Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۴۷۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در آذربایجان غربی فعالیت دارد.

پریسا عابوپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: ۱۱ماه سال جاری با صدور 39 فقره پروانه بهره برداری از معادن استان و همچنین صدور 65 فقره پروانه اکتشاف، 28 فقره گواهی کشف در حوزه معادن زمینه اشتغال برای بیش از 300 نفر فراهم شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 12 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در 11 ماه امسال 39 معدن در استان آذربایجان غربی با حجم سرمایه گذاری بیش از 334 میلیارد ریال، اشتغالزایی مستقیم برای 312 نفر، ذخیره قطعی 22 میلیون و 199 هزار تن و با ظرفیت استخراج سالانه 727 هزار و 425 تن به بهره برداری رسید.

عابدپور تأکید کرد: در حال حاضر 476 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان آذربایجان غربی با ذخیره قطعی یک هزار و 217 میلیون تن و استخراج سالانه 16 میلیون 493 و هزار تن، اشتغال زایی برای 5 هزار و 147 نفر و با حجم سرمایه گذاری بیش از 3 هزار و 600 میلیارد ریال وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: در سال جاری حوزه معادن در همه شاخص ها نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری برخوردار بوده است، در بحث سرمایه گذاری بیش از 66 درصد، ظرفیت استخراج بیش از 48 درصد، اشتغال آفرینی بیش از 12 درصد، صدور پروانه اکتشاف بیش از 16 درصد، صدور گواهی کشف بیش از 12 درصد و صدور پروانه بهره برداری بیش از 5 درصد افزایش داشته ایم.

عابدپور خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در حوزه سنگبری 39 واحد با اشتغال 519 نفر و ظرفیت تولید بیش از 827 هزار تن انواع سنگ تزئینی فرآوری شده، در حوزه شن و ماسه 78 واحد با ظرفیت تولید بیش از 8 میلیون و 323 هزار تن انواع شن و ماسه و با اشتغال آفرینی برای 847 نفر به صورت مستقیم در استان فعال است.

وی اذعان کرد: آذربایجان غربی با وجود 5 واحد تولیدی سیمان با ظرفیت تولید سالانه بیش از 5 میلیون و 66 هزارتن انواع سیمان و با اشتغالزایی برای یک هزار و 614 نفر یکی از قطب های تولید سیمان در کشور است که علاوه بر رفع نیاز بازارهای داخلی به بازارهای خارج از کشور نیز صادر می شود.

عابدپور افزود: 63 واحد تولیدی محصولات سیمانی با اشتغال آفرینی برای 2 هزار و 145 نفر و ظرفیت تولیدی بیش از 10 میلیون تن انواع محصولات سیمانی در استان مشغول می باشند و همچنین 2 واحد فرآوری باریت با ظرفیت تولید 35 هزار تن در سال و اشتغالزایی برای 48 نفر استان را از نظر تولید و فرآوری باریت به یکی از قطب های باریتی کشور تبدیل کرده است.


انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی معدن پروانه بهره برداری اشتغال پروانه بهره برداری آذربایجان غربی ظرفیت تولید تن انواع هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت

جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: در سالی که گذشت ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه برنامه تولید سال ۱۴۰۲ این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش بینی شده بود، افزود: با همت سرمایه گذار و با ثبت رکورد‌های جدید در تولید ماهانه، بیش از ۱۴۷ درصد این برنامه محقق شد.

جلالیان بیان کرد: همچنین در سالی که گذشت عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد با اعتباری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

تولید ۹۸ کیلوگرم شمش طلا در معدن هیرد

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی همچنین به بهره برداری دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: پارسال عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک نیز با پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شد که با بهره برداری از این طرح، سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می‌شود.  

او همچنین به بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و ادامه داد: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در مرحله نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تأمین شد.

جلالیان تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، شروع عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مجتمع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت
  • احیای و فعال سازی ۷۴ معدن در آذربایجان غربی/برگزاری مزایده برای فعال سازی ۱۸۰ معدن غیرفعال
  • احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • افزایش ۱۲۷ درصدی در اخذ حقوق دولتی در معادن آذربایجان غربی
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان غربی فراهم شد