Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@06:18:13 GMT

حدود ۲۴۴ تن ماهی سردآبی در روانسر تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۵۹۴۲

حدود ۲۴۴ تن ماهی سردآبی در روانسر تولید می‌شود

سیاوش کهزادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ۱۰ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان روانسر فعال است، افزود: یک مزرعه در بخش مرکزی و ۹ مزرعه دیگر در روستاهای بزگوره، شبانکاره و نوخان بخش شاهو فعال است.

وی ادامه داد: فعالیت این مزرعه های پرورش ماهی زمینه اشتغال ۳۶ نفر را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی روانسر از راه اندازی بخش شیلات این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های خوب شیلاتی در روانسر این بخش فعال شده است.

کهزادی اظهار داشت: در سا لهای قبل یکی از کارشناسان امور بخش شیلات را انجام می داد اما اکنون این بخش در شهرستان فعال شده و به صورت جدی و مستمر پیگیر کارهای بخش شیلات خواهد بود.

وی گفت: روانسر یکی از شهرستان های مستعد در زمینه پرورش آبزیان است چرا که در این شهرستان و به ویژه در بخش شاهو چشمه های آب و رودخانه هایی هست که شرایط مناسبی برای پرورش ماهی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر اضافه کرد: شرایط برای فعالیت در زمینه آبزی پروری در روانسر فراهم است و متقاضیان این طرحها می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی روانسر از این شرایط مساعد محیطی استفاده نمایند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

برچسب‌ها مزرعه پرورش ماهی وزارت جهاد کشاورزی پرورش ماهی روانسر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مزرعه پرورش ماهی وزارت جهاد کشاورزی پرورش ماهی روانسر مزرعه پرورش ماهی وزارت جهاد کشاورزی پرورش ماهی روانسر جهاد کشاورزی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار شد

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در جشنواره طبخ ماهی در کنار قلعه تاریخی بهستان ، گفت: شهرستان ماهنشان یکی از قطب‌ها و پایگاه‌های مهم تولید ماهی قزل‌آلا در استان زنجان است و سهم قابل توجهی از تولید سالانه در این استان دارد.

سعید صفوی افزود: به‌دلیل ترویج مصرف آبزیان و آشنایی با مزایای استفاده از ماهی در سبد غذایی خانوارهای ایرانی و استقبال گسترده گردشگران از نخستین دوره، سومین جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در قلعه تاریخی بهستان شهرستان ماهنشان در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه برگزار شد.

وی با بیان اینکه طبخ ماهی قزل‌آلا در تقویم رویدادهای گردشگری کشوری و در مقیاس استانی ثبت شده است، گفت: با توجه به اینکه در شهرستان ماهنشان حدود هزار مزرعه پرورش ماهی وجود دارد، به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و گردشگری در استان و کشور در کنار سایر ظرفیت‌های کم‌نظیر استان شناخته می‌شود.

محمدرضا محمدی فرماندار شهرستان ماهنشان با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۲ هزار تن ماهی در این شهرستان تولید می‌شود، ‌گفت: بیش از ۷۵۰ استخر پرورش ماهی در ماهنشان وجود دارد و برگزاری چنین جشنواره هایی می‌تواند در شناساندن منطقه و فروش ماهی قزل‌آلای شهرستان تاثیر داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • روز خوش مردم زنجان در جشنواره طبخ ماهی ماهنشان + فیلم
  • سومین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار شد
  • ۲۳ مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی در زنجان فعال است
  • آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید