Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نگرانی خاصی درباره وضعیت بهداشتی مدارس وجود ندارد، گفت: تمام مدارس مکلف هستند با استفاده از روش‌های نوین، آموزش را ادامه دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، درباره فعالیت مدارس در ایام تعطیلات ناشی از پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی بخشنامه‌ای که دیروز به مدارس شهر تهران ابلاغ شد،  تمام مسؤولان مدارس موظف به بازگشایی مدرسه هستند و در طول ساعات تعیین شده در بخشنامه یعنی بین ساعات 8 تا 12 باید مدیر مدرسه و یک نفر از اعضای کادر اداری حضور داشته باشند تا به ادامه روند آموزشی مدرسه بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش در مدرسه تعطیلی بردار نیست، افزود: درست است که همه ما درگیر بیماری شده‌ایم و مسائل مربوط به بیماری، همه زندگی‌ها را تحت الشعاع قرار داده است اما وظیفه ما به عنوان پایگاه آموزشی در سطح مدارس است و مدارس موظف هستند که فعالیت آموزشی خود را ادامه دهند.

ثقفی ادامه داد: به دلایل و شرایط خاص شیوع بیماری کرونا، امکان حضور معلمان و دانش‌آموزان را در مدرسه نداریم اما می‌توانیم از این وضعیت به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و به روش‌های نوین آموزشی فکر کرده و از آن بهره‌برداری کنیم به عبارت دیگر ما نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم اما می‌توانیم از روش‌های نوین آموزشی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: از مدیران و دبیرانی که با استفاده از امکانات  خودشان، کار را انجام می‌دهند و وظیفه آموزشی خود را دنبال می‌کنند، تشکر می‌کنیم و معتقدیم این کار باید به صورت متمرکز و با مدیریت آموزشی انجام شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مدیر مدرسه، رهبر آموزشی است و اگر امروز امکان حضور بچه‌ها در مدرسه فراهم نیست، می‌تواند از تکنولوژی‌های روز و از امکانات دیگر استفاده کند و فرایند آموزشی را امتداد ببخشد.

وی تصریح کرد: این نگرانی در خانواده‌ها هم وجود دارد و مشاهده کردیم با توجه به تعطیلی‌های پیش آمده نگران تحصیل و آموزش فرزندانشان هستند اما باید گفت که مدارس ما همه روزه با حضور حداقل دو نفر از مسؤولان مدرسه، فعال بوده و به کار عادی خود ادامه خواهد داد.

ثقفی درباره وضعیت بهداشتی مدارس نیز گفت: با توجه به اینکه اکنون تقریبا 10 روز است که هیچ دانش آموزی در مدرسه رفت و آمد نداشته، بنابراین نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. ضمن اینکه مدیر و معاون مدرسه که در محل کار خود حاضر می‌شوند می‌توانند اتاق های خود را ضدعفونی کنند.

وی درخصوص زمان پایان سال تحصیلی با توجه به تعطیلی های اخیر نیز بیان کرد: مدت زمان سال تحصیلی جزو مباحث قانونی است که در موعد خودش، تصمیم گیری و اعلام نظر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس فعالیت مدارس تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

حمید طریفی حسینی گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

طریفی حسینی گفت: این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد دارد که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آنها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و انشالله سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد