Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@14:03:56 GMT

طرح خرید خدمات آموزشی عامل سند ۲۰۳۰ است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۴۹۳۳

طرح خرید خدمات آموزشی عامل سند ۲۰۳۰ است

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: افزایش چشمگیر ردیف بودجه طرح خرید خدمات آموزشی عامل مثبت بودن سند ۲۰۳۰ است.

علی حصاری، مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: عدالت آرمانی است که بر پایه آن بزرگترین انقلاب قرن صورت گرفته و عدالت نیاز ثبات یک گفتمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برای اشاعه عملی این عنوان در جامعه باید نیروی انسانی آن در ساختاری تربیت پیدا کنند که در کنار آموزش تئوریک این آرمان، بن مایه‌ عادلانه‌ای داشته باشد.
حصاری تصریح کرد: در دستگاهی که نیروی انسانی برای جامعه خواهان عدالت می‌سازد، در لایه پنهان ساختار بودجه اش، ردیف‌های عدالت محور برنامه بودجه اش رشد منفی داشته و یا رشد ناچیزی دارد؛ که این یعنی شعار عدالت در یک عمل ضد که بنیاد این ایدئولوژی را بهم می ریزد. برای مثال ردیف «کیفیت بخشی از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی» دارای رشد منفی (۴۵/۳۶-) و خیلی مصداق‌های دیگر در افزایش چشمگیر ردیف بودجه طرح خرید خدمات آموزشی که نقض قاطع عدالت آموزشی و سند تحول بنیادین و عامل مثبت سند ۲۰۳۰ است.
مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی مطرح کرد: نسبت سرانه هر دانش آموز دوره دوم متوسطه به هر دانش آموز دوره ابتدایی که پایه فکری محتوایی و بنیه علمی آن بسته می‌شود ۷به۳ است و نسبت سرانه هر دانش آموز دوره دوم متوسطه به سرانه دانشجو معلمی که قرار است صد‌ها از این شاگردان را تربیت کند تقریبا برابر ۱ بوده و تنها تفاوتی ۶۸هزار تومانی دارند، یکی دیگر از مصادیق رسوب ناعدالتی در ساختار اجرایی به طبع آن برنامه بودجه وزارت آ. پ. است.
وی افزود: وزارت و دست اندرکاران آموزش و پرورش بجای رسیدگی و ترمیم این ساختار گرفتار در منجلاب دنبال انحراف اذعان در مورد افزایش بودجه آموزش و پرورش هستند که افزایش حدود ۱ درصدی را ۱۸ یا حتی ۲۳درصد جلوه دهند دقیقا یعنی ساختن جلدی فریبکار برای مجموعه‌ای پوشالی این یک ساختار عادل برای تربیت یک نسل عدالت خواه تحول ساز برای رسیدن به جامعه متعالی نیست.
این فعال دانشجویی بیان کرد: در دورانی که آموزش پرورش با بازنشستگی حدود ۳۰۰ هزار معلم در ۵سال ۹۶تا ۱۴۰۰ درگیر کمبود شدید معلم است هیچ اعتباری برای ماده ۲۸‌های دانشگاه فرهنگیان که حقوقی هم ندارند تا  ۴۵درصد آن برداشته شود، تعیین نشده است و سرانه دانشجو معلمان یک سوم دانشجویان سایر دانشگاه‌ها است که رهبری هم فرمودند: «این دانشگاه که در ساختار زیرنظر وزارت علوم، ولی در بودجه و عملکرد زیرنظر وزارت معیوب آموزش و پرورش مورد ظلم واقع شده است.»
حصاری در ادامه بیان کرد: این‌ها تنها چند مصداق جزئی از نظام مسائل گسترده بزرگترین و مهمترین ارگان کشور است که جامعه اسلامی را با مشکلات ریشه‌ای و تمدنی گلاویز می‌کند. میان این همه مشکل، ظهور نسل جدید عداتخواه آموزش و پرورش نیاز اساسی این مجموعه عریض و طویل است که هوای عدالت و محرومیت زدا را از جز به کل این مجموعه تمدن ساز بدمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آموزش پرورش دانشجو معلم سند۲۰۳۰ دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود

تین نیوز

سرپرست مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن از واگذاری خدمات آموزشی مورد نیاز این شرکت به شرکت ها، موسسات معتبر آموزشی، مراکز دانشگاهی و موسسات دانش بنیان در حوزه آموزش خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محسن اعتماد گفت: مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن در نظر دارد به منظور برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و انجام خدمات آموزشی از طریق واگذاری به شرکت ها، موسسات معتبر آموزشی، مراکز دانشگاهی و موسسات دانش بنیان در حوزه آموزش مطابق با محورهای همکاری مورد نظر اقدام کند.

وی در ادامه گفت: تولید محتوای آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی، چاپ و انتشارات آموزشی، تولید فیلم ها و میکرولرنینگ و موشن گرافی های آموزشی، ارزیابی اثربخشی و ممیزی آموزشی، تولید نرم افزارهای آموزشی، طراحی بانک سوالات و برگزاری آزمون، محورهای همکاری  با شرکت ها و موسسات آموزشی است.

اعتماد خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اختصاصی، ثبت نام و تکمیل فرم های خواستاری مطابق با دستورالعمل موجود در سایت https://rtc.pytsts.ir از اول اردیبهشت تا آخر اردیبهشت و ارسال مدارک از طریق سایت در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