Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کمیسیون تحقیق سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد، عملیات ترکیه فاجعه انسانی سوریه را تشدید کرده و آنکارا باید مسؤولیت جنایات گروه‌هایی را که آموزش داده، بر عهده بگیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روسیاالیوم، هانی مجالی، عضو این کمیته گفت، ترکیه باید مسؤولیت جنایت‌های گروه‌هایی که آنها را آموزش داده و مجهز کرده برعهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور باید حداقل مسؤول نقض‌های این گروه‌های مسلح در سوریه باشد.
وی افزود: کمیسیون ویژه تحقیقات برای این نظر خود دلیل موجه دارد و آن اینکه شورشیان "ارتش ملی سوریه" وابسته به مخالفان دولت این کشور جنایت‌های جنگی مرتکب شدند.
مجالی ادامه داد: اگر گزارش کمیته اثبات کند که اشخاصی یا گروه مسلحی تحت فرماندهی و نظارت نیروهای ترکیه کار می‌کنند، می‌توان مسؤول این نقض‌ها را این فرماندهان دانست، کسانی که در حالی که در جریان این جنایت‌ها بودند یا باید در جریان آنها قرار می‌گرفتند، تمامی تدابیر لازم را برای ممانعت از وقوع این جنایت‌ها اتخاذ نکردند.
مبنای داده‌های این کمیسیون، اطلاعات پیشمرگ‌های کرد، خانواده‌های آنان و دیگر غیرنظامیان ساکن شمال سوریه است.
شاهدان عینی گفته‌اند که شورشیان "ارتش ملی سوریه" در شمال سوریه اقدام به اعدام، غارت و غصب خانه‌های مسکونی ساکنان منطقه کرده‌اند.
در این راستا به کشتن هورین خلف، سیاستمدار کرد اشاره شده است. اعضای کمیسیون سازمان ملل می‌گویند که نیروهای تحت پیشتیبانی ترکیه پیش از اعدام خانم خلف، بدن او را مثله کرده‌اند.
کارشناسان این کمیته بین‌المللی می‌گویند، عملیات ترکیه و نیز خروج نیروهای آمریکا از سوریه در ماه اکتبر 2019 منجر به افزایش تعداد آوارگان و تشدید وضعیت دشوار کسانی شد که در مناطق تحت کنترل کُردها زندگی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترکیه شورشیان ارتش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیجی در پی آبگرفتگی برخی مناطق شیراز خبر داد و گفت: ۷۰ منزل مسکونی از کمک‌های نیرو‌های جهادی بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به دنبال بارندگی تگرگ و بارندگی شدید روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه جهادگران بسیجی سپاه شیراز با هدف امدادرسانی به برخی مناطق کلانشهر شیزاز اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی 5 ناحیه بسیج در سطح کلانشهر شیراز، افزود: به کمک این گروه‌های جهادی اقداماتی همچون تخلیه آب منازل و پاکسازی آن منطقه ناشی از  گل و لای ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از فعالیت و کمک‌رسانی خودرو‌های پشتیبانی منطقه 2 ارتش خبر داد و افزود: با توجه به نیاز مبرم در مناطق شهرک سعدی، شهرک بهار، کرونی و غیره بلافاصله جهادگران بسیجی و ارتش فارس در منطقه حضور و خدمت‌رسانی کردند که فعالیت ارتش قابل تقدیر است.

علی‌پور با اشاره به ایجاد سیل‌بند، حوضچه آرامش و شیب شکن محله سعدی توسط شهرداری شیراز، ادامه داد: این شیب شکن تابستان سال قبل توسط شهرداری شیراز در بالاست احداث شد که در کنترل سیلاب امروز به خوبی تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه