Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه سازمان اداری و استخدامی کشور، «همت علی شاهنظری» در تشریح این دستورالعمل گفت: چند سالی بود که نیروهای قرارداد کار معین مشکلاتی بابت پرداخت و دریافتی حقوق خود داشتند که با تدوین دستورالعمل اجرایی تعیین حقوق و مزایای این بخش از مشکلات این کارمندان اصلاح شده است.

وی با اشاره به مشکلات این بخش از کارمندان در گذشته، افزود: در گذشته، سنوات به کارمندان قرادادی تعلق نمی‌گرفت و اگر کسی ۲۰ سال سابقه خدمت داشت با فردی که تنها یکسال سابقه کار داشت، تفاوتی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر طبق قانون، پستی به آنها تعلق می گرفت برای آن دریافتی نداشتند، سقف ساعت اضافه کاری آنها ۱۲۰ ساعت بود و یا ارزش مدرک تحصیلی، خواربار و مسکن هم طبق ضوابط وزارت کار محاسبه نمی‌شد.

رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: تلاش دولت و سازمان اداری و استخدامی کشور ترمیم حقوق کارمندان قرارداد معین بود، به همین دلیل این دستورالعمل جدید جایگزین دستورالعمل قبلی شده است و اتفاق های بسیار مثبتی را برای این بخش از کارمندان رقم زده است.

وی افزود: اصلی ترین موضوع در این دستور العمل این است که نیروهای قراردای کار معین از این پس  ۸۰ درصد حقوق و مزایای کارمندان پیمانی و رسمی هم سطح خودشان را دریافت می کنند و با همین ضریب برخی موارد که پیش از این لحاظ نمی شد مانند حق سنوات یا حق پست نیز به این دسته از کارمندان تعلق می گیرد. همچنین سقف اضافه کار کارمندان قراردادی مانند کارمندان پیمانی و رسمی به ۱۷۵ ساعت افزایش یافته که با همان ضریب محاسبه می‌شود.

شاهنظری تصریح کرد: اقدام بسیار خوبی دیگر این است که کارمندان قراردادی نیز می‌توانند از ۸۰ درصد قانون دریافت طبقه که هر چهار سال یکبار و دریافت رتبه که هر ۶ سال یکبار برای کارمندان رسمی و پیمانی است، بهره مند شوند.

 رییس امور مدیریت مشاغل و نظام های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور با رد این موضوع که بر اساس این دستورالعمل حقوق عده‌ای از کارمندان قرارداد کار معین کاهش می‌یابد، گفت: این صحت ندارد که با این فرمول حقوق کارمندی کم شود با این دستورالعمل حقوق همه­ کارمندان رشد دارد مگر اینکه ضوابط قبلاً رعایت نشده باشد.

شاهنظری افزود: احکام جدید همه کارمندان اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی از تاریخ اول اسفند ۹۸ اصلاح خواهد شد و شایعه اصلاح احکام کارمندان قراردادی برای سال آینده درست نیست. بعد از بخشنامه افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات  کشوری نیاز بود برای کارمندان قرارداد کار معین دستورالعملی تدوین شود که منجر به تاخیر در صدور احکام این دسته از کارمندان شد. با این حال تمامی این احکام در سال ۹۸ اصلاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان برنامه و بودجه اول اسفندماه با صدور بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری از ابلاغ دستور رییس جمهوری در خصوص رفع تبعیض از پرداخت‌های کارکنان دولت خبر داد.
به موجب این بخشنامه آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که افزایش تا ۵۰ درصد فوق العاده‌ها و امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را در مورد کارکنان خود اعمال نکرده‌اند، اجازه یافته‌اند در سقف اعتبارات و تخصیص ابلاغی از اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به اعمال این افزایش‌ها اقدام کنند.

افزایش امتیازات و فوق العاده‌های کارکنان دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری تا پیش از این فقط شامل کارکنان قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه آن قوه و نهاد ریاست جمهوری شده بود اما با ابلاغ آن به تمامی دستگاه‌های اجرایی، این تبعیض رفع شد.

برچسب‌ها سازمان اداری و امور استخدامی دولت روز کارمند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اداری و امور استخدامی دولت روز کارمند سازمان اداری و امور استخدامی دولت روز کارمند سازمان اداری و استخدامی کشور قانون مدیریت خدمات کارمندان قراردادی کارمندان قرارداد کار معین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده در جمع رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی ما برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاستگذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها را دنبال کردیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود. این کار را پس از ۱۸ ماه به نتیجه رساندیم، ۱۶ ماده آن تغییر پیدا کرد و ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این که حمایت از معلمان، حمایت از مؤسسان را تثبیت و موضوع نظارت را در این قانون، جدی‌تر مطرح کردیم، افزود: در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم. موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

محمودزاده با بیان اینکه بررسی و بازنگری آئین‌نامه‌های مربوط به شوراهای عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها یکی از کارهای مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

وی همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی بزرگسالان خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع را سال گذشته دریافت کردیم و به دنبال این هستیم تا تنوع مدارس را کاهش دهیم و در داخل مدرسه مجازی تجمیع کنیم. طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی، قانون است، گفت: فعالیت مراکز آزمون‌ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت مراکز فاقد مجوز ممنوع است و اگر مشاهده کردید، آن را تعطیل کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفهوم درست شروع کنند، افزود: در این زمینه در مرکز اقداماتی در حال انجام است ولی شما نیز باید این کار را در استان‌ها شروع کنید.

وی همچنین بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تاکید کرد و گفت: شما باید تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس فراهم کنید.

کد خبر 6081812 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود