Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:23:23 GMT

فرآورده‌های گوشتی و دامی را با خیال راحت مصرف کنید

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۲۵۹۷

فرآورده‌های گوشتی و دامی را با خیال راحت مصرف کنید

امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که کرونا، ویروس مشترک بین انسان و حیوان است، اظهار کرد: قوت غالب مردم فرآورده‌های گوشتی و دامی اعم از گوشت گاو، گوسفند و مرغ است ولی تاکنون موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از مصرف فرآورده‌های دامی به انسان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه گوشت شتر می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس کرونا به انسان باشد، افزود: بر همین اساس شترهای استان نیز مورد بررسی قرار گرفته و به صورت غیرگزینشی نمونه برداری شده‌اند ولی تاکنون موردی از ویروس کرونا در آن‌ها مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مردم از مصرف فرآورده‌های دامی و گوشتی نگران نباشند، گفت: تاکنون موردی از انتقال ویروس از فرآورده‌های دامی و گوشتی مشاهده نشده است.

بهداد ادامه داد: مصرف گوشت و شیر شتر نیز در بین مردم زیاد معمول نیست البته در صورت مصرف نیز باید شیر و گوشت شتر را در حرارت بسیار بالایی بپزند تا ویروس های احتمالی موجود با پخت کامل از بین برود.

وی افزود: نقل و انتقال شتر از استان‌های جنوبی کشور به آذربایجان شرقی در راستای مقابله با کرونا، ممنوع شده است و از این بابت هیچ گونه مشکلی در استان ما وجود ندارد.

بهداد با توصیه‌هایی به مردم در مصرف فرآورده‌های گوشتی و دامی، گفت: مردم باید مراقب عوامل بیرونی باشند؛ چرا که در حالت عمومی احتمال آلودگی فروشندگان یا افراد قصاب به ویروس کرونا وجود دارد و از فرد به فرد دیگری منتقل می شود.

وی افزود: مردم با رعایت اصول اولیه می‌توانند نسبت به مصرف و خرید فرآورده‌های دامی و گوشتی اقدام کنند، همچنین گوشت را به طور کامل پخته و مصرف کنند.

"ویروس کرونا" ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما ججلوی بینی خود دستمال گرفته و یا از ارنج خود استفاده کنند.

آذربایجان شرقی از جمله استان های درگیر در کرونا ویروس است که ۳۳۶  نفر در سطح آن به این  دلیل بستری شده اند؛ تاکنون چهار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده اند.

میانگین سنی مبتلایان قطعی کرونا در  آذربایجان شرقی ۵۶ سال است؛ این افراد  بین ۱۵ تا ۷۰ ساله هستند که ۵۴ درصد آنها را آقایان و ۴۶ درصد را بانوان تشکیل می دهند و در بیمارستان های تبریز، هشترود، سراب و مراغه بستری و تحت مراقبت های درمانی و پزشکی قرار دارند.

در حال حاضر تعداد ۱۲ هزار نفر کادر درمانی و پزشکی آذربایجان شرقی به صورت آماده باش کامل برای مقابله با گسترش و درمان ویروس کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان شرقی سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی سازمان دامپزشکی کشور ویروس کرونا آذربایجان شرقی سازمان دامپزشکی کشور فرآورده های دامی آذربایجان شرقی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، شیر، تخم مرغ و... از ارکان مهم سلامت جامعه است، گفت: کارشناسان دامپزشکی استان در سال ۱۴۰۲ با تشدید نظارت‌های بهداشتی موثر بر فرآیند تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره، در افزایش تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه نقش موثری داشتند.


وی با اشاره به رشد چشمگیر ۷۷ درصدی کشف و معدوم سازی فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف در استان، افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۰۱ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی مشکوک در اماکن عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور ضبط و بیش از ۶۸۰ هزار کیلوگرم از این فرآورده‌های ضبطی ناسالم، زیر نظر کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان معدوم و چرخه انسانی خارج شد.


عسکری فرد ادامه داد: با انجام بازدید‌های بهداشتی قبل و بعد از کشتار که توسط کارشناسان مجرب این اداره کل صورت می‌گیرد بیش از ۵۴۸ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ، بوقلمون و بلدرچین در کشتارگاه‌های دام و طیور استان زیر نظر ناظر بهداشتی و شرعی کشتار شد.


مدیرکل دامپزشکی خوزستان در پایان تاکید کرد: هم استانی‌های گرامی در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که زیر نظر ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری و از خرید هرگونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • سهمیه هم لازم نیست بگیری؛ خیال راحت ادین ترزیچ از جایگاهش در دورتموند
  • گل عیسی خیال پرسپولیس را راحت کرد
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • خیال آرتتا راحت: ستاره اصلی به بایرن رسید
  • ۱۰ واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف پلمب شد
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان