Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین- بر اساس آخرین آماری که توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام شد تاکنون یک هزار و ۵۰۱ نفر به‌طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده که متأسفانه منجر به فوت ۶۶ نفر شده است.

قدس آنلاین-گروه استان ها: شیوع ویروس کرونا در بسیاری از استان ها واکنش‌های متفاوتی از طرف مسئولان و مردم به منظور مقابله و پیشگیری از این میهمان ناخوانده  داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انزلی: سخنگوی شورای سلامت انزلی با اعلام وضعیت قرمز ویروس کرونا در این شهر ساحلی گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در انزلی ، شهروندان در جهت کمک به مهار این ویروس خطرناک، به‌هیچ‌عنوان از خانه‌های خود خارج نشوند.

یزد: با فراخوان مردمی برای تأمین نیازهای کادر درمانی و بیمارستان‌های یزد برای مقابله با کرونا، افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی جمع‌آوری شد.

زنجان: معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، هرگونه جابجایی مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی از این استان به گیلان و بالعکس ممنوع شد.

سیستان و بلوچستان: دبیر اجرایی جامعه بازاریان و صنوف خدماتی منطقه آزاد چابهار گفت: مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تأمین سلامت تجار و مردم از امروز دوشنبه تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

تبریز - رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه شهرستان تبریز اعلام کرد: بنا به دستور اداره اماکن و دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی تمام این واحدهای صنفی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

گناوه: یک چاپخانه در بندر گناوه درحرکتی خودجوش مقادیری اقلام و بنرهای آموزش پیشگیری از شیوع ویروس بیماری کرونا به‌صورت رایگان در این شهرستان چاپ و توزیع کرد.

شهرکرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از مثبت شدن آزمایش یک بیمار مشکوک به کرونا در این استان  و خارج شدن از وضعیت سفید خبر داد.

شیراز- رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: به‌منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، فعالیت طلافروشان، رستوران‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی و فروشندگان مواد بازیافتی و ضایعاتی تا ساعات پایانی جمعه ۱۶ اسفندماه جاری متوقف شد.

قم- به‌رغم اعلام مسئولان مبنی بر اجرای غربالگری افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در خروجی‌های قم از ابتدای روز یکشنبه، اما این طرح اجرا نشد و در طول روز در ورودی‌های شهر قم، رفت‌وآمد خودروها به‌صورت عادی در جریان بود.

ساری- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از لغو شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو تا اطلاع بعدی خبر داد. 

ایلام- نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قرارگاه مقابله با ویروس کرونا منطقه غرب کشور گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان ایلام، این استان به امکانات تشخیص کرونا مجهز شد.

قزوین- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از ابتلا به این ویروس، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها در سطح این استان تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

کردستان- مدیرکل گمرکات کردستان با اشاره به اینکه فعالیت تجاری و مسافری کردستان در مرزهای سیرانبند و برای مدتی متوقف شد اظهار کرد: در حال حاضر مرز سیرانبند بانه همچنان بسته است و طرف عراقی بازگشایی این مرز را به استقرار کادر پزشکی در این مرز مشروط کرده است به همین دلیل حجم ترافیک کامیون‌ها در سیرانبند به باشماق منتقل شد و هم اکنون صادرات و واردات کالا در باشماق بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

همدان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: با توجه به دستور رییس قوه قضائیه در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در نتیجه آن میزان بازداشتی‌ها و ورودی‌ها به زندان کاهش یافت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا استان های مرزی ویروس ویروس کرونا شیوع ویروس تا اطلاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۴ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح جمعه ۳۱ فروردین با میانگین ۱۱۱ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان) را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۳۶، بزرگراه خرازی ۱۰۵، دانشگاه صنعتی ۱۳۱، رهنان ۱۲۶، خیابان زینبیه ۱۴۷، بولوار کاوه ۱۲۸، خیابان میرزا طاهر ۱۲۵ و ایستگاه ولدان ۱۱۷ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۸۰، پارک زمزم ۷۱، سپاهان‌شهر ۶۶، خیابان فرشادی ۸۷ و خیابان فیض ۷۶ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ایستگاه کردآباد با عدد ۱۶۴ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

ایستگاه‌های پایش برخط هوا در خیابان‌های احمدآباد، استانداری و رودکی امروز قطع است.

امروز شاخص هوا در زرین‌شهر با میانگین ۱۵۳ و قهجاورستان ۱۵۸ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان، در شاهین‌شهر با میانگین ۵۵ و مبارکه با میانگین ۵۹ در وضعیت قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله سجزی، خمینی‌شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6082269

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد
  • رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت