Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:09:49 GMT

کرونا، چالش مضاعف بر تعطیلی آموزش و پرورش در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۲۰۸۶

کرونا، چالش مضاعف بر تعطیلی آموزش و پرورش در اصفهان

این  تعطیلی‌های غیرمترقبه در مدارس به اعتقاد کارشناسان نیاز مبرم و ضروری برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان که مهمترین عنصر در فرآیند علم آموزی آنهاست صورت گرفته است.

از سویی این تعطیلی‌ها موجب آرامش خاطر خانواده ها به لحاظ سلامتی فرزندانشان و از طرفی موجب نگرانی از باب تاخیر در فرآیند یادگیری و آموزش آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله تعطیلی های صورت گرفته امسال همانند سال‌های قبل، معضل آلودگی هواست که چند سالی است گریبان استان های مختلف به ویژه کلانشهرها را گرفته ولی این موضوع در برخی هفته ها شکل گرفته و با تغییرات جوی بهبود یافته است و یا بارش باران و برف و سرما و یخ‌زدگی نیز مختص به روزهای خاصی است که امکان تغییر و بهبود سریع آن وجود دارد.

ولی انتشار یک ویروس تهدیدکننده جدی سلامت به نام کرونا که به شدت سلامت شهروندان به ویژه دانش‌آموزان را که در محیط بسته کلاس قرار می‌گیرند تهدید می‌کند موجب شد تا با ممانعت خانواده ها در فرستادن فرزندانشان به مدرسه به تعطیلی مدارس کشانده شود.

این نوع تعطیلی به واسطه انتشار یک بیماری که نمی توان زمان و شرایط خاصی برای رفع و بهبود آن پیش بینی کرد نیازمند توجه و چاره‌اندیشی مسوولان نظام تعلیم و تربیت برای جبران وقفه تحصیلی دانش آموزان است.

بر این اساس نظام تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جاری مسوولیتی سنگین به واسطه تقویم کاری فشرده آموزشی در پیش روی دارد که باید به بهترین نحو برنامه‌ریزی شود.

معلم ریاضی یکی از مدارس اصفهان با اشاره به تاثیر تعطیلی‌ها بر فرآیند یادگیری دانش آموزان گفت: به یقین می‌توان گفت فاصله بین آموزش و یادگیری در دانش آموزان تاحدودی فرآیند علم آموزی را با مشکل مواجه می‌کند..

حسین مولوی در گفت و گو با ایرنا افزود: از سویی سلامت دانش آموزان مهمترین موضوع و اصل آموزش برای خانواده‌ها و متولیان نظام تعلیم و تربیت است.

وی اضافه کرد: تعطیلات غیرمترقبه باعث می‌شود که در فرایند یادگیری درسی در مدارس دچار چالش شویم اما در این میان سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد.

وی اظهارداشت: تعطیلی‌های ناخواسته افزون بر  آنکه به  اقتصاد کشور آسیب می‌زند از نظر علمی و تحصیلی نیز زیانبار است که باید با پذیرش آن برای جبران ضرر اقدام شود.

این معلم با بیان اینکه برخی از دانش‌آموزان به دلیل فشرده و کوتاه‌تر شدن زمان تدریس معلمان در مدارس، یادگیری لازم را نخواهند داشت گفت: بر این اساس هم کار برای معلمان سخت تر و هم نیاز به همکاری بیشتر دانش آموزان برای جبران این وقفه های آموزشی است.

مولوی سختی کار را بیشتر برای معلمان علوم پایه مانند ریاضی دانست و تصریح کرد: درس ریاضی نیازمند آموزش حضور و دقیق است و باید با جدیت بیشتری دنبال شود و بر این اساس به طور حتم باید ساعت‌های اضافه در زمان برقراری دوباره کلاس‌های درس برای جبران تعطیلی ها برای دانش آموزان گذاشته شود.

مدیر یکی از مدارس دوره متوسطه اول این استان گفت: تعطیلی‌هایی که به واسطه آلودگی هوا و سرما و انتشار بیماری در مدارس روی داده افزون بر اینکه لازمه تامین سلامت مردم و به ویژه دانش‌آموزان است، ضررهای بسیاری را در نظام تعلیم و تربیت وارد کرده است.

محمد علایی در گفت و گو با ایرنا افزود:  این تعطیلی‌ها که به ویژه امسال بصورت پی در پی در نیمه اول سال تحصیلی روی داده و زمان پایانی نیز برای آن به درستی پیش بینی نشده است لازمه سلامت دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: با همت دست اندرکاران و برنامه‌ریزان امر آموزش و به ویژه معلمان جبران وقفه‌های آموزش و توانمندی تحصیلی دانش‌آموزان به طور جد دنیال خواهد شد.

