Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@15:46:49 GMT

2 سناریو برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۲۹۱۰

به گزارش اکوفارس؛ مجید افتخاری‌نیا با تشریح دو سناریوی دولت برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای توسط تولیدکنندگان پوشاک، اظهار داشت: طبق یکی از سناریوها، دولت پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک را به بخش خصوصی ارائه خواهد کرد تا نسبت به این تولید اقدام کنند، طبق سناریوی دیگر نیز یک‌ سوم هزینه تولید ماسک از سوی دولت در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت تا برای تولید ماسک اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه هنوز چارچوب عملی کار مشخص نشده است، گفت: تولید ماسک‌های پارچه‌ای در کش و قوس است و صحبت‌هایی در مورد آن مطرح شده ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. 

افتخاری‌نیا با اشاره به کسادی بازار پوشاک در کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی، تقریباً ظرفیت بازار پوشاک به صفر رسیده و تقاضایی برای خرید وجود ندارد. 

وی ادامه داد: تصمیم دولت برای تولید ماسک در واحدهای تولیدکننده پوشاک می‌تواند تا حدی به این واحدها رونق بدهد و امکان تولید ماسک به جای تولید پوشاک را برای آنها فراهم کند.

به گفته وی، قرار است تولید ماسک توسط تولیدکنندگان پوشاک انجام شود، ولی کار بسته‌بندی و ایزوله کردن ماسک‌ها توسط دولت انجام خواهد شد. 

عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک افزود: در کنار تولید ماسک تا پایان سال بحث هایی برای صادرات ماسک نیز مطرح است که باید ببینیم تا چه حد عملی می‌شود. 

وی با بیان اینکه حال صنعت پوشاک و اصناف مرتبط با این صنعت خراب است و در بدترین زمان ممکن درگیر شده‌ایم، گفت: در جلسات مختلف بحث تولید ماسک توسط تولیدکنندگان پوشاک مطرح شده، ولی زمانی می‌توان به این مسئله امیدوار بود که وارد فاز اجرایی شود.

وی تأکید کرد: ابتدا باید چارچوب و فرمت درستی برای این موضوع پیش‌بینی شود، سپس دولت اعلام کند که براساس فلان مدل قرار است تولید ماسک صورت گیرد. 

افتخاری‌نیا با بیان اینکه بخش خصوصی امکان تأمین تمام نیاز کشور به ماسک را دارا است، گفت: پارچه مورد نیاز برای این تولید ماسک و مواد اولیه لازم از داخل قابل تأمین است و نیازی به واردات در این بخش نداریم. 

وی افزود: در این زمینه باید چارچوب کار و مدل پرداخت دولت مشخص باشد تا بخش خصوصی بتواند نیازهای کشور را برطرف کند.

منبع: فارس

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: برای تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چت‌بات Grok فعال می‌شود

«ایلان ماسک»، بنیان‌گذار استارتاپ xAI، مدتی پیش کد منبع مدل هوش مصنوعی Grok را در دسترس عمومی قرار داد. حالا او می‌گوید که این چت‌بات تا چند روز آینده برای تمامی مشترکین پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس فعال خواهد شد. پیش‌تر تنها مشترکین پریمیوم پلاس این پلتفرم می‌توانستند از Grok استفاده کنند.

براساس پست ایلان ماسک در ایکس، به‌زودی چت‌بات Grok در دسترس همه مشترکین پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس قرار می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد که ماسک می‌خواهد علاوه بر افزایش رقابت با دیگر چت‌بات‌های محبوب مانند ChatGPT یا Claude، قصد دارد تعداد مشترکین ایکس را نیز بیشتر کند؛ چرا که داده‌ها نشان می‌دهند در سال‌های اخیر افراد کمتری از پلتفرم ایکس استفاده کرده‌اند.

فعال‌شدن چت‌بات Grok برای تمامی مشترکین پریمیوم

شبکه اجتماعی توییتر (ایکس فعلی) در سال‌های اخیر، مخصوصاً از زمانی که ایلان ماسک مالک آن شد، با مشکلات زیادی مواجه شده و براساس گزارش NBC، سالانه استفاده کاربران از آن ۱۸ درصد کاهش یافته است. همچنین توهین ایلان ماسک به تبلیغ‌کنندگان ممکن است به چشم‌انداز مالی شرکت نیز آسیب رسانده باشد. مطابق گزارش‌ها، ۷۵ نفر از ۱۰۰ تبلیغ‌کننده برتر ایالات‌متحده در پلتفرم ایکس از اکتبر ۲۰۲۲ (مهرماه ۱۴۰۲) دیگر بودجه تبلیغاتی خود را در این پلتفرم خرج نکرده‌اند.

اکنون ارائه دسترسی به یک چت‌بات هوش مصنوعی ممکن است باعث استقبال بیشتر کاربران از ایکس شود. یکی از رقیب‌های این پلتفرم، یعنی تردز متا، تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید. همچنین حالا کاربران می‌توانند بدون دعوت‌نامه از بلواسکای استفاده کنند که این امر ممکن است کاربران قدیمی ایکس را بیشتر به این پلتفرم سوق دهد.

هوش مصنوعی Grok اولین‌بار در اواسط آبان‌ماه رونمایی شد و سپس این چت‌بات به‌عنوان بخشی از شبکه اجتماعی ایکس در اختیار برخی کاربران پریمیوم این پلتفرم قرار گرفت.

 

منبع : دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • ۲ پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳
  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا
  • قیمت سکه در ۲ سناریو؛ شرایط صعود قوی‌تر است یا نزول؟
  • اختراعی که ایلان ماسک را جاودان خواهد کرد
  • (ویدیو) ادعای جدید ایلان ماسک؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا