Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@13:42:24 GMT

واکنش دکتر روازاده به بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۶۱۳۷

شیوع ویروس کرونا در نزدیک به دو ماه گذشته در جهان، نگرانی هایی را در زمینه میزان خطر آن ایجاد کرده و همین مساله باعث افزایش ترس و استرس جوامع مختلف درگیر آن شده است. این در حالیست که نزدیک به 98 درصد از مبتلایان از بیماری رهایی پیدا می کنند و در صورت رعایت نکات بهداشتی و تقویت سیستم بدنی، می توان خطرات شیوع آن را به مراتب کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی -  کرونا در برخی از شهرهای ایران نیز تعدادی را مبتلا کرده و تلاش ها برای ریشه کنی ویروس و درمان مبتلایان و همچنین پیشگیری در جریان است. طب اسلامی – ایرانی نیز در این راستا دارای سوابقی در درمان و پیشگیری است که برای آشنایی بیشتر با حکیم دکتر حسین روازاده ؛ محقق این حوزه گفتگویی ترتیب داده ایم.

دکتر روازاده معتقد است که ویروس کرونا همچون ویروس های دیگر مانند ویروس­های سرماخوردگی و یا آنفلوانزای خفیف است و راه هایی برای درمان و پیشگیری از آن وجود دارد: دستگاه ها و نهادهای مختلف در بخش بهداشت و درمان در روزهای اخیر فعالانه در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند و می بایست قدردان کادرهای درمان بود. توصیه هایی نیز از این بخش ها برای پیشگیری به عموم جامعه ارائه شده که مردم خوب است رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: در سطح جامعه رعب و وحشتی از شیوع ویروس کرونا به راه افتاده و برخی به آن دامن می زنند که با واقعیات طب همخوانی ندارد. احتیاط شرط عقل است ولی ترس، بیشتر مردم را در معرض خطر قرار می دهد. بیشتر ترس و نگرانی از این بابت است که جسم ها از نظر ایمنی مانند قدیم نیستند زیرا شرایط و سبک زندگی تغییر کرده است. تغذیه ناسالم، هوای آلوده، مصرف داروهای شیمیایی به صورت افراطی وحتی پوشاک باعث شده تا جسم انسان امروزی در برابر بیماری ها و ویروس ها، مقاومت کمتری داشته باشد. به همین دلیل بدن ما مستعد جولان دادن این نوع ویروس ها می شود.

حکیم روازاده با بیان اینکه انسان ها می بایست تجدیدنظر اساسی در سبک زندگی خود کنند و تغذیه سالم را جدی بگیریند، گفت: برای مقابله با ویروس کرونا، در روش طب نوین و روش طب اسلامی – ایرانی روش هایی برای مقابله با ویروس وجود دارد. در طب نوین همکاران محترم وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر با قوت و قدرت هرچه تمام تر در خدمت مردم هستند. در طب اسلامی – ایرانی تاکید ما بر روی پیشگیری در ابتدای امر و در نهایت درمان در صورت ابتلا به بیماری است.

این پژوهشگر طب اسلامی – ایرانی اظهار داشت: برای  پیشگیری نکات را مردم باید رعایت کنند تا در خطر شیوع و ابتلا به ویروس قرار نگیرند. دود اسفند و کندر در محیط کار و زندگی مفید است. مردم از درهم خوری اجتناب کنند. در هم خوری باعث بیماری های فراوانی می شود و در روز می بایست یک نوع گوشت خورده شود. اگر امروز گوشت گوسفندی مصرف شد، در همان روز نباید گوشت شتر نیز مصرف کنید. باید از خوردن گوشت با ماست حتما اجتناب شود. رفع یبوست مزاج که با ساده ترین روش یعنی مصرف اسفناج پخته و روغن زیتون اصل امکان پذیر است. بوئیدن اسانس نعناع که می توانید آن را پشت دست یا اطراف بینی بمالید.

وی در ادامه گفت: یکی از مواردی که حتما به آن تاکید می شود، استفاده از قطره روغن حنظل است. این قطره، از بهترین ویروس و میکروب کش های گیاهی است. صبح ها هنگام خروج از منزل، برای بزرگسالان 3 تا 4 قطره، کودکان دو قطره و نوزادان یک قطره در هر گوش ریخته شود. تاکید می شود که این قطره از مراکز معتمد و معتبر تهیه شود. مصرف چای آویشن بجای چای بازاری موجود در منازل و عسل به صورت روزانه توصیه می شود. برای پخت مرباها از عسل استفاده شود؛ عسلی که بدون سم کنه باشد. سیر و پیاز طبیعی زیاد در غذا استفاده شود. بادام درختی چند عدد در روز برای تقویت بنیه آدمی پیشگیری خوب است. از ادویه قدیمی بنام زیرخاکی روزانه در غذاها استفاده شود. سبزیجات به ویژه شلغم، کدو حلوائی و زردک بسیار مفیده هستند.

دکتر روازاده خاطر نشان کرد: برای اصلاح سبک تغذیه در خانواده های ایرانی، توصیه می شود از غذاهای فست فودی و به خصوص پیتزا که دشمن سلامت معده و روده است، پرهیز شود. مرغ های ماشینی و ماهی پرورشی حتی الامکان مصرف نشود.

حکیم روازاده در ادامه بر روی بحث درمان در صورت ابتلا به ویروس کرونا تاکید کرد و گفت:  در ابتدا می بایست مراقب افراد مستعد بیشتر بود. کسانی که دارای بیماری ریوی، بیماری های خاص هستند، توجه داشته باشند که با مراقبت و پیشگیری مانع ورود ویروس به بدن خود شوند. مراقبت از کودکان،نوزادان و سالمندان مورد توجه قرار گیرد.

ایشان در زمینه درمان همچنین به مواردی چون استفاد از قطره روغن حنظل اشاره کرده و گفت: برخی دواها برای  پیشگیری و هم درمان قابل استفاده هستند. روغن قطره حنظل از این دواهاست که نحوه استفاده آن بیان شد با این تفاوت که زمان ابتلای به بیماری صبح و شب  و برای 14 روز تجویز می شود. یکی از معجزه های درمانی، خوردن اسپند است. هر شب یک قاشق غذاخوری قورت تا 14 شب قورت بدهید. اسپند براساس روایت ها بینهایت بلا را از بین می برد. اینکه اسپند سمی است اما به عنوان دوا و تحت نظر حکیم مجاز است.

وی در ادامه توصیه های خود برای درمان کرونا عنوان کرد: حجامت عام، بهترین ضد ویروس محسوب می شود. بخور جوش شیرین، مصرف سیاه دانه به مدت هر 6 ساعت، چای آویشین فراوان، آش سبزیجات، حبوبات و غلات طوری پخته شود که بسیار نرم و زیر دندان باشد. بیماران این موارد را رعایت و مصرف کنند تا هرچه سریعتر بهبود یابند و شفای عاجل حاصل شود. ترس و دلهره از نام ویروس کرونا، موضوعی بیهوده است و با رعایت نکاتی که عنوان شد و دستگاه های عمومی و بهداشتی نیز نکاتی گفته اند، این بیماری نیز به زودی از کشور خواهد رفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار اجتماعی ویروس سرماخوردگی حجامت کرونا دکتر روازاده درمان کرونا کرونا در ایران طب اسلامی ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندروم پس از کرونا چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معمولاً افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند ظرف چند هفته بهبود می‌یابند. اما بعضی از افراد، حتی کسانی که علائم زیادی ندارند و بیماری‌شان خفیف است ممکن است علائمی داشته باشند که پس از مدت طولانی ادامه پیدا کند. این مشکلات گاهی سندرم پس از کرونا یا کووید طولانی مدت نام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ویروسی که موجب بی‌خوابی می‌شود سندرم پس از کووید ۱۹

سندرم پس از کووید-۱۹ شامل انواع علائم جدید، برگشتی یا مداوم است که افراد بیش از چهار هفته پس از ابتلا به کووید-۱۹ تجربه می‌کنند. در بعضی افراد، سندرم پس از کووید، ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد؛ به گونه‌ای که در بعضی موارد باعث ناتوانی فرد می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که بین یک ماه تا یک سال پس از ابتلا به کووید-۱۹، از هر ۵ فرد ۱۸ تا ۶۴ ساله، حداقل یک نفر یک دچار مشکلاتی می‌شود که ممکن است ناشی از کووید باشد.

ضمن آنکه در میان افراد ۶۵ ساله و بالاتر هم اغلب از هر چهار نفر حداقل یک نفر دچار عوارض پس از بیماری می‌شود بیماری پزشکی دارد که ممکن است ناشی از کووید باشد.

دکتر مصطفی نوری‌زاده، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گروه بیوتکنولوژی در مورد ابتلای جدید افراد به کرونا می‌گوید: بیماری کرونا ویروس که از اواخر سال ۲۰۱۹ شروع شد تا امروز حدوداً موجب ابتلای ۷۰۴ میلیون نفر به این بیماری شده و در این بین نیز تقریباً ۷ میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

به غیر از آنکه این بیماری از لحاظ روانی، سلامت و اقتصاد موجب مشکلاتی زیادی شد؛ این مشکلات همچنان هم ادامه دارند.


آلرژی بعد از کووید

به گفته این استاد دانشگاه یکی از عوارضی که تا به امروز در مورد آن صحبت نشده بوده به وجود آمدن آلرژی بعد از دوران کووید است. این نظریه را مطالعه‌ای که به تازگی در نیچر چاپ شد ثابت کرده است.

این مطالعه که در کشورهای کره جنوبی، ژاپن و انگلستان انجام شد و در آن ۲ میلیون نفر شرکت کردند ثابت کرد کووید ۱۹ موجب افزایش آلرژی در افراد شده است.

افزایش بیست درصدی ابتلا به آلرژی

دکتر نوری زاده می‌گوید: نتایج مطالعات نشان داد افرادی که در این ۴ سال به کرونا مبتلا شدند به میزان ۲۰ درصد بیشتر از دیگر افراد مشکلات آلرژی را تجربه کردند؛ یعنی ویروس کرونا احتمال به وجود آمدن آلرژی را ۲۰ درصد افزایش داده است.

یکی از مشکلات عمده‌ای که بعد از کووید به میزان قابل توجهی افزایش داشت آسم است؛ یعنی افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند دو برابر بیشتر از افرادی که به کرونا مبتلا نشدند می‌توانند مشکلات آسم را تجربه کنند.

یکی از واکنش‌های آلرژیک نیز رینیت یا آبریزش بینی است. این مطالعه همچنین ثابت کرده احتمال اینکه افراد مبتلا به کرونا به رینیت مبتلا شوند ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مشکلات دو برابری عوارض ابتلای سخت به کرونا

به گفته این استاد دانشگاه در حالت کلی افرادی که بعد از ابتلا به کرونا علائم شدیدتری را تجربه کردند نسبت به افرادی که علائم خفیفی داشته‌اند با احتمال ابتلای بیشتری به مشکلات آلرژیک مواجه شده‌اند. این نسبت در افرادی که علائم شدیدتری را تجربه کردند ۵۰ درصد و در افرادی که علائم خفیف‌تری را تجربه کرده‌اند ۱۴ درصد است.

تشکیل لخته و ابتلا به سکته

نتیجه دیگری که این پژوهشگران حاصل کردند این بود که تزریق واکسن توانسته به میزان قابل توجهی موجب کاهش واکنش‌های آلژیک بعد از کووید شود.

احتمال می‌رود این تأثیر به خاطر تحت تأثیر قرار گرفتن سلول‌های تی از سیستم ایمنی باشد که مطالعات بعدی این نظر را تأیید یا رد خواهند کرد. همچنین تشکیل لخته یا سکته نیز از عوارض دیگر ابتلا به بیماری کرونا به شمار می‌رود.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1227939 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران