Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، تاکسی‌های فرسوده و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و از یک طرف و تصادفات جاده‌ای از سوی دیگر از معضلات استان سمنان است. همه روزه اتوبوس ها، تاکسی‌ها و وسایل نقلیه‌ای را می بینیم که از اگزوز آنها دود زیادی خارج می‌شود و موجب آلودگی هوا و بوی نامطبوع در محیط می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این شرایط و در آستانه نوروز که یکباره حجم تردد خودرو‌ها در استان سمنان به ده‌ها برابر افزایش می‌یابد باید دید به منظور نوسازی و بهسازی تاکسی‌های فرسوده در این استان چه اقداماتی صورت گرفته است آیا تسهیلاتی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در نظر گرفته شده است؟

 

 

افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر مانع اصلی نوسازی تاکسی‌های فرسوده است که باید برای بهبود این وضعیت، اقداماتی انجام شود.

فرسودگی ناوگان عمومی تاثیر به سزایی در آلودگی هوا دارد و نظام حمل و نقل درون شهری را دچار مشکل کرده است.

صمد گرایلی کارشناس اداره محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، می‌گوید: تاکسی‌ها می‌توانند بیشترین عامل آلایندگی هوا باشند که میزان کارکرد، نحوه نگهداری خودرو، انجام آنالیز‌های دوره‌ای و مصرف سوخت استاندارد می‌تواند از عوامل تاثیر گذار در این موضوع  باشد.

او افزود: از راهکار‌های کاهش آلودگی محیطی در خصوص تاکسی‌ها می‌توان به نوسازی و بهسازی آنها، تبدیل خودرو‌های هیدروکربنی به هیبریدی و یا برقی، ایجاد خط‌های مترو و توسعه حمل و نقل عمومی، ایجاد خط‌های ویژه برای اتوبوس‌های شهری بی آرتی‌ها از جمله اقداماتی است که در کنار معاینات فنی به موقع و عیب یابی و رفع آن که موجب احتراق بهترمی‌شود، است.

گرایلی در ادامه با اشاره به اینکه معاینات فنی ماشین آلات معمولان سه سال بعد از تحویل از کارخانه انجام می شود بر ضرورت استمرار  انجام به موقع  معاینات فنی تاکید کرد و گفت: نکته‌ای دیگر برای رانندگان وسایل نقلیه ، فیلتر‌های جلوگیری کننده از خروج گاز‌های آلاینده به محیط است که قبل از انبار اگزوز قرار می‌گیرد و مانع استخراج مونوکسید، سدیم و گوگرد در هوا می‌شود و از همان ابتدای ساخت بر روی وسایل نقلیه وجود دارد و بعضی از تعمیرکار‌ها این فیلتر را به اشتباه بر می‌دارند و عقیده دارند که وجود آن موجب کندی سرعت خودرو می‌شود که این عقیده کاملا اشتباه است و عامل موثر در جلوگیری از خروج گاز‌های آ لاینده هوا به محیط می‌شود.

مجید کاشی سرپرست مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرستان سمنان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در خصوص نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: در سال جدید با هدف نوسازی تاکسی های فرسوده پژو ۴۰۵ به مبلغ ۶۴ میلیون و پانصد هزار تومان در قالب تسهیلات وام ۳۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۸ درصد از منابع شهرداری و سازمان نوسازی حمل و نقل برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۵ و ۹۶ و چند ماه اول سال ۹۷ نیز بیش از ۲۴۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است، افزود: در شهرستان سمنان ۱۰۵۰ دستگاه تاکسی در حال خدمت رسانی به مردم هستند که از این تعداد ۹۵ درصد دوگانه سوز هستند و از گاز CNG استفاده می‌کنند که آلودگی کمتری دارد.

کاشی در ادامه بیان کرد: در پی اصلاح قیمت بنزین و در راستای کاهش آلودگی هوا، دولت در صدد فراهم کردن امکان دوگانه سوز سازی خودرو‌های حمل و نقل عمومی برآمد و مقرر شد مبلغ یارانه بلاعوض جهت دو گانه نمودن خودرو‌های حمل و نقل عمومی درون شهری و در مراحل بعد خودرو‌های شخصی پرداخت شود.

سرپرست مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرستان با بیان اینکه استان سمنان یکی از پاکترین استان‌های کشور از لحاظ آلودگی هوا محسوب می‌شود، تصریح کرد: بیشترین آلودگی هوا مربوط به کارخانه‌هایی است که در شهرک صنعتی و حومه آن مشغول به فعالیت هستند.

او در خصوص نظارت بر خودرو‌های حمل و نقل اینترنتی و ماکسیم ابراز داشت: در حال حاضر پیگیر تکمیل قراردادی هستیم که آرم و مشخصه‌ای برای تاکسی‌های حمل و نقل اینترنتی در نظر گرفته شود که با سامانه‌ای که وزارت کشور در اختیار سازمان حمل و نقل قرار می‌دهد نظارت و کنترل دقیق انجام شود.

کاشی با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل بار مسافر شهرستان سمنان همانند سال‌های گذشته نسبت به کشیک خطوط شهری جهت جابه جایی شهروندان و مسافران در ایام نوروز اقداماتی در نظر گرفته است، گفت: اختصاص ۴ دستگاه اتوبوس در روز اول عید نوروز جهت عزیمت شهروندان به اماکن متبرکه، جابه جایی مسافران و شهروندان در روز ۱۳ فروردین به مناطق جنگلی یا کوهستانی و پارک‌ها، اختصاص اتوبوس گردشگری که در بلوار ۱۷ شهریور مستقر می‌شود و در دو شیفت صبح و بعد از ظهر نسبت به استفاده رایگان شهروندان و مسافرین در بازدید از مکان‌های تاریخی و گردشگری شهر سمنان فعالیت می‌کنند و همچنین از دیگر برنامه‌های ناوگان حمل و نقل بار مسافر شهرستان سمنان اختصاص یک دستگاه اتبوس شهر دوستدار کودک است که آماده بهره برداری و فعالیت است.

تقوی یکی از رانندگان تاکسی در سمنان است که در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ضمن ابراز نارضایتی از شرایط اعطای وام نوسازی گفت: با توجه به اینکه ارائه وام با اقساط بالا و کارمزد ۱۸ درصد و داشتن ضامن کارمندبوده توان دریافت این وام را ندارد.

او یکی دیگر از دلایل اقدام نکردن به نوسازی تاکسی خود را پائین بودن کیفیت تاکسی‌های جدید نسبت به تاکسی‌های قدیم دانست.

محسنی یکی دیگر از رانندگان سمنانی است که در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه کیفیت ماشین‌های جدیدی که در اختیار تاکسی دار‌ها قرار می‌گیرد پائین است، ابراز داشت: از طرفی اسقاط تاکسی با قیمت ۵ الی ۶ میلیون تومان در کنار دریافت وام با کارمزد ۱۸ درصدی مقرون به صرفه نیست.

او در ادامه از مسئولین خواست تا با توجه به شرایط پرداخت اقساط و شرایط رکود مالی شرایط ویژه تری برای تاکسی دار‌ها در نظر بگیرند تا رانندگان قادر به نوسازی تاکسی‌های خود باشند.

در پایان باید گفت، دغدغه بیشتر تاکسی دار‌ها در خصوص به روز رسانی تاکسی هایشان درصد بالای کارمزد وام‌های اعطایی با توجه به قیمت پائین نرخ کرایه تاکسی هاست.این در حالی است که بالا بردن نرخ کرایه تاکسی‌ها با توجه به شرایط معیشتی مردم راهکار مناسبی نیست مسئولین باید فکر راهکار دیگری باشند.

انتهای پیام / م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناوگان حمل و نقل جاده ای حمل و نقل اینترنتی سازمان تاکسی داران نوسازی تاکسی های فرسوده گفت و گو با خبرنگار مسافر شهرستان شهرستان سمنان حمل و نقل حمل و نقل بار استان سمنان آلودگی هوا خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ضایعات محصولات کشاورزی با نوسازی ناوگان مکانیزاسیون

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نوسازی ناوگان مکانیزاسیون نیازمند تسهیلات اساسی و حمایت همه جانبه از تولید است.

او با تاکید بر نوسازی ناوگان مکانیزاسیون مجهز به تکنولوژی روز دنیا افزود: هم اکنون تراکتور با ۳۰ سال سابقه کار در مزارع و باغات فعالیت می کند که براین اساس کارایی خود را از دست داده است.

هاشمی ادامه داد: نوسازی ناوگان مکانیزاسیون در بخش زراعت از مرحله آماده سازی زمین، کاشت، داشت، برداشت و شخم زمین صورت بگیرد که این امر منجر به کاهش حداقل ۳۰ درصدی ضایعات و افزایش بهره وری تولید می شود.

عضو شورای تشکل های بخش کشاورزی گفت: بنابر آمار حداقل ۳۰ درصد از تراکتورهای ما عمر مفید خود را از دست داده اند به طوریکه با سن بالای ۳۰ سال در مزرعه کار می کنند که این امر منجر به کاهش بهره وری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ابلاغ آئین نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها / افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • شهرداری تهران تا پایان فروردین برای ارسال مدارک نوسازی مسکن مهلت دارد
  • کاهش ۳۰ درصدی ضایعات محصولات کشاورزی با نوسازی ناوگان مکانیزاسیون