Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز(سه شنبه) خبرگزاری" آناتولی " ترکیه، " جب طیب اردغان" در تماس دیروز (دوشنبه) خود با مرکل، بر ضرورت رعایت تعهدات بین المللی در این باره تاکید کرد.

همچنین دو طرف درباره روابط دوجانبه و موضوعات منطقه و در رأس آن ادلبگفت و گو کردند.

رییس جمهوری ترکیه بامداد سه‌شنبه نیز در کنفرانس خبری مشترک با "بویکو بوریسوف" نخست‌وزیر بلغارستان از اتحادیه اروپا انتقاد کرد که به توافق ماه مارس سال ۲۰۱۶ درباره تقسیم مسوولیت‌های ناشی از موج مهاجرت پایبند نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان همچنین گفت که ترکیه بسته یک میلیارد یورویی پیشنهادی اروپا را نپذیرفته و در تلاش است که ۴۰ میلیارد دلار هزینه‌ای که برای مهاجران صرف کرده، به طریقی به دست آورد.

ترکیه در چند روز گذشته به پناهجویان اجازه عزیمت به مرزهای اتحادیه اروپا را داده که انتقاد کشورهای اروپایی را در پی داشته است.

براساس آمارهای اتحادیه اروپا، در حال حاضر ترکیه چهار میلیون پناهنده دارد و هزاران نفر از آنها در مرزهای یونان و بلغارستان منتظر ورود به کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

شامگاه شنبه دهم اسفند رسانه‌های منطقه از باز شدن مرز ترکیه با اروپا بر روی آوارگان سوری و عبور ۳۷ هزار سوری و غیرسوری از مرز این کشور و ورود آنها به یونان خبر دادند.

بنابر این گزارش‌ها، پلیس مرزی یونان هم زمان برای جلوگیری از ورود آوارگان سوری به این کشور از گاز اشک‌آور، نارنجک‌های شوک‌دهنده و خشونت در مرز استفاده کرد و دولت این کشور هم اعلام کرد که مصمم به جلوگیری از ورود آوارگان از طریق مرز ترکیه به خاک خود است.

برچسب‌ها آنگلا مرکل پناهجویان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل پناهجویان ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه آنگلا مرکل پناهجویان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان وارد عراق شد

 

به گزارش  تابناک به نقل از رویترز،‌ رئیس‌‌جمهوری ترکیه وارد عراق شد. 

شبکه تلویزیونی الاخباریه عراق گزارش داد که هواپیمای حامل «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز -دوشنبه- در آغاز اولین سفر رسمی خود به کشور همسایه در بیش از یک دهه گذشته، در فرودگاه بین‌المللی بغداد فرود آمد.

به گفته مقامات، اردوغان قرار است با «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق و همچنین رئیس‌جمهوری این کشور ‌گفت‌وگو کند.

‌نفت، امنیت منطقه و منابع آبی، و نظارت بر امضای چندین توافقنامه دوجانبه از محورهای این سفر است. 

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • اردوغان وارد عراق شد
  • رییس قوه قضاییه: برای فراجا وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده/ اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد