Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از جوانان شهر چرام در نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار پی‌گیری وضعیت ساختمان فنی و حرفه‌ای این شهرستان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جمعی از جوانان شهر چرام در نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار پی‌گیری وضعیت ساختمان فنی و حرفه‌ای این شهرستان شدند.

در این نامه آمده است: در سال 82 با پیگیری نمایندگان وقت استان در مجلس شورای اسلامی و بر اساس نامه شماره 98137 /101 مورخ 31 / 5 /1382 معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور تحرک بخشیدن به اقتصاد مناطق کمتر توسعه یافته و آموزش حرَف و مشاغل، پروژه احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چرام با اختصاص مبلغ 300 میلیون تومان ابلاغ و با همکاری شورای اسلامی شهر چرام و اداره کل مسکن و شهرسازی استان و شهرستان کهگیلویه زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع خریداری و عملیات احداث شروع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه جوانان چرامی آمده است: در مدت یک سال بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که متاسفانه بنا به دلایلی از جمله تغییر مدیریت‌ها با 13 سال تاخیر و سهل انگاری تکمیل و آماده بهره برداری گردید.  

 با توجه به وجود  شهرک صنعتی فعال، معادن غنی فسفات، بوکیست، آهک هیدراته، کارخانه‌های آسفالت و تولید شن و ماسه و طرح‌های آب معدنی و ده‌ها طرح دیگر فقط در شهرستان چرام، نیاز مبرم و فوری به تربیت و تامین نیروهای ماهر و متخصص و آموزش دیده در رشته‌ها و حرف مختلف هست که  تجهیز و راه اندازی کارگاه‌های مختلف برگزاری دوره‌های آموزشی در این مرکز بزرگ که به همین منظور تاسیس شده می‌تواند گره‌گشای برخی از معضلات تولید و اشتغال و آسیب‌های اجتماعی، مهار بیکاری که جزء اولویت‌های اصلی دولت جمهوری اسلامی و شعار سال مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) باشد. 

در ادامه آمده است: در حالی که بیکاری و عدم اشتغال یکی از معضلات کشور از جمله استان ماست و شهرستان چرام در این مسأله از هر جای استان وضعیتی به مراتب نامناسب و آسیب‌پذیرتر دارد، نبود امکانات کافی و عدم فعالیت طرح‌های زود بازده و صنعتی و زیربنایی در شهرستان چرام، باعث مهاجرت اکثریت جوانان شهرستان و همچنین اعتماد به نفس پایین اهالی و رشد آسیب های اجتماعی چون اعتیاد، نزاع های دسته جمعی و خشونت در شهرستان شده است. 

در این نامه آمده است: متاسفانه در این شرایط، با خبر شده‌ایم که آقایان مسوول به جای پیگیری و تلاش در جذب استادکار و مربیان آموزشی و تمرکز بر توسعه شهر و تعریف و پیگیری طرح های اشتغال‌زایی و برنامه‌ریزی مدون در زمینه توسعه و اشتغال پایدار، تنها محل اتکا و امید جوانان شهر یعنی ساختمان فنی و حرفه ای شهرستان چرام را تبدیل به ساختمان اداری فرمانداری- با حدود 10 نفر پرسنل، نموده است. 

در ادامه آمده است: در چنین وضعیتی که اداره فنی و حرفه‌ای چرام می تواند با آموزش و تربیت جوانان مستعد جویای کار همه حوزه کهگیلویه بزرگ، باعث رونق تولید و کسب وکارهای پر درآمد و طرح های اشتغال زای زود بازده شود، این اقدام غیر معقول نقطه مقابل سیاست‌های ابلاغی دولت تدبیر و امید و رهنمودهای مقام معظم رهبری و زمینه ساز نگرانی و نارضایتی عمومی مردم می‌باشد.

در بخش پایانی نامه آمده است: لذا استدعا و انتظار داریم دستور فرمائید ساختمان مذکور به طور کامل تخلیه و پیگیری های مجدانه جهت تخصیص اعتبارات لازم و تجهیز و راه اندازی آن و استفاده حداکثری از ظرفیت این مرکز برای تربیت نیروی کار در شهرستان های کمتر توسعه یافته چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی را فراهم نمایند.

خبرگزاری فارس: حق پاسخگویی برای مسوولان چرام و فرمانداری این شهرستان محفوظ است.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بیکاری جوانان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان چرام فنی و حرفه ای جوانان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک، در این نامه آمده است: با احترام به دلیل مشکلات ساختاری و نبود دستورالعمل مشخص در کنترل مبادی ورودی استادیوم امام خمینی(ره) اراک که منجر به عدم تامین و بکارگیری استاندارد در رویه مهمان‌پذیری بانوان گردیده است و همچنین نظر به عدم رفع کامل نواقص در زیرساخت ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان محترم، به استحضار می‌رساند ورزشگاه مذکور تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده، فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد.

در ادامه این نامه آمده است: بدیهی است، باشگاه موظف است سازمان لیگ را از برنامه و روند استقرار شرایط حضور بانوان هرچه سریع‌تر مطلع ساخته تا پس از ممیزی شرایط بهبود یافته، نسبت به حضور بانوان محترم تصمیم‌گیری شود.

تیم‌های آلومینیوم و پرسپولیس عصر جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی در اراک به مصاف یکدیگر می‌روند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام
  • نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • «محمدی» سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان شد