Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرید براتی سده مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت:  معتادان در مراکز ترک اعتیاد می توانند به طور داوطلبانه ترخیص شوند و اگر بهبود یافتند و ترخیص شدند، مراکز تا حد امکان مورد جدیدی پذیرش نخواهند کرد، مگر اینکه مورد خاصی باشد.

وی ادامه داد:  معتادانی که در مرکز هستند همچنان باقی می مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مورد مشکوکی از نظر ویروس کرونا بین آنها وجود داشته باشد از بقیه جدا می شوند و به اتاق قرنطینه می روند تا به مراکز بهداشتی منتقل شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶، و ۱۴ هزار نفر در مراکز تبصره دو نگهداری می شوند.

براتی سده یادآور شد: هزار و ۲۰۰ مرکز اقامتی –کمپ- در کشور فعالیت دارد که ۴۴۷ مرکز از این تعداد در رابطه با مراکز تبصره ۲ با بهزیستی همکاری دارند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰۴ شلتر یا سرپناه، ۲۵ مرکز توانمند سازی، ۴۰ مرکز درمانی اجتماع محور موسوم به تی سی، ۲۰ مرکز ماده ۱۶، هزار و ۱۰۰مرکز سرپایی و ۱۴۵ مرکز کاهش آسیب موسوم دی آی سی در کشور فعالیت دارند.

مراکز ماده ۱۶، مراکز ترک اعتیاد اجباری برای نگهداری و ارائه خدمات به معتادان بی خانمانی است که به طور علنی در خیابان ها به مصرف مواد می پردازند. مراکز تبصره ۲ نیز که در کنار این مراکز ایجاد شده اند، مراکز صیانت و توانمندسازی از معتادان متجاهر بهبود یافته هستند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

کد خبر 488791 برچسب‌ها سازمان بهزیستی اعتیاد - معتاد اعتیاد - مواد مخدر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهزیستی اعتیاد معتاد اعتیاد مواد مخدر سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد

پیمان محقق مدیر واحد حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد گفت: پارسال مجموعا ۱۲ هزار و ۵۰۰ خودروی بنزینی و ۲ هزار و ۵۸۰ خودروی دوگانه سوز در مرکز معاینه فنی پذیرش و خدمات دریافت کردند.

وی افزود: تعدادی از این خودرو‌ها به دلیل عدم تنظیم موتور و مصرف سوخت نامتعارف و تعدادی هم مربوط سیستم ترمز و سیستم تعلیق خودرو بوده است.

بیشتر بخوانید

معاینه فنی خودرو‌ها به‌صورت رایگان در فرخشهر به مناسبت هفته محیط زیست

محقق اضافه کرد: تعداد خودرو‌های سبک بنزینی در مراجعه اول ۹ هزار و ۶۲۴ مورد و در مراجعه نوبت دوم ۲ هزار و ۶۵۰ مورد بوده است.

محقق ادامه داد: همچنین تعداد خودرو‌های دوگانه سوز سبک بنزینی در مراجعه اول ۱۴۱۰ مورد و در نوت دوم ۳۲۰ مورد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد