Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: لغو طرح زوج و فرد خودروها در شهر تا پایان نوروز به تعلیق درآمد.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، طرح زوج و فرد از امروز ۱۳ اسفندماه تا پایان سال جاری به دلیل کاهش شیوع بیماری کرونا و همچنین تا پایان نوروز به دلیل تسهیل در تردد شهروندان به حالت تعلیق در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهروندان می‌توانند به منظور اطمینان خاطر بیشتر جهت رفت و آمد در محدوده مرکزی شهر بدون دغدغه از اجرای طرح زوج و فرد و در صورت لزوم از خودروهای شخصی استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: طرح محدوده زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اصفهان برای مقابله با افزایش آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر در خیابان‌های مسجد سید، عبدالرزاق، خیابان بهشتی و کاشانی به سمت هسته مرکزی، خیابان نشاط، چهارراه نقاشی، چهارباغ و باغ گلدسته، حاشیه ابتدای خیابان فردوسی، شمس آبادی و آذر هر روز از ساعت هشت صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ اجرا می‌شد.

وی از کاهش ۵۰ درصدی مسافران مترو و اتوبوس در اصفهان به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و تصریح کرد: با توجه به توصیه‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا و تذکرات جدی و تبلیغات گسترده مدیریت شهری در رابطه با تجمع نکردن در محل‌های عمومی و رعایت نکات بهداشتی، بسیاری از شهروندان اصفهانی با همکاری و همراهی همه جانبه تصمیم به ماندن در خانه گرفته‌اند و این موضوع رفت و آمدهای شهری را به شدت کاهش داده است.

امانی با بیان اینکه استفاده شهروندان از تاکسی‌های پلاک «ت» نیز کاهش ۴۰ درصدی داشته است، گفت: در ایستگاه‌های تاکسی و خطوط سطح شهر که غالباً در این ایام ترافیک تردد داشتیم، با کاهش قابل توجه حجم مسافران رو به رو شده و تجمع خودرو در این ایستگاه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به آمار تاکسی‌های آنلاین افزود: استفاده از تاکسی آنلاین نیز در روزهای گذشته تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری حفظ سلامت مردم و رعایت نکات بهداشتی است، تصریح کرد: مسافرانی که برای ترددهای ضروری از خانه خارج می‌شوند، حتماً پیش از سوار شدن و پس از پیاده‌شدن از وسایل نقلیه دست‌های خود را با آب و صابون یا ژل ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنند تا خطر ابتلاء و گسترش ویروس کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با تمام این شرایط هر شب در ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، تاکسی و مترو عملیات ضدعفونی و گندزدایی انجام می‌شود.

کد خبر 413260

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان طرح زوج و فرد خودروها شهرداری اصفهان کلانشهر شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح زوج و فرد حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحدکرمان به همراه دانشجویش دستگاهی اختراع کرده که محصولات کشاورزی به ویژه  باغی را در برابر سرمازدگی ها محافظت‌می‌کند. 

دکتر عباسلو باایده پردازی و انجام پژوهش توانست دستگاهی راباهدف کمک به کشاورزان و کاهش میزان خسارات ناشی از سرما ابداع کند و  در این مسیر امین نخعی دانشجوی دکتری مکانیک نیز در کنار استادش با  طراحی و مدل سازی نرم افزار این طرح را در کارگاه کوچک خود بهینه سازی صنعتی کرده و آن را ساخته است. 

این دستگاه در تفاوت با نمونه های خارجی آلودگی زیست محیطی ندارد و فقط با ایجاد رطوبت درختان را در برابر سرما زدگی محافظت میکند

کاهش هزینه های اقتصادی برای کشاورزان،سرعت دهی و کاهش زمان در اجرای طرح در نظام کشاورزی و باغها و سهل الوصول بودن حمل و نقل از مهمترین‌مزایای این دستگاه است که در کرمان ساخته شده است. 

 پیش از این ،کشاورزان از روش‌های سنتی چون روشن کردن آتش و استفاده از مشعل های پارافینی با مصرف بالای سوخت برای کاهش خسارات در باغها استفاده می‌کردند که نه تنها اثربخشی چندانی نداشت بلکه آلودگی زیست محیطی و  هزينه های زیادی برای کشاورزان  داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • تاکسی‌های برقی کرمان موتور در خیابان های تهران