Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، از هر طرف که وارد استان کرمانشاه شوید حتما گوشه‌ای از تاریخ کهن ایران را خواهید دید. قدم به قدم این آب و خاک، میراث ماندگار گذشتگان ماست.

شرق و غرب و جنوب و شمالش تفاوتی ندارد وقتی مقصدتان کرمانشاه باشد حتما محو زیبایی‌های خدادادی و طبیعت بکر و مکان‌های تاریخی آن خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بیستون تا تاق بستان و از معبد آناهیتا تا کاروانسرای ماهیدشت، زیبایی‌هایی است که پیش چشمتان به تصویر کشیده می‌شود.

کرمانشاه را باید وجب به وجب گشت، باید هر گوشه اش  را به نظاره نشست. چند روز شاید فرصت کوتاهی باشد تا گهواره تمدن ایران زمین را بتوان شناخت. جایی که اولین سکونتگاه بشر را در دل خود جای داده و قصه دلدادگی اش را، نظامی قرن‌ها پیش سروده است.

ظرفیت بالای گردشگری استان کرمانشاه و میزبانی خوب این استان در نوروز ۹۷  باعث شد تا تلاش‌ها به سمت کسب میزبانی استان برای رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۰ برود. صحبت‌هایی که در ابتدا شاید توقع به واقعیت پیوستنش به چشم نمی‌خورد، اما اکنون کرمانشاه در تکاپوی برگزاری این رویداد مهم است و شمارش معکوس اجرای آن آغاز شده است.

آمادگی ۸۰ درصدی استان کرمانشاه برای میزبانی رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۰

بازوند استاندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: برای رویداد ۲۰۲۰ در حوزه گردشگری شورای راهبردی تشکیل دادیم که شامل پنج کمیته  تبلیغات و بازاریابی، کمیته اقتصاد و گردشگری، کمیته زیر ساخت، کمیته فرهنگی و کمیته سرمایه گذاری است.

بازوند بیان کرد: کمیته اقتصاد گردشگری تاکنون چند همایش برگزار کرده و تعداد زیادی طرح گردشگری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده شده است و این کمیته مسئولیت  تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را بر عهده دارد.

او گفت: در حوزه زیرساخت ها نیز  دستگاه های متولی باید امکانات  مناسب روستاهای هدف گردشگری مانند راه دسترسی مناسب، آب و برق را فراهم کنند.

بازوند بیان کرد:  سریال نون خ با مشارکت صداو سیما در ماه مبارک رمضان پخش می شود که در این سریال هم ظرفیت ها و پتانسیل های استان در زمینه های مختلف اقتصادی  و اجتماعی به تصویر کشیده می شود.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه اکنون برای میزبانی ۸۰ درصد شرایط لازم را دارد، گفت: در نظر داریم پرواز کرمانشاه استانبول را برقرار کنیم و با توجه به اینکه فرودگاه کرمانشاه فرودگاهی بین المللی است، ظرفیت راه اندازی پرواز های خارجی نیز فراهم است.

بازوند گفت: عمدتا مسیری که برای گردشگری در نظر گرفته شده، مسیر اورامانات است اما  سعی کردیم در هر شهرستان یک جاذبه گردشگری  آن معرفی شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران در نظر گرفته شده، دو هتل ۵ ستاره و چند هتل ۴ ستاره و هم چنین در روستاهای  هدف گردشگری، مانند هجیج،  خانه مسافرهای مجهزی برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شده است.

رویداد  گردشگری ۲۰۲۰ می تواند آینده گردشگری کرمانشاه را متحول کند 

قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: رویداد۲۰۲۰ می تواند به عنوان یک برند، گردشگری استان کرمانشاه را پی ریزی کند و آینده گردشگری کرمانشاه را رقم بزند.

قادری بیان کرد: تاکنون  ۳۵ خانه بوم گردی در استان کرمانشاه راه اندازی شده است  و تا پایان سال این تعداد به ۵۰ مورد خواهد رسید، در سال ۹۹ نیز تعداد این بوم گردی ها افزایش چشمگیری خواهد داشت، به طوریکه تا پایان رویداد ۲۰۲۰ به جایگاه خوبی در کشور از لحاظ بوم گردی برسیم.

آیا غبار زلزله از چهره شهرهای مناطق زلزله زده پاک خواهد شد؟

کرمانشاه رویداد مهمی در پیش دارد که باید به بهترین شکل میزبان مهمانان سراسر دنیا باشد، اما سوالی که در ذهن  تداعی می شود این است که در آرایش گردشگری کرمانشاه،  چهره زلزله  از مناطق زلزله زده مخصوصا سرپل ذهاب  پاک می شود؟

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: خوشبختانه در روستا‌های مناطق زلزله زده هیچ کانکسی نداریم و در شهر‌ها نیز  ۱۸ هزار کانکس  بود که اکنون  ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰  کانکس باقی مانده است، که  تا قبل از پایان سال این تعداد جمع آوری می‌شود.