این مدیر مدرسه با تاکید بر اینکه موضوع یادگیری بسیار مهم است اما به طور قطع بعد از سلامت دانش‌آموزان قرار دارد گفت: شرایط مدارس برای مدیریت این وضعیت اضطراری متفاوت است مدارس با ترتیب چینی برنامه‌های جبرانی در اولین زمان پس از پایان تعطیلی‌ها تلاش می‌کنند که فضای علم آموزی به حالت اول و نرمال خود برگردد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا بر لزوم جبران روزهای تعطیلی مدارس به واسطه تغییرات جوی و مسائل مرتبط با سلامتی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: پیش از تعطیلی‌های مرتبط به بیماری کرونا برای جبران وقفه آموزشی به واسطه آلودگی هوا با نواحی آموزش و پرورش استان اصفهان جلساتی مبنی بر جبران روزهای تعطیل برگزار و تاکید شد که بر اساس اقتضاهای هر منطقه، ناحیه  و مدرسه تصمیم‌گیری شود.

محمدرضا ناظم‌زاده افزود: از یک سو خانواده‌های دانش‌آموزان دغدغه عقب افتادن فرزندانشان را دارند و از طرف دیگر بیشترین دغدغه مربوط به مسوولان آموزش و پرورش است که باید این آسیب آموزشی را در کوتاهترین زمان جبران کند.

وی با بیان اینکه هنوز زمان برقراری کلاس ها به درستی مشخص نیست خاطرنشان کرد: نمی‌توان تجویز نسخه واحد برای همه مدارس داست و باید روزها و ساعت های برگزاری کلاس های جبرانی را برای هر مدرسه با توجه به شرایط خاص آن ترتیب داده شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: بعضی از درس ها نیاز به برگزاری کلاس اضافه ندارد و با مطالعه توسط دانش آموز جبران می شود  ولی باید راهکاری برای جبران درس های پایه که نیاز به زمان بیشتر برای آموزش و یادگیری دارد اندیشیده شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره ‌کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به تعطیلی های صورت گرفته برای حفظ سلامتی دانش آموزان گفت: جایگاه دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت بسیار والا و ارجمند است و سلامتی آنها مهمتر از علم و دانش است.

غلامحسن سخایی  در گفت و گو با ایرنا افزود: تعطیلی های مرتبط با آلودگی هوا و در برخی مناطق به واسطه بارش برف و یخ زدگی و در نهایت تعطیلی فعلی به دلیل انتشار ویروس کرونا نیز بخشی از رسالت آموزش و پرورش در راستای تامین تندرستی و پرورش دانش آموزان است.

وی اظهارداشت: حضور دانش آموزان در مدرسه در شرایطی که خانواده‌های آنها به شدت نگرانی سلامتی فرزندان خود به دلیل حضور در یک محیط جمعی بودند آرامش آنها را برهم می زد و بر این اساس صحیح ترین اقدام در این شرایط تعطیلی مدارس بود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با توجه به پیش بینی نشدن شرایط رفع مشکل فعلی در استان افزود: با این وجود این معاونت با در اختیار گرفتن تیمی مجرب از کارشناسان مربوطه به برنامه ریزی برای آموزش مجازی خاص مدارس استان است.

وی تصریح کرد: با پیاده سازی و اجرای برنامه آموزش مجازی که هم اکنون در دستور کار قرار دارد ارتباط بین معلم و دانش آموزان برقرار می‌شود.

سخایی یادآور شد: با این برنامه کامل و جامع، مدارس دیگر نیازی به دریافت خدمات از شبکه های اجتماعی بیرونی ندارند و به راحتی می‌توانند از این آموزش مجازی در راستای جبران وقفه آموزش‌ها بهره ببرند.

وی ارائه هر گونه جزییات درباره این برنامه آموزشی مجازی را به روزهای آینده موکول کرد.

اکنون بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا تعطیلی مدارس اصفهان پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا تعطیلی مدارس اصفهان مدارس ویروس کرونا تعطیلی مدارس اصفهان گفت و گو با ایرنا نظام تعلیم و تربیت سلامت دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش تعطیلی مدارس برنامه ریزی بر این اساس جبران وقفه برای جبران خانواده ها تعطیلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد

 رییس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل از تعطیلی مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در روز چهارشنبه پنج اردیبهشت ماه خبر داد.

رحمت اله مشرقی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: مدارس منطقه یحیی آباد آران و بیدگل به دلیل وقوع سیل، فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت تعطیل و آموزش غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: علت تعطیلی مدارس پیشگیری از آسیب دانش آموزان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان عنوان شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها