Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@17:21:55 GMT

کرونا، محور نشست وزیران بهداشت آمریکای لاتین

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۶۲۰۰

کرونا، محور نشست وزیران بهداشت آمریکای لاتین

مقام‌ها و وزیران بهداشت کشورهای آمریکای جنوبی در نشستی، تازه‌ترین تدابیر مقابله با کرونا را بررسی می‌کنند.

به گزارش نشریه لا ترسرا، « تئودورو ریبرا » وزیر امور خارجه شیلی دیروز(یکشنبه ۱۱ اسفندماه) از برگزاری نشستی با حضور وزیران بهداشت و سایر مسئولان مربوطه کشورهای عضو «انجمن توسعه آمریکای جنوبی» خبر داد و اعلام کرد، این نشست با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا که مواردی از ابتلا به آن تاکنون در کشورهای برزیل، مکزیک و اکوادور گزارش شده، هفته آینده به صورت حضوری یا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه شیلی بدون اشاره به محل احتمالی نشست یاد شده، هدف از برگزاری آن را تبادل تجربه‌ها در مهار این بیماری و سپس درمان بیماران اعلام کرد و گفت: ما امیدواریم این جلسه نتیجه‌بخش باشد؛ زیرا کرونا تاکنون به برخی کشورهای آمریکای لاتین رسیده است و می‌دانیم دیر یا زود این بیماری به شیلی نیز خواهد رسید.

وی همچنین موضوع کرونا را تهدیدی جهانی دانست که لزوم همکاری و هماهنگی گسترده کشورها برای مقابله با آن احساس می‌شود.
« سباستین پینیرا » رئیس جمهوری شیلی نیز شنبه(10 اسفندماه) در توئیترش نوشت: شیلی همه اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله موفقیت‌آمیز با این تهدید جدی به کاربسته است.
از جمله اقدامات شیلی برای مقابله با شیوع کرونا، نظارت دقیق و اجرای پروتکل‌ها و اقدامات امنیتی در فرودگاه‌های کشور برای کنترل مسافران بوده، ضمن اینکه وزیر بهداشت نیز فهرستی از بیمارستان‌های در نظر گرفته شده برای پذیرش بیماران مشکوک به ویروس کرونا را ارائه داده است.  

هرچند ابتلا به کرونا در همه کشورهای آمریکای لاتین گزارش نشده است اما این ویروس از اواخر هفته گذشته نخستین‌بار از برزیل وارد این منطقه شد.
در حالی که شمار مبتلایان در کشورهای دیگر در حال افزایش است امروز کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد، ۲۰۲ نفر دیگر در این کشور به کرونا آلوده شده‌اند که ۱۹۶ نفر آن مربوط به کانون شیوع در ووهان بوده و در دیگر مناطق فقط ۶ مورد ثبت شده است.
با مرگ ۴۲ نفر دیگر، شمار جان‌باختگان در چین به ۲ هزار و ۹۱۲ نفر و در جهان به ۳ هزار و ۴۴ نفر رسیده است. از میان ۸۹ هزار و یک مورد ابتلا به کرونا، ۸۰ هزار و ۲۶ نفر در چین هستند. ضمن آنکه ۴۴ هزار و ۸۹۲ نفر از آنها درمان شده‌اند. /ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: در پی صدور هشدار هواشناسی به بارش ها و سیلاب‌های احتمالی در استان یزد سه نشست در استان یزد برگزار شده است و ۴۳ مصوبه حاصل نشست مدیریت بحران در استان یزد بود. 

وی ادامه داد: لغو مرخصی و آماده باش اعضای ستاد تا پایان هشدار، برگزاری نشست‌های هماهنگی لازم در شهرستان‌ها و ادارات، ایمن سازی نقاط تفرجگاهی، آماده باش ماشین آلات در نقاط حادثه خیز از مهمترین مصوبات این نشست بود. همچنین، مقرر شد دهیاری‌ها و شهرداری بازدید‌هایی از بند‌ها، رودخانه و مسیل‌ها به عمل بیاورند و برای ایمن سازی آنها اقدام کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: راهداری نیز بازدید از پل‌ها و آبنما را در دستور کار قرار دهند تا این نقاط نیز ایمن سازی شوند.

ملک زاده افزود: مردم نیز در نقاط حادثه خیز و نزدیک بستر رودخانه‌ها تردد نکنند و از پارک خودرو در این مکان‌ها خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی