Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویروس کرونا به ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی شبیه است اما مهمترین ویژگی این ویروس سرفه‌های خشک است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این روزها بسیاری از اشخاص با پدیدار شدن کوچک‌ترین علائمی از نشانه‌های سرماخوردگی با ترس از ابتلا به ویروس کرونا به پزشک مراجعه می‌کنند. این موضوع باعث شده علاوه بر اینکه پایگاه‌های سلامت شلوغ و پرجمعیت شود، خدمات درمانی نیز به درستی ارائه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو داشتن اطلاعات در خصوص تفاوت بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا ضروری به نظر می‌رسد.

آب‌ریزش بینی معمولا از علایم سرماخوردگی است

دکتر یاسر مرآتی، متخصص ریه و گوارش، با بیان اینکه علائم آنفلوآنزا به یک باره بروز می‌کند، گفت: در این بیماری سر و تمام اندام بدن درد می‌کند، سرفه خشک و خشکی گلو دارید.از طرفی احساس درد در گلو  و تب ۴۱ درجه و غالباً همراه لرز از نشانه‌های این بیماری است.

او ادامه داد: در خصوص سرماخوردگی نیز باید گفت آب‌ریزش بینی معمولا از علائم سرماخوردگی است اما علائم مشترکی مانند سرفه، گلودرد و سردرد بین سرماخوردگی و آنفلوآنزا مشترک است.

سرفه‌های خشک مهمترین نشانه کرونا

این متخصص در خصوص نشانه‌های ویروس کرونا توضیح داد: ویروس کرونا به ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی شبیه است اما مهمترین ویژگی این ویروس سرفه‌های خشک است. از طرفی اصلی‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا تب، سرفه و تنگی نفس است و تنها تعداد کمی از مبتلایان با آب ریزش بینی و گلودرد را تجربه می کنند.

مرآتی با تاکید بر اینکه کووید 19 مانند آنفلوآنزا  بخش تحتانی دستگاه تنفسی را عفونی می‌کند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که خانواده این ویروس تا پیش از این تنها بخش فوقانی دستگاه تنفس را درگیر و عفونت خفیفی را ایجاد می کرد.

تب کرونا خفیف تر از آنفلوآنزاست

این پزشک ادامه داد: در ویروس آنفلوآنزا تب بالای 40 درجه داریم و گاهی با درد عضلانی رو به رو هستیم اما علائم ویروس کرونا تب خفیف‌تر به همراه تنگی تنفس و سرفه‌های مداوم و عمیق است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آنفولانزا کرونا کرونا در ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است

ایسنا/خراسان جنوبی ‌مالاریا یک بیماری خطرناک است و اگر دیر تشخیص داده شود خطرآفرین خواهد بود.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مالاریا یک بیماری عفونی خطرناکی است که با علائم لرز، تب، تعریق، بدن درد، بی حالی، سردرد و... در افراد بیمار بروز می‌کند که از خصوصیات  این بیماری دوره‌ای بودن این علائم است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مراحل تشخیص و درمان بیماری رایگان در مراکز فوق انجام می‌شود، بیان کرد: این بیماری ازطریق گزش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و افرادی که دارای علائم فوق است و خصوصا اگر سابقه مسافرت به کانون‌های مالاریای کشور شامل مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور را داشتند و یا سابقه مسافرت به کشورهای خارجی را داشتند، می‌بایست برای بررسی از نظر بیماری مالاریا به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کند.

عبدالرزاق نژاد گفت: خوشبختانه با اجرای موفق برنامه‌های مراقبت بیماری مالاریا، این بیماری در کشور در مرحله پیش حذف قرار گرفته است، هرچند که در یکی دو سال اخیر به دلایل متعدد افزایش موارد وارده بیماری از کشورهای همسایه شرقی، موارد بروز بیماری در سطح کشور افزایشی بوده است ولی با تشدید برنامه‌های مراقبت توسط مراکز بهداشتی و همکاری سایر ادارات مرتبط، حذف این بیماری در کشور هدف گذاری شده است.

رییس مرکزبهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: درسال گذشته 4 بیمار مثبت مالاریا در افرادی که سابقه مسافرت به استان سیستان و بلوچستان داشتند شناسایی شده که خوشبختانه همه موارد با پیگیری اکتیو مراقبین سلامت بطورکامل درمان و بهبودی کسب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مراقبت این بیماری شامل آموزش، بیماریابی، درمان و....به منظور پیشگیری از شیوع و بروز آن در شهرستان، در سطح مراکز خدمات جامع سلامت تشدید یافته است.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: برای مبارزه با این بیماری باید با افزایش آگاهی مردم، بیماریابی فعال خصوصا در بیماران دارای علائم ذکر شده، درمان به موقع و کامل بیماران، خشکاندن آب‌های راکد بلا استفاده، دفن بهداشتی فاضلاب و جلوگیری از رها سازی فاضلاب در معابر و... انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی