Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزن علمی سفارت ایران در مسکو با اشاره به عدم امکان ورود دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های روسیه در پی شیوع کرونا اعلام کرد که مذاکراتی با دانشگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی عدم امکان ورود دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های روسیه در پی لغو موقت صدور روادید برای اتباع ایرانی از سوی سفارت روسیه در تهران پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام کرد با توجه به عدم امکان ورود دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های روسیه و پیگیری دانشجویان در خصوص امور تحصیلی خود، مذاکراتی با دانشگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: در همین رابطه دانشگاه سچینوا قول مساعد در خصوص انجام کلاس‌های جبرانی بعد از اتمام محدودیت تا قبل از پایان ترم تحصیلی برای آمادگی دانشجویان و شرکت آنها در امتحانات اعلام کرده و مذاکره با بقیه دانشگاه‌ها نیز در حال انجام و پیگیری است.

 به گزارش فارس، سفارت روسیه در تهران در پی شیوع ویروس کرونا در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس دستور دولت فدراسیون روسیه به شماره ۴۴۶-p مورخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ (۸ اسفند ماه ۱۳۹۸) بخش کنسولی سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۸ فوریه  ۲۰۲۰ (۹ اسفند ماه ۱۳۹۸) (ساعت ۰۰.۰۰ به وقت محلی) پذیرش مدارک، تهیه و صدور ویزاهای (روادید) تحصیلی، شخصی، گردشگری، کاری و ترانزیتی برای اتباع ایرانی را موقتا متوقف می‌کند.

در این اطلاعیه آمده بود: همچنین صدور ویزاهای الکترونیکی برای اتباع جمهوری اسلامی ایران و ویزاهای ترانزیتی برای اتباع خارجی و اشخاص بدون تابعیت که یا در اراضی جمهوری اسلامی ایران به سر می برند و یا مقیم آن هستند نیز محدود می شود. ویزاهای ترانزیتی از قبل صادر شده نیز لغو می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: صدور ویزاهای تجاری، بشردوستانه، خدمت و دیپلماتیک در رژیم معمولی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه دانشجویان ایرانی کرونا جمهوری اسلامی ایران دانشگاه های روسیه دانشجویان ایرانی حال انجام برای اتباع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس

عضو هیات علمی بخش مهندسی نفت دانشگاه شهید باهنر کرمان موفق شد با ارائه یک اختراع در مسابقات بین المللی اختراعات ارشمیدس روسیه مدال طلا این مسابقات را کسب کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو عبدالحسین همتی سراپرده عضو هیات علمی بخش مهندسی نفت دانشگاه شهید باهنر کرمان موفق شد با ارائه اختراعی با عنوان «فوم پایدار شده توسط نانو ذرات برای ذخیره سازی دی اکسید کربن در مقیاس بزرگ در زیرزمین و ازدیاد برداشت نفت» در مسابقات بین المللی اختراعات ارشمیدس روسیه مدال طلا این مسابقات را کسب کند.

در روند پژوهشی و ارائه این اختراع وی با اساتید و پژوهشگرانی از دانشگاه کیل آلمان، دانشگاه اوفای روسیه و دانشگاه نفت پکن چین، همکاری داشته است.

عبدالحسین همتی سراپرده که دارای رتبه دانشیاری است در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از حوزه انتخابیه شهرستان‌های زرند و کوهبنان واقع در استان کرمان، موفق به کسب بیشترین آرا و راهیابی به مجلس دوازدهم شد.

لازم به توضیح است او در سال ۲۰۲۲ نیز موفق به کسب جایزه ویژه مسابقات دانشمندان جوان دنیا در زمینه مهندسی نفت کشور روسیه شده بود.

شایان ذکر است، ارشمیدس بزرگترین رویداد بین‌المللی علمی کشور روسیه در زمینه اختراعات و فناوری‌های نوظهور به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران چیست؟
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره حمله به سفارت ایران
  • نیاز دانشگاه آزاد دستیابی به منابع پایدار درآمدی است