Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۴۷۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در آذربایجان غربی فعالیت دارد.

پریسا عابوپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: ۱۱ماه سال جاری با صدور 39 فقره پروانه بهره برداری از معادن استان و همچنین صدور 65 فقره پروانه اکتشاف، 28 فقره گواهی کشف در حوزه معادن زمینه اشتغال برای بیش از 300 نفر فراهم شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 12 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در 11 ماه امسال 39 معدن در استان آذربایجان غربی با حجم سرمایه گذاری بیش از 334 میلیارد ریال، اشتغالزایی مستقیم برای 312 نفر، ذخیره قطعی 22 میلیون و 199 هزار تن و با ظرفیت استخراج سالانه 727 هزار و 425 تن به بهره برداری رسید.

عابدپور تأکید کرد: در حال حاضر 476 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان آذربایجان غربی با ذخیره قطعی یک هزار و 217 میلیون تن و استخراج سالانه 16 میلیون 493 و هزار تن، اشتغال زایی برای 5 هزار و 147 نفر و با حجم سرمایه گذاری بیش از 3 هزار و 600 میلیارد ریال وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: در سال جاری حوزه معادن در همه شاخص ها نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری برخوردار بوده است، در بحث سرمایه گذاری بیش از 66 درصد، ظرفیت استخراج بیش از 48 درصد، اشتغال آفرینی بیش از 12 درصد، صدور پروانه اکتشاف بیش از 16 درصد، صدور گواهی کشف بیش از 12 درصد و صدور پروانه بهره برداری بیش از 5 درصد افزایش داشته ایم.

عابدپور خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در حوزه سنگبری 39 واحد با اشتغال 519 نفر و ظرفیت تولید بیش از 827 هزار تن انواع سنگ تزئینی فرآوری شده، در حوزه شن و ماسه 78 واحد با ظرفیت تولید بیش از 8 میلیون و 323 هزار تن انواع شن و ماسه و با اشتغال آفرینی برای 847 نفر به صورت مستقیم در استان فعال است.

وی اذعان کرد: آذربایجان غربی با وجود 5 واحد تولیدی سیمان با ظرفیت تولید سالانه بیش از 5 میلیون و 66 هزارتن انواع سیمان و با اشتغالزایی برای یک هزار و 614 نفر یکی از قطب های تولید سیمان در کشور است که علاوه بر رفع نیاز بازارهای داخلی به بازارهای خارج از کشور نیز صادر می شود.

عابدپور افزود: 63 واحد تولیدی محصولات سیمانی با اشتغال آفرینی برای 2 هزار و 145 نفر و ظرفیت تولیدی بیش از 10 میلیون تن انواع محصولات سیمانی در استان مشغول می باشند و همچنین 2 واحد فرآوری باریت با ظرفیت تولید 35 هزار تن در سال و اشتغالزایی برای 48 نفر استان را از نظر تولید و فرآوری باریت به یکی از قطب های باریتی کشور تبدیل کرده است.


انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی معدن پروانه بهره برداری اشتغال پروانه بهره برداری آذربایجان غربی ظرفیت تولید تن انواع هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه قرارگاه جهاد آبرسانی استان اعلام کرد: از ۲ هزار و ۸۰۰ روستای آذربایجان شرقی، ۵۸۰ روستا دارای مشکل آبی است که باید در اولویت مدیریت استان قرار گیرند و مکلفیم این مشکل را در حداقل زمان ممکن برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم برای بهره برداری از پروژه‌های آب رسانی روستایی در استان انجام شود تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای مشکل را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

وی گفت: طرح‌های آب رسانی مجتمع قشلاقات کلیبر، فاز ۲ ستارخان ورزقان، آلمالو هشترود و یخفروزان اهر تا پایان خرداد ماه به بهره برداری برسد تا کام مردم منطقه شیرین شود.

رحمتی اعلام کرد: پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آب رسانی به وجود آید.

استاندار آذربایجان شرقی به عزم دولت برای حل تنش آبی اشاره کرد و اظهار داشت: مساله آب برای روستاها و شهرهای استان یک موضوع مهم و اساسی است؛ دولت سیزدهم نیز تمام قد به دنبال این است که به شهرهایی که در آذربایجان شرقی دارای تنش آبی هستند آبرسانی کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه مجمع خیّرین آب استان در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد، گفت: اهالی ۹۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال با هزینه خیّرین از نعمت آب برخوردار شده‌اند.

محمد اسکندری ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ عملیات آب رسانی به ۲۱۴ روستا به اتمام رسید و در سال ۱۴۰۲ نیز به ۲۱۱ روستای دیگر آب رسانی شد.

محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز گفت: در طرح جهاد آب رسانی به روستاها، آذربایجان شرقی به الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شد.

وی گفت: طرح اول محرومیت زدایی شامل شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که به طور میانگین پیشرفت ۹۰ درصدی حاصل شده است.

خانی با اشاره به اینکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات و کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با چهار هزار و ۱۹۵ خانواده تحت پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ می‌توان ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ به بهره برداری رساند.

وی افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با پنج هزار و ۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار خواهد گرفت که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان پذیر است.

کد خبر 6081384

دیگر خبرها

  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان