچنان حمایت خود از کی‌یف را کنار نمی‌گذارد، افزود آلمان نمی‌تواند برتری روسیه در میدان جنگ را بپذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • کرملین: تشدید تنش در خاورمیانه به نفع احدی نیست
  • کرملین: هیچکس علاقه‌ای به تشدید تنش در خاورمیانه ندارد
  • شولتس برای مذاکره با پوتین شرط گذاشت
  • اردوغان به پاپ نامه نوشت
  • دیپلماسی ریا
  • نامه اردوغان به پاپ درباره کشتار رژیم اسرائیل در فلسطین