او ادامه داد: تعدادی از مستاجرین در کانکس هستند، که برای آنان زمین در نظر گرفته شده و فرم های درخواست نیز مشخص شده و کار واگذاری به زودی انجام خواهد شد.

سالاری هم چنین به زیرساخت های لازم در بحث گردشگری ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: سازمان گردشگری جهانی روستاهای هدف کرمانشاه را معرفی می کند تا گردشگران سراسر دنیا  از این  مکان ها بازدید کنند، یعنی روستاهای کرمانشاه هدف گردشگری جهانی می شوند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه  گفت: این رویداد عملا به دست مردم اداره می شود، گردشگران از سراسر دنیا به این روستاها می آیند تا سادگی و صمیمت و فرهنگ و آداب رسوم مردم روستا را ببینند به همین دلیل نباید مدرن باشد، بلکه بافت سنتی به عنوان ویژگی مهم این روستاها جلوه داشته باشد.


او افزود: روستاهای هدف گردشگری استان کرمانشاه را شناسایی کردیم و با هدف تقویت بنیه گردشگری بافت طبیعی روستاها احیا می شود. تابلوهای علائم مناسب در نظر گرفته شده و مکان های عمومی ساماندهی می شود،  هم چنین در روستاهای گردشگری به اهالی روستا آموزش داده می شود.

سالاری بیان کرد: همایش ۴۰۰ نفره‌ای هم با حضور دهیاران برگزار شد و در این همایش نکات لازم برای راهنمایی گردشگران و آماده سازی روستاها بیان شد تا امکانات رفاهی مناسب از جمله رستوران مناسب، سرویس های بهداشتی فرنگی، فروشگاه صنایع دستی در روستا، معابر روستایی و روشنایی کوچه ها در نظر گرفته شود.

روستاگردی سبزترین نوع گردشگری است که روح و جان آدمی را زنده می کند حالا که مدت هاست با زندگی سنتی فاصله گرفته ایم بهترین فرصت است تا بار دیگر جسم و  روحمان را با طبیعت و غذاهای خوش طعم خانگی و مناظر چشم نواز پیوند دهیم.

گزارش از زهره زندیه

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری مکان های تاریخی بوم گردی گردشگری استان کرمانشاه باشگاه خبرنگاران جوان استاندار کرمانشاه نظر گرفته شده گروه استان گردشگری ۲۰۲۰ هدف گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات راهسازی در قطعه رانشی کیلومتر ۱۱ بزرگراه ایلام مهران شتاب می گیرد

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید استاندار از محور ایلام- مهران از سرعت بخشی به عملیات راهسازی قطعه رانشی این محور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان ایلام، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص راهسازی قطعه رانشی محور ایلام - مهران گفت: از خروجی شهر ایلام تا ورودی شهر مهران ۸۲ کیلومتر عملیات راهسازی از سال های گذشته برای تبدیل این محور به چهارخطه و ایجاد بزرگراه عملیاتی شده است که خوشبختانه در سال گذشته با بهره برداری از دو تونل محور ایلام - مهران و پل های بزرگ منطقه کنجانچم خوشبختانه گام بزرگی برای اتمام عملیات بزرگراه ایلام- مهران برداشته شد.

وی افزود از جمله قسمت های باقیمانده بزرگراه ایلام- مهران قطعه رانشی کیلومتر ۱۱ منطقه کنجانچم است که برای مهار آن که بعد از کیلومتر ۱۱ محور ایلام مهران آغاز و تا کیلومتر ۱۳ ادامه دارد طبق برآورد و قرارداد اولیه ۲۷۵ شمع با عمق های مختلف می بایست اجرا شود که تا کنون ۱۳۰ شمع آن اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: راهسازی قطعه رانشی سال گذشته برای تردد ایام اربعین به صورت موقت زیر بار ترافیک قرار گرفت و تا کنون به علت تردد زیاد محور با توجه به موقعیت جغرافیایی و زیارتی منطقه زیر بار ترافیک قرار داشت؛ اما برای عملیات تکمیلی آن می بایست تردد به صورت موقت در این قسمت به جاده قبلی منتقل شود تا عملیات راهسازی مجدداً آغاز شود.

دوستی اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار تا اربعین سال جاری مسیر قطعه رانشی نیز به صورت تکمیلی و استاندارد زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در این قطعه از مسیر ایلام- مهران دو تقاطع غیرهمسطح نیز طراحی شده که به زودی عملیات اجرایی این تقاطع ها نیز آغاز خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • عملیات راهسازی در قطعه رانشی کیلومتر ۱۱ بزرگراه ایلام مهران شتاب می گیرد
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک