Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- بررسی عملکرد واحدهای عمده تولیدی در دوره ۱۰ ماهه امسال گویای آن است که در بخش تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن به همراه آهن اسفنجی، بیش از ۶۰ درصد ظرفیت، تولید انجام شد.

 

جداول آماری مربوط به تولیدکنندگان عمده واحد های بخش معدن وصنایع معدنی گویای آن است که ۱۰ ماهه ۹۸ (منتهی به دی) تولید کنسانتره سنگ آهن به رقم ۳۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون تن رسید که این رقم ۶۲.۱ درصد ظرفیت ۵۶.۸ میلیون تنی این بخش را نشان می دهد.

آمارهای منتشر شده گویای آن است که شمار واحدهای تولید کنسانتره کشور به رقم ۲۵ واحد می رسد و قرار است در سال آینده ظرفیت این بخش با افزایش ۶.۷ میلیون تنی به ۶۳.۵ میلیون تن برسد.

همچنین تا سال ۱۴۰۴ که سند چشم انداز در دستور کار قرار دارد، با افزایش ۱۵.۹ میلیون تن ظرفیت این بخش در مجموع به رقم ۷۹.۴ میلیون تن خواهد رسید.

گندله سنگ آهن با تولید بیش از ۶۸ درصد ظرفیت

آمار دوره این گزارش نشان می دهد که تولید گندله سنگ به رقم ۳۴.۲ میلیون تن رسید که ۶۸.۲ درصد ظرفیت ۵۰.۱ میلیون تن تنی این بخش را نشان می دهد که توسط ۲۳ واحد تولیدی فراهم شده است.

قرار است سال آینده ظرفیت جدید گندله سازی به میزان ۱۶.۲ میلیون تن افزوده شود و در افق چشم انداز ۱۴۰۴ نیز به این رقم افزون بر ۸.۱ میلیون تن اضافه خواهد شد و در مجموع به ۷۴.۴ میلیون تن دست خواهیم یافت.

تولید ۲۲.۹ میلیون تنی آهن اسفنجی

تولید ۱۰ ماهه آهن اسفنجی نیز رقم بیش از ۲۲.۹ میلیون تن را نشان می دهد که ۶۸.۵ درصد ظرفیت ۳۳.۴ میلیون تنی این بخش را دربر می گیرد و ۳۰ واحد تولیدی در این بخش فعالیت دارند.

انتظار می رود سال آینده سه میلیون ۸۴۵ هزار تن ظرفیت جدید در این بخش محقق شود و تا افق ۱۴۰۴ نیز ۷.۱ میلیون تن به این ظرفیت افزوده می شود و در مجموع به رقم ۴۴ میلیون و ۳۹۵ هزار تن بالغ خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آمار عملکرد ۱۰ ماهه این بخش در زمینه تولید از سوی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نیز تغییر اندکی را نشان می دهد، ۱۰ ماهه امسال رقم تولید ۲۳ میلیون و ۶۸۷ هزار تن آهن اسفنجی ثبت شده که در مقایسه با ۲۱ میلیون و ۹۶۴ هزار تن مربوط به ۱۰ ماهه ۹۷ رشد هشت درصدی دارد.

همچنین صادرات آهن اسفنجی در ۱۰ ماهه امسال برابر با ۸۸۶ هزار تن بود و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که ۵۰۳ هزار تن بود، افزایش ۷۶ درصدی را ثبت کرد.

سهم آهن اسفنجی از مجموع صادرات بخش فولاد و تولیدات مربوطه در ۱۰ ماهه امسال رقم ۹.۱ درصد را نشان می دهد.

مصرف ظاهری این بخش هم در آمار انجمن مزبور در مدت یاد شده به میزان ۲۲ میلیون و ۸۰۱ هزار تن رسید و در مقایسه با ۲۱ میلیون و ۴۶۱ هزار تن مربوط به ۱۰ ماهه ۹۷ رشد ۶ درصدی دارد.      

 

 ایرنا

برچسب ها: آهن اسفنجی ، فولاد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آهن اسفنجی فولاد تولید کنسانتره نشان می دهد ۱۰ ماهه امسال آهن اسفنجی درصد ظرفیت میلیون تنی میلیون تن ۱ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز شرکت خودروسازی ویتنامی با خودروهای برقی

تین نیوز

شرکت خودروسازی ویتنامی، وین فست با افزایش تحویل خودرو، درآمد بالاتری را در سه ماهه اول ثبت می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی ویتنامی وین فست به دلیل افزایش تحویل خودرو، درآمد بیشتری را در سه ماهه اول گزارش کرد. درآمد سه ماهه این شرکت بیش از سه برابر شد و به ۳۰۲.۶ میلیون دلار رسید اگرچه زیان خالص آن ۳.۵ درصد افزایش یافت.

این شرکت اعلام کرد که در سه ماه اول سال نزدیک به ۹۷۰۰ دستگاه تحویل داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴۴ درصد افزایش داشته است.

وین فست اعلام کرد که علیرغم رقابت شدید قیمت و عدم اطمینان اقتصادی جهانی که چشم انداز فروش خودرو را مختل کرده است، هدف سال ۲۰۲۴ تحویل ۱۰۰ هزار خودروی برقی را حفظ کرده است. بر اساس گزارش ها، وین فست بی ثباتی اقتصادی و ژئوپلیتیکی مداوم در سطح جهانی را به عنوان یک چالش کوتاه مدت می بیند.

محصولات با قیمت پایین تر که در سه ماهه های آینده اضافه می شوند با هدف قرار دادن پایگاه مشتریان گسترده تر همراه با شبکه فروش رو به رشد و گسترش به بازار، به تسریع تأثیر و افزایش رشد در نیمه دوم سال کمک می کند.

طبق گزارش رویترز، درآمد سه ماهه اول این شرکت بیش از سه برابر سال به سال به ۳۰۲.۶ میلیون دلار رسید، اگرچه ۳۱ درصد کمتر از سه ماهه چهارم سال گذشته بود. زیان خالص آن نسبت به سال گذشته با ۳.۵ درصد افزایش به ۶۱۸ میلیون دلار رسید اما نسبت به سه ماهه قبل ۱۲.۳ درصد کمتر بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرواز شرکت خودروسازی ویتنامی با خودروهای برقی
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • اشتغالزایی ۲ هزار نفر در چهار واحد فرآوری سنگ آهن اسدآباد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد