Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@19:52:51 GMT

برای مبارزه با فرار مالیاتی تلاش می کنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۵۰۵۳

برای مبارزه با فرار مالیاتی تلاش می کنیم

خبرگزاری آریا - وزیر امور اقتصادی و دارایی در نود و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در رابطه با درآمد های مالیاتی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 1399، تأکید می کنم رویکرد دولت و بویژه وزارت اقتصاد این نیست که کاهش درآمدهای نفتی و تأمین مالی خزانه از طریق فشار بر بخش خصوصی خوش حساب، منضبط، و شناسنامه دار جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا، فرهاد دژپسند در این نشست که با حضور فعالان بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه های اجرایی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش درآمدهای مالیاتی را از طریق تعریف پایه های جدید مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و ساماندهی معافیت های مالیاتی در حال پیگیری هستیم.
وی تصریح کرد: از اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ، اصناف، تعاون و ... در سراسر کشور که در بطن اقتصاد کشور فعالیت دارند، درخواست داشته و داریم که برای مبارزه با فراریان مالیاتی و همچنین تعریف پایه های جدید مالیاتی و سایر حوزه های مربوط با ارایه پیشنهادات مشخص به وزارت اقتصاد کمک کنند.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: طی یکسال اخیر تلاش کردیم از مالیات به عنوان ابزار سیاست گذاری اقتصادی نیز استفاده نمائیم.
دژپسند با بیان اینکه باید از کوچ نقدینگی به فعالیت های اختلال زا و نوسانات غیر منطقی و غیر اصولی در بازارهای ارز، طلا و کالاها جلوگیری کنیم خاطرنشان کرد: در این رابطه از مالیات به عنوان ابزار اقتصادی برای مقابله با فعالیت های اختلال زا در اقتصاد کشور که برای بخش خصوصی سم است به خوبی استفاده شد.
وی افزود: طی یکسال اخیر تلاش کردیم از مالیات و معافیت مالیاتی به عنوان ابزاری برای بازگشت ارز حاصل از صادرات استفاده نمائیم؛ بر همین اساس صادرات غیر نفتی را معاف از مالیات می دانیم، ولی برخورداری از این معافیت را منوط کرده ایم به برگشت ارز حاصل از صادرات، تا از این طریق منابع مورد نیاز واردات کالا به کشور نیز تأمین شود.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: بر این باوریم كه برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تولید و اقتصاد کشور، می تواند در شتاب بخشی به رشد اقتصادی کشور نقش آفرین باشد.
گفتنی است در نود و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد، موضوعات مطرح در دستور كار مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.
از جمله این موضوعات می توان به "بررسی و تایید پیش نویس آیین نامه ساماندهی تشکل های اقتصادی مبتنی بر تکلیف مقرر در تبصره 2بند الف ماده 4قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی، مصوب خرداد 1398جهت ارسال به هیئت وزیران"، اشاره كرد.
این گزارش می افزاید، در این نشست که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و قوای مقننه و قضائیه برگزار شد، فعالان اقتصادی نسبت به طرح مسائل و مشکلات خود اقدام و وزیر اقتصاد نیز دستورات لازم را به بخش های مرتبط صادر نمود.
بر اساس این گزارش وزیر اقتصاد در حاشیه نود و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: در شرایطی که دشمن تمام نیروهایش را برای بسته شدن ورود منابع به کشور صرف کرده است، طی یازده ماهه سال جاری حدود 39/7میلیارد دلار واردات کالا به کشور داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه بوده است و در مدت مذکور نیز حدود 38/8میلیارد دلار صادرات داشته ایم.
وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اجلاس FATF با بیان اینکه اجلاسFATF در حال برگزاری است و موضوع ایران احتمالا به عنوان دستور کار فردای این اجلاس مورد بررسی قرار می گیرد ، افزود: تحولات نرخ ارز در روز‌های اخیر ارتباطی با طرح موضوع ایران در جلسه اخیر FATF ندارد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر اقتصاد بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 مراسم واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه) در ساختمان وزارت امور اقتصاد و دارایی با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی به همراه مدیران عامل پرسپولیس و استقلال، اعضای هیات مدیره دو باشگاه و جمعی از مدیران ورزش و اقتصاد برگزار شد و استقلال به کنسرسیوم‌هایی از هلدینگ صنایع خلیج فارس، پتروشیمی‌های پارس، بوعلی، شهید تندگویان و بندر امام و پرسپولیس به کنسرسیوم‌هایی از بانک شهر، ملت، صادرات، تجارت، اقتصاد نوین و رفاه واگذار شدند؛ مجموعه‌هایی که اسماً خصوصی هستند. لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس را در این مراسم می‌بینید.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها