Web Analytics Made Easy - Statcounter

داداستان جویبار گفت: با هدف پیشگیری از شیوع کرونا و طی هشدارهای قبلی به عدم عرضه قلیان سه قهوه‌خانه عرضه‌کننده قلیان در جویبار پلمب شدند و حداقل تا تاریخ بیستم فروردین 99 به‌لحاظ ارتکاب عمل مجرمانه مخاطره‌آمیز نیز نامبردگان به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری هرچه بیشتراز انتشار ویروس کرونا و با توجه به اخطارهای قبلی که طی بازدیدهای انجام شده در روزهای گذشته توسط دادستان،کارشناسان مرکز بهداشت و درمان، اتاق اصناف و پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی شهرستان جویبار، حکم ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
 وی افزود: با توجه به اینکه عدم توجه به این امر موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی  و اشاعه این بیماری را در پی خواهد داشت  لذا در صورت مشاهده تخلف  ضمن پلمپ  محل کسب متخلفین حداقل تا تاریخ  بیستم فروردین 99 به‌لحاظ ارتکاب عمل مجرمانه مخاطره‌آمیز نیز نامبردگان به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
 
دادستان جویبار تصریح کرد: پس از بازدید مجدد از سوی عوامل انتظامی شهرستان و مشاهده عرضه قلیان در برخی از قهوه‌خانه‌ها با صدور حکمی سه قهوه‌خانه متخلف پلمپ شدند.
 
قنبری خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین راه‌های سرایت ویروس کرونا قلیان فروشی‌ها است و پلمب قهوه‌خانه‌های عرضه‌کننده قلیان بنا به دستور وزارت بهداشت و درمان و با تأیید شورای سلامت اجرایی می‌شود.
 
شایان ذکر است شهروندان جویباری می‌توانند با توجه به شیوع ویروس کرونا، گزارش محتکرین لوازم بهداشتی (ماسک، مواد ضدعفونی و ...) و نیز اقدامات مخاطره‌آمیز غیربهداشتی از قبیل  عرضه و استعمال قلیان  در اماکن عمومی را به شماره تلفن همراه 09116653850 دادستانی جویبار  پیامک کنند تا موضوع در اسرع وقت مورد پیگیری دادستانی قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عرضه قلیان قهوه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت‌ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه بحث نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را عهده دار بوده اند.

 کرابی در ادامه تعداد کلر سنجی‌های انجام شده از آب آشامیدنی را حدود ۸ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با تجهیز بازرسان به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک نیز انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه همچنین اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۶۰۰ مورد اقدام قانونی بر علیه متخلفان بهداشتی صورت گرفته که ۱۳۸ مرکز نیز منجر به پلمب شده است.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان‌ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی نموده‌اند.

دیگر خبرها

  • یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان پلمب شد
  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • سیاره‌ای به نام کافه
  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • پلمب مطب یک پزشک در کوهدشت/ پزشک متخلف ۱۱ میلیارد ریال جریمه شد
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد