Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از دانش‌آموزان می‌خواهیم این بسته شدن درب مدارس را تعطیلی آموزش قلمداد نکنند و از راه دور و در خانه پیگیر یادگیری مفاهیم درسی از طریق کانال‌های ارتباطی باشند تا بعد از گذراندن بحران بیماری شاهد ایجاد بحران آموزشی نباشیم.

فرحناز قائدامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص راهکارهای جلوگیری از عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان گفت: مدارس سطح استان برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان تعطیل شده اما آموزش دروس هنوز برقرار است و اطلاعات لازم برای پیگیری و ادامه روند آموزش به معلمان، دانش‌آموزان و اولیا داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه روند آموزش از طریق کلاس‌های آنلاین

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: روند آموزش دروس دانش‌آموزان هم از طریق برنامه‌های صدا و سیما که در زمان‌های معین شده برای آموزش درسی مقاطع مختلف مقرر شده و هم از طریق کلاس‌های آنلاین که با همکاری مدیران و معلمان در کانال‌های ارتباطی مدارس، فضای اینترانت و شبکه‌های مجازی برگزار می‌شود، برقرار است.

وی در خصوص آموزش‌های پیشگیرانه برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان افزود: به محض ورود این بیماری به کشور آموزش و پرورش استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آموزش‌های لازم برای مقابله با گسترش این بیماری از طریق  سایت آموزش و پرورش و همچنین از طریق کانال‌ها، شبکه‌های مجازی و همچنین با توزیع بروشورها و نصب پوسترها به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها داده شد.

وزارتخانه تاکنون تصمیمی مبنی بر به تعویق انداختن امتحانات ندارد

قائدامینی با تشکر و قدردانی از مدیران، معلمان و اولیا که دغدغه‌مندانه پیگیر آموزش دانش‌آموزان بودند، تاکید کرد: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش هیچ تصمیمی مبنی بر به تعویق انداختن امتحانات و جبران این تعطیلی در تابستان ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از همه مدیران، معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌خواهیم این بسته شدن درب مدارس را تعطیلی آموزش قلمداد نکنند و از راه دور و در خانه پیگیر یادگیری مفاهیم درسی دانش‌آموزان از طریق کانال‌های ارتباطی باشند که بعد از گذراندن این بحران بیماری شاهد ایجاد بحران آموزشی نباشیم.

تمام مدارس استان ضدعفونی شده است

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مدارس و مکان‌های آموزشی زیر نظر آموزش و پرورش استان به طور کامل با مواد گندزدا ضد عفونی شده و آمادگی بازگشت مجدد دانش‌آموزان و همکاران را بعد از گذراندن این بحران درمانی به مدارس داریم.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تعطیلی آموزش از راه دور آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها