Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:10:05 GMT

گل آرایی کاخ تاریخی مروارید کرج

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۲۸۱۰

گل آرایی کاخ تاریخی مروارید کرج

پیمان بضاعتی پور روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: احیای  فضای سبز کاخ تاریخی مروارید کرج برای استقبال از بهار آغاز شده و این طرح در سطح   ۲۷ هکتار از محوطه فضای سبز کاخ مروارید با کاشت بیش از ۱۰۰ هزار پیاز لاله و گلهای داودی و بنفشه، رنگ آمیزی و بهسازی،ارتقا مبلمان و تامین سیستم های روشنایی و نورپردازی و لایروبی دریاچه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ تاریخی مروارید مهرشهر کرج در دهه ۴۰ با سبک معماری خاص احداث شده که در مجموع دارای ۱۱۰ هکتار اراضی است .

این مجموعه همه ساله در ایام نوروز و فصل بهار پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری  با اشاره به اجرای طرح فضای سبز در اراضی آزاد شده تپه مرادآب کرج گفت : طرح فضای سبز در محدوده اراضی  ۷۲ هکتاری تپه مراد آب شامل احداث رینگ ۳۰ متری و پیش بینی کاربری های فضاهای سبز، گردشگری و تفریحی درحال تکمیل  است.

وی بیان داشت: این طرح با هدف توسعه فضای سبز و بستر سازی برای ایجاد مکان های گردشگری در محدوده اراضی تپه مرادآب اجرایی شده است.

تپه مرادآب یا اسلام آباد واقع در هسته مرکزی شهر کرج از دهه ۷۰ طرح ساماندهی آن با تملک واحدهای مسکونی و تجاری آغاز شده و تاکنون حدود ۷۲ هکتار از اراضی این  محدوده خریداری به کاربری فضای سبز و مراکز گردشگری و پذیرایی اختصاص یافته است .

در اجرای طرح ساماندهی تپه مرادآب حدود چهارهزارو ۲۰۰ واحد مسکونی و تجاری خریداری و تخریب شد. این واحدها به علت ناهمگونی بافت و قرار داشتن برای تپه بلند امکان خدمات رسانی به آن ها وجود نداشت که با اجرای یک طرح دولتی این واحدها خریداری و تخریب شد.

کل اراضی محدوده تپه مرادآب حدود ۱۶۸ هکتار برآورد شده که هنوز بخشی از بافت های فرسوده و ناهمگون آن ساماندهی نشده است . 

رییس سازمان  سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت : تیم های ویژه در مناطق مختلف کرج در حال احیای فضای سبز  پارک ها برای استقبال از نوروز ۹۹ هستند.

همچنین احداث سرویس های بهداشتی عمومی در سطح کلانشهر کرج از ابتدای سال جاری اجرایی شده و تاکنون بیش از ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در این کلانشهر ساخته شده است.

شهرداری کرج دارای ۱۰ منطقه شهری و بیش از ۲  هزارهکتار فضای سبز است.

برچسب‌ها شهرداری کرج استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرج استان البرز شهرداری کرج استان البرز تپه مرادآب فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن هزار باب از مغازه‌های بازار کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار شهرستان کاشان با اشاره به صدور سند تک برگی برای این واحد‌ها پیش بینی کرد: این سند‌ها تا ۶ ماه آیند برای تمامی واحد‌ها صادر شود.
محمد شریف زارعی جلو گیری از تصرف غیر مجاز و زمین خواری را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: این بازار تاریخی به طول سه کیلومتر شامل هزار باب مغازه، چند تیمچه (بازارچه)، بازار میانچال، آب انبار، مسجد و مدرسه، راسته اصلی و راسته‌های فرعی، امامزاده، کاروانسرا و حمام است.
وی با اشاره به اینکه این بازار از خیابان بابا افضل تا دروازه دولت امتداد دارد، گفت: بنای قدیمی بازار کاشان در دوره آل‌بویه و سلجوقی ساخته شده است، اما اوج شکوه و زیبایی آن به دوره صفویه باز می‌گردد.
مجموعه تاریخی بازار کاشان با معماری ایرانی - اسلامی در ۸ شهریور ۱۲۸۸ با شماره ۱۲۸۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • طولانی‌ترین پل تاریخی ایران در هرمزگان
  • رودخانه نوا در سن پترزبورگ روسیه
  • (ویدئو) آتش سوزی در میخانه تاریخی لندن
  • نمایی از طولانی‌ترین پل تاریخی ایران (فیلم)
  • کشف و ضبط ۱۷۶۰ سکه فلزی در شهرستان مراغه
  • رکورد جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن شکسته شد
  • سند دار شدن هزار باب از مغازه‌های بازار کاشان
  • تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه